اشتراک جی نف برای دولت الکترونیکی ضروری است


اشتراک جی نف برای دولت الکترونیکی ضروری است

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، شهاب حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان گفت: با توجه به نقش اطلاعات مکانی در تصمیم گیری ها و ضرورت وجود نقشه های دقیق، آدرس ها و اطلاعات پارسل ها در توسعه دولت الکترونیکی کارآمد، باید با دقت نظر به این موضوع پرداخته شود. مدیر کل...

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، شهاب حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان گفت: با توجه به نقش اطلاعات مکانی در تصمیم گیری ها و ضرورت وجود نقشه های دقیق، آدرس ها و اطلاعات پارسل ها در توسعه دولت الکترونیکی کارآمد، باید با دقت نظر به این موضوع پرداخته شود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات ادامه داد: در مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات، داده های مکان محور مورد توجه بوده و شرکت پست در این حوزه با ارائه اطلاعات مکانی دقیق نقش مهمی را ایفا می کند.
حیدری در ادامه با اشاره به نقش مهم شرکت پست در تولید و نگهداری آدرس ها و کدپستی گفت: پایگاه نشانی ملی ژئوکد شده در استانداردسازی آدرس ها و آسان سازی دسترسی به اطلاعات نقشه ها و آدرس ها بر مبنای اطلاعات استاندارد و دقیق نقش کلیدی ایفا کرده و وجود این پایگاه داده در سهولت ارائه خدمات به مردم از طرف سازمانها و کسب و کارها بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود لایه ها و نقشه های مکان محور (GIS) در دستگاه های اجرایی به ویژه سازمان های ارائه دهنده خدمات به مردم، جهت حصول سریع تر به نتیجه و استفاده حداکثری از منابع اطلاعاتی، امکان سنجی و برنامه ریزی برای اشتراک گذاری لایه های GIS دستگاه ها، کمک فراوانی به توسعه خدمات الکترونیکی داشته و دستگاه ها می بایستی این موضوع را بررسی و راهکارها و پیشنهادات عملیاتی خود را به کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان ارائه دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی