انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری


انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری

چه گیاهانی برای پرورش انواع بن سای از همه بهتر هستند؟ انواع مختلفی از گیاهان وجود دارند که می‌توان با آن‌ها بن سای پرورش داد، ولی در این مقاله 22 بهترین درخت را برای پرورش بن سای گردآوری کرده‌ایم. تا انتهای این مقاله با سایت بازده همراه باشید! بهترین درختان برای پرورش بن سای 1. افرای ژاپنی درخت افرای ژاپنی با نام علمی Acer palmatum معمولا به...

چه گیاهانی برای پرورش انواع بن سای از همه بهتر هستند؟ انواع مختلفی از گیاهان وجود دارند که می‌توان با آن‌ها بن سای پرورش داد، ولی در این مقاله ۲۲ بهترین درخت را برای پرورش بن سای گردآوری کرده‌ایم. تا انتهای این مقاله با سایت بازده همراه باشید!

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری

بهترین درختان برای پرورش بن سای

۱. افرای ژاپنی

درخت افرای ژاپنی با نام علمی Acer palmatum معمولا به خاطر برگ‌های خاجی شکل، رنگ زیبا، و انطباق پذیری‌اش با فرایند پرورش بن سای برای این کار انتخاب می‌شود. هم‌چنین، گونه‌های مختلفی از این درخت وجود دارند، و با انتخاب افرای ژاپنی می‌توان درخت بن سای را به سبک‌های مختلفی پرورش داد.

شرایط نگهداری

این گونه از انواع بن سای محیط آفتابی، روشن، و دارای جریان هوا را ترجیح می‌دهد، ولی در طول ساعات گرم نیمروز باید آن را در سایه قرار داد تا به برگ‌های‌اش آسیب نرسد. درخت افرای ژاپنی در برابر هوای سرد مقاوم است؛ حتی وقتی که به عنوان یک درخت بن سای در حال پرورش باشد. ولی در دماهای بسیار پایین (زیر منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد) باید از این درخت محافظت کرد.

سبک‌های پرورش

عمودی منظم، عمودی نامنظم، جارویی، و آبشاری

۲. درخت بودا

آیا می‌دانستید این درخت با نام علمی Ficus Religiosa، همان درختی است که در زیر آن، حقایق بر بودا آشکار شد؟ به همین خاطر نیز معمولا آن را با عناوین انجیر معابد، درخت پیپال، و درخت بودا می‌شناسند. از درخت بودا بن سای بسیار زیبایی درست می‌شود.

این گونه از انواع بن سای گیاهی است مقاوم که به سرعت رشد می‌کند و ریشه‌های هوایی تشکیل می‌دهد. این درخت دارای شاخ و برگ‌های قلبی شکل درخشان و جذابی است که ابتدا به رنگ برنزی هستند، و بعد از مدتی با بزرگ شدن برگ‌ها، به رنگ سبز براق در می‌آیند. هم‌چنین، ابعاد این برگ‌ها در فرایند پرورش بن سای به آسانی کوچک‌تر می‌شوند.

شرایط نگهداری

از آن‌جا که این گونه از انواع بن سای جزء درختان گرمسیری محسوب می‌شود، عاشق آفتاب و گرما است. آن را در موقعیتی نگهداری کنید که دست‌کم ۶ ساعت آفتاب روز را دریافت کند (هر چه بیش‌تر بهتر)، و از آن در برابر دماهای پایین و سرما محافظت کنید.

سبک‌های پرورش

عمودی منظم، عمودی نامنظم، آبشاری، نیمه آبشاری، جارویی، ریشه روی سنگ، مایل و مورب، تنه دوقلو، فرهیخته (Literati)، و سبک انجیر معابد

۳. کوتوناستر افقی

کوتوناستر افقی (Cotoneaster horizontalis) یا درخت شیر خشت را معمولا به برخی از سبک‌های خاص بن سای نظیر آبشاری یا کاشت روی سنگ پرورش می‌دهند؛ از این رو، به این درخت “‌کوتوناستر سنگی‌”‌ نیز می‌گویند. این درختچه‌ی برگ‌ریز (در فصل زمستان برگ‌های‌اش را از دست می‌دهد) برای پرورش بن سای بسیار مناسب است، زیرا دارای طبیعتی سازگار است (بسیار مناسب برای آدم‌های مبتدی). این درخت به خاطر این‌که مدت زیادی رنگی باقی می‌ماند بسیار زیبا و چشم‌نواز است. کوتوناستر افقی در نواحی معتدل به خوبی رشد می‌کند.

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری شرایط نگهداری

این درخت را می‌توان در آفتاب کامل یا در مکانی نیمه سایه پرورش داد؛ ولی بهترین وضعیت برای گل‌دهی این درخت، زیر آفتاب کامل است. در صورت پیش‌بینی سرمای شدید و طولانی، این درخت را باید از سرما و یخ‌زدگی محافظت کرد.

سبک‌های پرورش

عمودی نامنظم، مایل و مورب، آبشاری، نیمه آبشاری، فرهیخته (لیتراتی)، کاشت گروهی، و چشم‌انداز طبیعی (Saikei)

۴. بائوباب (آدانسونیا)

درخت آفریقایی بلند، عظیم، و افسانه‌ای؛ درخت بزرگ بائوباب واقعا برای پرورش بن سای مناسب و انطباق پذیر است. درخت بن سای بائوباب در آب و هوای گرم به آسانی قابل نگهداری و مراقبت است؛ ولی در مناطق خنک‌تر در طول فصل زمستان نیازمند مراقبت بیش‌تری است.

شرایط نگهداری

اگر در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، فقط کافی است این گونه از انواع بن سای را در زیر نور آفتاب قرار دهید؛ این درخت بزرگ و شاداب در این آب و هوا به خوبی رشد می‌کند. با وجود این، اگر در مناطق معتدل زندگی می‌کنید، باید آن را در طول زمستان داخل خانه نگه دارید.

سبک‌های پرورش

جارویی، عمودی نامنظم، سبک بائوباب

مطلب مرتبط: پرورش بن سای: ۱۴ گام برای رشد و پرورش درختان به صورت بونسای

۵. راش اروپایی

این درخت بلند و باشکوه می‌تواند به نمونه‌ای از درختان بن سای متوسط الی بزرگ تبدیل شود. بهترین سبک پرورش بن سای از راش اروپایی سبک عمودی است. شاخه‌های جوان این درخت به آسانی شکل می‌پذیرند و برگ‌های آن در فصل پاییز به رنگ زرد طلایی در می‌آیند. به خاطر داشته باشید، تیره‌ی درختان راش به آهستگی رشد می‌کنند و زمان زیادی طول می‌کشد که به اوج زیبایی برسند.

شرایط نگهداری

این گونه از انواع بن سای را در وضعیت بین نیمه سایه تا آفتاب کامل قرار دهید؛ باید فضایی برای این درخت مهیا کنید که از آفتاب شدید بعد از ظهر، به خصوص در روزهای تابستان، در امان باشد.

سبک‌های پرورش

کاشت گروهی، عمودی منظم، عمودی نامنظم، مایل و مورب، آبشاری، و نیمه آبشاری

۶. شمشاد

شمشاد (boxwood) نه تنها برای ساخت پرچین مناسب است، بلکه به درخت بن سای زیبایی نیز تبدیل می‌شود. این درخت قدرت سازگاری فوق‌العاده‌ای با شرایط زندگی در گلدان دارد؛ هر یک از گونه‌های این تیره به آسانی قابل نگهداری و مراقبت هستند، و در نهایت به بن سای بسیار زیبایی تبدیل می‌شوند. اگر قصد دارید اولین بن‌ سای‌تان را پرورش دهید، شمشاد را امتحان کنید.

شرایط نگهداری

شمشاد یک گیاه خارج از خانه به شمار می‌رود. این درخت دارای مقاومت و قابلیت ارتجاعی خوبی است، و هم‌چنین وضعیت آفتابی و سایه را به خوبی تحمل می‌کند. با وجود این، محیط طبیعی رشد و زندگی شمشاد زیر سایه‌ی درختان است؛ بنابراین، بهتر است این گیاه را در شرایط نیمه سایه نگه دارید. از آن‌جا که شمشاد دماهای بسیار سرد را تحمل نمی‌کند، در فصل زمستان باید از این گیاه به خوبی محافظت کنید.

سبک‌های پرورش

عمودی نامنظم، عمودی منظم، و مایل و مورب

۷. انار

درخت انار یکی از زیباترین درختان میوه‌دار است؛ و هم‌چنین، پرورش بن سای از این درخت بسیار آسان است. از آن‌جا که درخت انار دارای ریشه‌ی سطحی است، به خوبی با شرایط پرورش بن سای سازگاری دارد. این گیاه قدرتمند با تنه‌ی بسیار زیبا، گل‌های قرمز چشم‌نواز، و میوه‌های جذاب‌اش بسیار باشکوه است.

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری شرایط نگهداری

این گونه از انواع بن سای را باید در تمام طول سال در خارج از خانه و زیر نور آفتاب نگهداری کرد؛ به استثنای فصل زمستان که دمای هوا زیر ۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رود. در این شرایط، باید درخت انار را داخل خانه و در فضایی روشن نگهداری کنید.

سبک‌های پرورش

عمودی نامنظم، نیمه آبشاری، چند تنه‌ای، مایل و مورب، تنه‌ی خشکیده، و تنه‌ی پیچیده

۸. ارس (سرو کوهی)

درخت ارس یکی از محبوب‌ترین درختان برای پرورش بن سای است. این تیره از درختان دارای بیش از ۵۰ گونه از درختچه‌های مخروطی همیشه سبز هستند که در میان آن‌ها، ارس ژاپنی برای آدم‌های مبتدی که به تازگی پرورش درخت بن سای را شروع کرده‌اند، از همه محبوب‌تر است. تمام گونه‌های ارس یا سرو کوهی به سادگی قابل پرورش و مراقبت هستند، و می‌توان بن سای‌ بسیار جذابی از آن‌ها پرورش داد.

شرایط نگهداری

درخت ارس نمی‌تواند داخل خانه زندگی کند. بهترین مکان برای نگهداری از آن‌ها، جایی است که آفتاب‌گیر باشد و هنگام بعد از ظهر، در سایه قرار بگیرد. از درخت ارس در برابر سرمای زیر ۱۰ درجه در زمستان باید محافظت کنید.

سبک‌های پرورش

این گونه از انواع بن سای را می‌توان به سبک‌های مختلفی پرورش داد، از جمله عمودی نامنظم، مایل و مورب، نیمه آبشاری، آبشاری کامل، آب شسته، تنه‌ی دوقلو و سه‌گانه.

۹. فیکوس رتوزا

این درخت شاید یکی از جذاب‌ترین درختان گرمسیری باشد که برای پرورش بن سای از آن استفاده می‌شود. درخت فیکوس رتوزا (Ficus Retusa) به آسانی شکل می‌گیرد، و در برابر هر گونه غفلت و اشتباهی مقاوم است؛ به همین خاطر این درخت شاید مناسب‌ترین مورد برای پرورش‌دهندگان سطوح مبتدی و هم‌چنین‌ پیشرفته باشد. با انتخاب این درخت می‌توانید کسب تجربه کنید و سبک‌های مختلفی را بر روی آن امتحان کنید؛ و به این ترتیب، اصول پایه‌ی هنر بن سای را بیاموزید.

شرایط نگهداری

اگر این درخت را در آب و هوای گرم پرورش می‌دهید، باید آن را در وضعیت نیمه آفتابی قرار دهید. هم‌چنین، می‌توانید آن را داخل خانه نیز نگه دارید؛ به خصوص در فصل زمستان در نواحی آب و هوایی معتدل. در این شرایط، باید درخت فیکوس رتوزا را در محیطی روشن، ولی دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.

سبک‌های پرورش

عمودی منظم، عمودی نامنظم، مایل و مورب، آبشاری، نیمه آبشاری، جارویی، ریشه روی سنگ، چسبیده به سنگ، تنه‌ی دوقلو، تنه‌ی انبوه، موجی، خط مستقیم، کاشت گروهی، و چشم‌انداز طبیعی (Saikei)

۱۰. انجیر مجنون

انجیر مجنون (Ficus benjamina) یکی دیگر از درختان محبوب برای پرورش بن سای است. این درخت باشکوه و همیشه سبز سایه‌بانی گسترده از شاخه‌هایی زیبا دارد که مانند آبشار به سمت پایین حرکت می‌کند؛ به همین خاطر به آن “‌انجیر گریان‌”‌ می‌گویند.

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری شرایط نگهداری

این گونه از انواع بن سای را می‌توان هم خارج و هم داخل خانه، روی طاقچه‌ی پنجره‌، با نور ملایم نگهداری کرد.

سبک‌های پرورش

عمودی منظم، آبشاری، نیمه آبشاری، جارویی، ریشه روی سنگ، عمودی نامنظم، مایل و مورب، تنه‌ی دوقلو، چسبیده به سنگ، و کاشت گروهی

۱۱. درخت یشم

درخت یشم (Crassula ovata) گیاهی با طراوت است که برگ‌ها و ساقه‌های ضخیم و گوشتی دارد. درخت یشم به آسانی و با مراقبت اندک به بن سایی همیشه سبز تبدیل می‌شود. تنه‌ی ضخیم و سخت درخت یشم، به سرعت باعث می‌شود بن سای چهره‌ای بالغ به خود بگیرد.

شرایط نگهداری

درخت یشم می‌تواند داخل خانه رشد کند؛ با این حال، به محیط‌های آفتابی و دمای بالا علاقه‌مند است. همیشه دمای محل نگهداری درخت یشم باید بالای ۵ درجه‌ی سانتی‌گراد باشد.

سبک‌های پرورش

این گونه از انواع بن سای را می‌توان به سبک‌های بسیاری پرورش داد، از جمله عمودی نامنظم، چسبیده به سنگ، مایل و مورب، و ریشه روی سنگ

۱۲. درخت توری

درخت توری (Lagerstroemia) یکی از بهترین درختان برای پرورش بن سای به شمار می‌رود. از ویژگی‌های کلیدی این درخت می‌توان به شکل زیبا و خاص شاخه‌ها، گل‌های چشم‌نواز صورتی، سفید، یا ارغوانی رنگ، و پوست‌اندازی گاه به گاه لایه‌ی خارجی تنه‌ی درخت، و هم‌چنین، تغییر رنگ زمینه‌ی پوست درخت از خاکستری، به قهوه‌ای روشن، و نزدیک به صورتی اشاره کرد.

شرایط نگهداری

درخت توری برای گل‌دهی به آفتاب کامل نیاز دارد. با این حال، آن را می‌توان داخل خانه، و روی طاقچه‌ی آفتاب‌گیر کنار پنجره قرار داد. در فصل زمستان دمای محیط را بین ۵ الی ۷ درجه‌ی سانتی‌گراد نگه دارید، و میزان نور محیط را نیز کاهش دهید تا شرایط خواب زمستانی را برای درخت فراهم کنید. در فصل بهار، هنگامی که جوانه‌ها شروع به رشد می‌کنند، مجددا آن را در معرض نور مناسب قرار دهید.

سبک‌های پرورش

این درخت را می‌توانید با سبک‌هایی نظیر آبشاری، مایل و مورب، ریشه روی سنگ، عمودی نامنظم، و تنه‌ی منحنی پرورش دهید.

۱۳. کارمونا رتوزا

کارمونا رتوزا که با نام‌های دیگری نظیر میکروفیلا یا درخت چای فیلیپینی نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین گیاهانی است که می‌تواند به هر مجموعه‌ی بن سایی اضافه شود، و نمای بسیار زیبایی به بن سای داخل خانه ببخشد. برگ‌های کوچک درخشان و سبز (تیره) رنگ این درخت دارای نقاط کوچک سفید رنگی هستند. گل‌هایی سفید و کوچک، تقریبا در تمام طول سال، روی این درخت جلوه‌نمایی می‌کنند، و گاهی اوقات میوه‌های قرمز کوچکی نیز روی این درخت رشد می‌کنند.

شرایط نگهداری

درخت کارمونا رتوزا به یک بن سای داخل خانه تبدیل می‌شود، ولی در نواحی دارای آب و هوای گرم، می‌تواند کل سال در بیرون از خانه نیز زندگی کند. این درخت را باید داخل خانه، در مکانی قرار داد که روشن و آفتاب‌گیر باشد. بهترین دما برای نگهداری از این درخت حدود ۱۰ الی ۲۳ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

سبک‌های پرورش

این گونه از انواع بن سای با سبک‌های عمودی نامنظم، جارویی، و فرهیخته سازگارتر است.

۱۴. نارون چینی

این درخت بومی شرق آسیا، یکی از باشکوه‌ترین نارون‌های موجود است که از آن می‌توان بن سایی بسیار جذاب و دیدنی خلق کرد. این گیاه برای پرورش بن سای ایده‌آل است، زیرا واقعا با شرایط سازگار می‌شود، و هرس کردن‌ها و شکل دادن‌های مکرر اذیت‌اش نمی‌کنند.

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری شرایط نگهداری

این درخت را در مکانی قرار دهید که آفتاب صبحگاهی، و حتی‌الامکان، آفتاب پیش از غروب، را دریافت کند. نارون چینی می‌تواند طیف دمایی گسترده‌ای را تحمل کند، ولی به جریان هوای سرد علاقه ندارد.

سبک‌های پرورش

جارویی، عمودی نامنظم، آبشاری، نیمه آبشاری

۱۵. گل کاغذی

درخت گل کاغذی با نام علمی Bougainvillea، یکی از بهترین گیاهان برای پرورش بن سای است. گل‌های رنگی و کاغذی‌شکل زیبای این درخت، آن‌چنان رنگارنگ و باشکوه هستند که به طور بی‌وقفه در تمام طول سال، به خصوص در نواحی دارای آب و هوای مطلوب، جلوه‌ای جذاب از خود به نمایش می‌گذارند. درخت گل کاغذی به سرعت رشد می‌کند، شاخه‌های آن را می‌توان به راحتی سیم پیچی کرد، و تقریبا هر نوع شکل و سبکی به آن‌ها داد.

شرایط نگهداری

این گونه از انواع بن سای را در مکانی قرار دهید که دست‌کم روزانه ۵ الی ۶ ساعت نور خورشید دریافت کند. از این درخت در برابر دمای انجماد محافظت کنید.

سبک‌های پرورش

درخت گل کاغذی برای تمام سبک‌های سنتی پرورش بن، به غیر از سبک عمودی منظم، مناسب است.

۱۶. شفلرا آربوریکلا

درخت شفلرا آربوریکلا (شفلرای کوتوله) یکی از محبوب‌ترین درختان بن سایی است که داخل خانه نگهداری می‌شوند. این درخت به آسانی رشد می‌کند، در برابر خشکی مقاوم است و به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود؛ همه‌ی این ویژگی‌‌ها باعث شده‌اند این درخت به یک گیاه بن سای عالی برای آدم‌های مبتدی تبدیل شود. هم‌چنین، به راحتی می‌توان این درخت را پرورش و پیرایش کرد. این درخت که دارای ریشه‌های هوایی نیز هست، برای پرورش بن سای به سبک بسیار زیبای انجیر معابد مناسب است.

شرایط نگهداری

درخت بن سای شفلرا آربوریکلا را در مکانی روشن و با نور غیر مستقیم نگهداری کنید، و از آن در برابر تابش نور مستقیم خورشید محافظت کنید. هم‌چنین، این درخت می‌تواند در محیط‌های کم نور نیز دوام بیاورد.

سبک‌های پرورش

انجیر معابد، عمودی نامنظم، آبشاری، نیمه آبشاری، ریشه روی سنگ، چسبیده به سنگ، تنه‌ی انبوه، و کاشت گروهی

۱۷. انجیر هندی

درخت انجیر هندی (Ficus benghalensis) که در زبان محلی به آن “‌بارگاد / بار‌”‌ می‌گویند، درخت ملی کشور هندوستان شناخته می‌شود. درخت انجیر هندی یکی از بزرگ‌ترین انواع درخت‌ها است. این درخت ریشه‌هایی هوایی تولید می‌کند که با رسیدن‌شان به سطح زمین، به تنه‌هایی چوبین تبدیل می‌شوند. این درخت به طور طبیعی ظاهری قدیمی دارد و به یکی از زیباترین گونه‌های بن سای تبدیل می‌شود.

شرایط نگهداری

این گونه از انواع بن سای برای رشد نیازمند آب و هوای مرطوب است. اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، در طول فصل زمستان باید به اندازه‌ی کافی از این درخت مراقبت کنید. آن را در مکانی قرار دهید که در تمام طول روز نور خورشید را دریافت کند، ولی هنگام بعد از ظهر، زیر سایه باشد.

سبک‌های پرورش

سبک انجیر معابد، عمودی نامنظم، آبشاری، و نیمه آبشاری

۱۸. آدنیوم

درخت آدنیوم با تنه‌ی پیازی شکل ضخیم‌، شکوفه‌های شاداب و زیبا، و شاخ و برگ درخشنده، درخت ایده‌آلی برای پرورش بن سای به شمار می‌رود. این درخت گل‌دار به سرعت و به شکل طبیعی، با کم‌ترین تلاش، به درخت بن سای زیبایی تبدیل می‌شود.

شرایط نگهداری

این درخت نیاز به مکان آفتاب‌گیر دارد، ولی باید در برابر باد از آن محافظت شود. اگر این درخت را در نواحی آب و هوایی غیر گرمسیری پرورش می‌دهید، در طول فصل زمستان، درخت را داخل خانه بیاورید و آن را در حدود دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد نگه دارید.

