بازار کمپین انتخاباتی 2020 آمریکا داغ شده است


بازار کمپین انتخاباتی 2020 آمریکا داغ شده است

هفته ای که در واشنگتن سپری شد نشان داد که جنگ میان رئیس جمهوری آمریکا و دموکرات های کنگره تا چه اندازه می تواند نگران کننده باشد و موجب ایجاد خطوط مبارزاتی جدید در کمپین انتخاباتی 2020 شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»،هفته ای که در واشنگتن سپری شد نشان داد که جنگ میان «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا و دموکرات های کنگره تا چه اندازه می تواند نگران کننده باشد و موجب ایجاد خطوط مبارزاتی جدید در کمپین انتخاباتی 2020 شود.

دموکرات های کنگره،ماشین تحقیقاتی خود برای انجام دقیق ترین بررسی های در خصوص عملکرد کاخ سفید در دوران ترامپ را به راه انداخته اند تا این تحقیقات ویژه به یکی از بزرگ ترین دغدغه ها و نگرانی های رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شود.

دولت ترامپ و متحدانش آشکارا اعلام کرده اند که هر کار ممکن را برای بی نتیجه گذاشتن تلاش های دموکرات ها در این زمینه انجام می دهند.

دونالد ترامپ از هم اکنون هشدار داده است که استفاده دموکرات ها از اختیار ویژه قانونی کنگره برای بررسی و رصد فعالیت های دولتش، بر تلاش های غیرقانونی آنها برای ساقط کردن او از قدرت در انتخابات 2020 می افزاید.

ترامپ در یک پیام توئیتری در این زمینه نوشت: «دموکرات ها در کنگره چهره خود را برای همه نمایان کردند. وقتی جمهوری خواهان اکثریت کنگره را در اختیار داشتند هرگز با این نفرت رفتار نمی کردند.دموکرات در تلاش هستند تا به هر طریقی در انتخاباتی که می دانند نمی توانند به طور قانونی پیروز شوند،برننده باشند.»

در خارج از پایتخت هم بازار کمپین انتخاباتی 2020 داغ داغ شده است.

فعالان دموکراتیک برای ساختن آینده ای متفاوت،نگاهی رو به جلو دارند و در همین راستا،نامزدهای ریاست جمهوری آنها پرشور ترین کمپین انتخاباتی خود تا امروز را به نمایش گذاشتند.

سناتور «کوری بوکر» از نیوجرسی روز جمعه در «آیووا» بود در حالی که همکار او ،سناتور «کریستن گیلیبرند» از نیویورک به «کارولینای جنوبی» رفت.سناتور «شرود براون» از اوهایو هم کمپین انتخاباتی خود در «نیوهمپشایر» را آغاز کرد.

سناتور «الیزابت وارن» هم کمپین انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 را به طور رسمی از روز گذشته (شنبه 20 بهمن) در «لارنس» ماساچوست آغاز کرد.

او مکان تاریخی اعتصاب کارگران در سال 1912 میلادی که زنان و مهاجران در آن حضور داشتند را برای سخنرانی خود انتخاب کرد.

او 44 دقیقه در دمای زیر صفر درجه،سخنرانی کرد تا از به شختی نفس کشیدن طبقه متوسط در آمریکا سخن بگوید.

او در این باره گفت: «مردی که اکنون در کاخ سفید به سر می برد،آخرین و بارزترین نشانه اشتباهاتی است که از مدت ها پیش در آمریکا در حال رخ دادن است.»

یکی از مهم ترین مسائلی که دموکرات ها در همه کمپین های انتخاباتی به آن اشاره دارند،قوانین مهاجرتی سختگیرانه ترامپ است که مشکلات بسیاری را برای این کشور به وجود آورده است و از تازه ترین نمونه های این مشکلات می توان به طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا اشاره کرد.

آیا ترامپ پس از انتخابات 2020 بار دیگر وارد کاخ سفید خواهد شد؟ این سوال از آغاز ریاست جمهوری او همواره پرسیده شده است.اما در سال 2019 ،این معنای جدیدی پیدا می کند چرا که رقبای ترامپ به امید گرفتن جای او اعلام کاندیداتوری کرده اند.

انتظار می رود که انتخابات 2020 صحنه بسیار شلوغی از دموکراتیک ها باشد. کمیته ملی دموکراتیک قصد دارد تا بحث های خود را به روی گروه وسیع تری باز کند و به نامزدهای نسبتا ناشناخته اجازه دهد میدان دموکرات ها شلوغ تر از قبل کنند.

«جولیان کاسترو»،وزیر سابق توسعه شهری و مسکن،برای احراز این پست اظهار آمادگی کرده است. سناتور «الیزابت وارن»،«مایکل بلومبرگ»،شهردار سابق نیویورک،«جو بایدن»،معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا،«برنی ساندرز»،سناتور «ورمونت»،«تولسی گابارد»،نماینده زن کنگره از «هاوایی » و «کوری بوکر»،سناتور «نیوجرسی» ار دموکرات هایی هستند که در صحنه انتخاباتی 2020 حضور دارند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر