حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل مرزبانان


حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل مرزبانان

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از حمله انتحاری تروریست های تکفیری به یک اتوبوس مدافعان میهن اسلامی در جاده خاش ـ زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، متن اطلاعیه قرارگاه قدس به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی با شکوه و دشمن‌شکن ۲۲ بهمن ماه، تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران، شامگاه امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند را در جاده خاش - زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت شهیدپرور ایران اسلامی رسانده خواهد شد.»

عامل اقدام تروریستی

فارس نوشت:

گروهگ تروریستی جیش الظلم مسئولیت این حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت.

آمار دقیقی از تعداد شهدا و مجروحین در دست نیست

همچنین مهر نوشت:

سرهنگ قاسم حسن زاده مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران اظهار داشت: مجروحین حادثه تروریستی اتوبوس کارکنان سپاه به بیمارستان های زاهدان منتقل شدند. بر اثر حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام چند نفر از این عزیزان شهید و مجروح شدند.

مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این حادثه شامگاه امروز در جاده خاش- زاهدان در محدوده «چانعلی» اتفاق افتاد، ادامه داد: هنوز آمار دقیقی از تعداد شهدا و مجروحین در دست نیست.

ابراز تأسف و انزجار قاسمی از حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با ابراز تأسف و انزجار عمیق از حادثه تروریستی امشب (چهارشنبه) در استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان شده است، با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه تلخ ابراز همدردی کرد.

قاسمی ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی یکی از گروهک‌های تروریستی که مسئولیت آن را برعهده گرفته است، اظهار داشت: توسل این گروهک تروریستی که مورد حمایت نظامی، مالی و فکری برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد، به اینگونه جنایات غیرانسانی عزم دولت و ملت ایران را در ادامه راه مقابله با تروریسم در منطقه مصمم‌تر از گذشته خواهد کرد و قطعا فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.

واکنش ظریف به حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان

دقایقی بعد محمدجواد ظریف در توئیتی نوشت:

اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟
به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا می‌کنند و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند.
ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، اما انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.

حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل مرزبانان

مولوی عبدالحمید حادثۀ تروریستی زاهدان را محکوم کرد

مولوی عبدالحمید حادثۀ تروریستی زاهدان امام جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی حادثۀ انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه را به شدت محکوم کردند و با بازماندگان شهدای این حادثه که در جاده خاش زاهدان رخ داده، ابراز همدردی کرد.

اطلاع رسانی سخنگوی سپاه

سردار شریف سخنگوی سپاه گفت: شهادت تعدادی از پاسداران در حمله انتحاری امشب در سیستان و بلوچستان قطعی است ولی هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که تمام سرنشینان پاسدار حاضر در اتوبوس به شهادت رسیده‌اند یا خیر. باید منتظر اخبار واصله دقیق‌تر بمانیم.

تائید شهادت ۲۷ تن از نیروهای سپاه

تسنیم اعلام کرد: تا لحظه انتشار این خبر برخلاف آمار کذبی که در فضای مجازی درباره تعداد شهدای این حمله تروریستی مطرح شده، تاکنون حدود ۲۷ نفر از نیروهای سپاه در این عملیات تروریستی به شهادت رسیده‌اند و خبر شهادت ۴۰ نفر صحت ندارد.

همچنین گفته می‌شود تعدادی از نیروهای سپاه در این حادثه تروریستی زخمی شده‌اند و ممکن است تعداد شهدا افزایش پیدا کند.

اعلام سه روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان

مهر نوشت: احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت حادثه تروریستی اتوبوس سپاه پاسداران، سه روز عزای عمومی در استان اعلام کرد.

حامیان اصلی جنایت زاهدان در ورشو هستند

حشمت الله فلاحت‌پیشه در واکنش به حمله انتحاری به اتوبوس یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با بیان این که در شش ماه اخیر سفرهایی به استان سیستان و بلوچستان داشتم و نسبت به بروز حوادث تروریستی هشدار داده بودند، به ایسنا گفت: اکنون که حامیان اصلی جنایت جاده خاش، زاهدان در ورشو جمع شده‌اند باید دستگاه دیپلماسی نسبت به این موضوع روشنگری کند.مثلث آمریکایی صهیونیست و مرتجعین همان کسانی هستند که در نشست ورشو حضور دارند؛ افرادی که همزمان در مرزهای شرقی ایران تروریست‌ها را پرورش داده به طوری که اکنون ده‌ها تروریست دست به اسلحه علیه مردم بیگناه ایران بسیج شدند. بر این اساس لازم است وزارت خارجه اقدامات دیپلماسی‌اش را با توجه به نشست ورشو و این حادثه تروریستی انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس وظیفه بعدی را به عهده نمایندگان دانست و گفت: در شرایطی که مسئولان در قبال بودجه مرزی بی‌تفاوت و کم‌توجه هستند، مجلس باید جبران کند و منابع پایداری را برای مرزها اختصاص دهد. سلسله بازدیدهایی از مرزهای کشور به خصوص مرزهای شرقی و غربی داشته و چندین نامه به مسئولان نوشته است مبنی بر این که اگر بودجه مرز به منابع پایدار متصل نباشد، اقدامات ایضایی گسترده‌ای علیه کشور صورت می‌گیرد. متأسفانه نه‌تنها توجهی به این هشدارها نشد که برخی مسئولان از بازدیدهای کمیسیون امنیت ملی در سال سوم کاری‌اش گلایه داشته و واکنش منفی نشان دادند.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: همزمان با بازدیدهای کمیسیون امنیت ملی مرکز پژوهش‌ها هم اقدامات اساسی درباره مرزها به پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی انجام داده است. اینها همه نشان می‌دهد که به بودجه پایداری در حوزه مرز احتیاج است. باید مجلس بودجه‌ای را تصویب کند تا بتوان برای همیشه با گروه‌های تروریستی مقابله کرد که راهبرد جدیدشان مقابله با ایران است.ما همزمان با این اقدام تروریستی در شرق ایران با نمایش سیاسی در ورشو مواجهیم؛ اقداماتی که تحت عنوان برقراری صلح و حقوق بشر در منطقه انجام می‌شود اما واقعیات آن را می‌توان در حادثه تروریستی زاهدان دید. اینها جنبه‌های کاذب سیاست آمریکاست. جنبه واقعی آن را باید در جاده خاش – زاهدان دید که منجر به شهادت مظلوم‌ترین افرادی شد که جانشان را برای دفاع از مرز گذاشتند.

اعلام آمار شهدا و مجروحین

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی تعداد شهدای جنایت تروریستی جاده خاش - زاهدان را ۲۳ تن و مجروحان را ۱۷ تن اعلام کرد.

۲۹۲۹

کد خبر 1231752

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی