مجلس دانش آموزی تمرین عملی مردم سالاری دینی است


مجلس دانش آموزی تمرین عملی مردم سالاری دینی است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی مجلس دانش آموزی را بهترین تمرین برای مردم سالاری دینی بیان کرد و گفت: مجلس دانش آموزی یک مجلس صنفی مشورتی با رویکرد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی و پل ارتباطی بین جوانان و مسوولان است.

ابراهیم محمدی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار نشست قطبی مجلس دانش آموزی کشور در ارومیه به مسوولیت های این مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی باید مشورت های لازم را درباره مشکلات، نیازها و راهکارها به مسوولان آموزش و پرورش ارائه دهند تا این نهاد تربیتی مهم به افق تعیین شده برسد.
وی هدف اصلی نظام آموزش و پرورش را رسیدن به حیات طیبه عنوان کرد و ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مأموریت هایی را برای بخش های مختلف تعریف کرده که نقطه قوت همه این ماموریت ها رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی درباره راه های رسیدن به حیات طیبه نیز گفت: حیات طیبه همان زندگی مطلوب بشری است که رسیدن به قرب الهی هدف این زندگی به شمار می رود؛ همچنین درک و فهم رابطه انسان با خودش، خدا و خلق خدا راه های رسیدن به قرب الهی هستند.
محمدی افزود: احترام به حقوق افراد، جامعه و سبک زندگی اسلامی از نتیجه های رسیدن به حیات طیبه به حساب می آیند.
وی گفت: ارتباط خوبی بین مسوولان و نمایندگان مجلس دانش آموزی در استان آذربایجان غربی وجود دارد و از نظرات آنان در تصمیم سازی و برنامه ریزی های آموزش و پرورش بهره گرفته می شود.
به گزارش ایرنا نشست کمیسیون علمی و آموزشی مجلس دانش آموزی کشور با حضور نمایندگان استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، کرمانشاه و زنجان ٢٤ و ٢٥ بهمن ماه به میزبانی شهر ارومیه آغاز و در حال برگزاری است.
7125/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