سبک‌های پرورش

عمودی نامنظم، تنه‌ی دوقلو، مایل و مورب، آبشاری، و سبک بائوباب

۱۹. درخت زیتون

از بن سای زیتون می‌توان به راحتی مراقبت کرد؛ هم‌چنین، این درخت بسیار قوی است. به همین خاطر، گزینه‌ی خوبی برای پرورش بن سای به شمار می‌رود. تنه‌ی صاف و ساختار زیبای شاخه‌های این درخت، بن سای چشم‌نوازی را خلق می‌کنند.

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری

انواع بن سای: 22 بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری شرایط نگهداری

این درخت در دماهای زیر صفر تا منفی ۷ درجه‌ی سانتی‌گراد از خود مقاومت نشان می‌دهد. ولی داخل خانه نیز می‌تواند با موفقیت رشد کند، ولی بهترین مکان برای نگهداری از درخت زیتون، بیرون از خانه و زیر آفتاب کامل است.

سبک‌های پرورش

عمودی منظم، عمودی نامنظم، مایل و مورب، آبشاری، نیمه آبشاری، ریشه روی سنگ، چسبیده به سنگ، تنه‌ی دوقلو، تنه‌ی انبوه، خط مستقیم، کاشت گروهی، و چشم‌انداز طبیعی

۲۰. آزالیا

درختچه‌ی آزالیا برای پرورش بن سای بسیار مناسب است و بن سای این درخت فوق‌العاده چشم‌نواز می‌شود. این درختچه به خاطر نحوه‌ی رشد و شکوفه‌های فراوان‌اش که به رنگ‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها، و الگوهای مختلف و متعددی هستند، محبوبیت دارد. این گیاه برای رشد و رسیدن به اوج زیبایی نیازمند مراقبت فراوان و خاک اسیدی است.

شرایط نگهداری

گیاه آزالیا برای دادن شکوفه‌های زیبا به فضای خارج از خانه و نور آفتاب نیاز دارد؛ ولی بعد از ظهرها باید آن را در سایه قرار دهید.

سبک‌های پرورش

ریشه روی سنگ، عمودی نامنظم، نیمه‌ آبشاری، خوابیده در باد، چند تنه‌ای

۲۱. درخت گواوا

با این‌که درخت گواوا آن‌چنان محبوب نیست، ولی از این درخت می‌توان بن سای فوق‌العاده‌ای خلق کرد که آن‌چنان به مراقبت و نگهداری زیاد نیز نیاز نداشته باشد. حتی می‌توان از این درخت میوه گرفت؛ در این حالت، این درخت جلوه‌ای فوق‌العاده زیبا خواهد داشت.

شرایط نگهداری

گواوا یک درخت گرمسیری است و بنابراین، باید در خارج از خانه و در مکانی آفتاب‌گیر نگهداری شود. اگر در مناطق آب و هوایی معتدل زندگی می‌کنید، درخت بن سای گواوا را در طول فصل زمستان داخل خانه قرار دهید.

سبک‌های پرورش

عمودی نامنظم، عمودی منظم، مایل و مورب، نیمه آبشاری، و جارویی

۲۲. درخت کاج

درختان کاج به بن سای‌های فوق‌العاده‌ای تبدیل می‌شوند. با وجود این، این درختان برای آدم‌های مبتدی مناسب نیستند. درختان کاج از گونه‌های کلاسیک بن سای هستند و پوست زمخت و خشن‌ تنه‌ی این درختان ظاهری قدیمی به آن‌ها می‌دهد.

شرایط نگهداری

بن سای کاج را در خارج از خانه، زیر نور کامل خورشید، و در جایی قرار دهید که جریان هوا به خوبی صورت گیرد.

سبک‌های پرورش

عمودی منظم، عمودی نامنظم، مایل و مورب، آبشاری، نیمه آبشاری، فرهیخته، ریشه روی سنگ، چسبیده به سنگ، تنه‌ی دوقلو، تنه‌ی انبوه، کاشت گروهی، و چشم‌انداز طبیعی

چند مورد دیگر از بهترین گیاهان برای پرورش بن سای

الف. بانکسیا
ب. ساکورا
پ. انجیر پرده‌ای
ت. درخت سدر
ث. درخت باران برزیلی
ج. درخت نورا (یاکاراندا)

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده -امیر رضا مصطفایی

منبع:balconygardenweb

انواع بن سای: ۲۲ بهترین درخت برای پرورش بونسای+روش نگهداری

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!