کمیته نظارت برعرضه نیاز عمومی مردم در آذربایجان غربی تشکیل شد


کمیته نظارت برعرضه نیاز عمومی مردم در آذربایجان غربی تشکیل شد

ارومیه - ایرنا- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: کمیته نظارت بر فرآیند عرضه نیاز عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلف ها و جرایم مربوطه در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در همه شهرهای استان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی روز سه شنبه در جلسه بررسی و هماهنگی دستورالعمل اجرایی تشکیل این کمیته و اجرای طرح نظارتی نوروز 98 اظهار داشت: هدف اصلی این کمیته حفظ حقوق عامه مردم و مقابله با گرانفروشی و احتکار است.
علیرضا محمودی اضافه کرد:در صورتی که افراد متخلف در امر گرانفروشی و احتکار و توزیع مایحتاج مردم شناسایی شوند و با وجود تذکر و اخطار موجبات اخلال در نظم اقتصادی کشور را فراهم کنند، برابر آیین نامه تشکیل این کمیته ها، دادسراها وارد عمل شده و اقدامات قانونی را انجام می دهند.
وی اظهار داشت: بازرسی های اضافه تر از انبارهای کالاهای اساسی در اولویت ماست و با توجه به حساسیت در بازرسی از این واحدها، با گرانفروشی، احتکار، تقلب و درج نکردن قیمت و صادر نشدن فاکتور به شدت مقابله می شود.
وی با اشاره به دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز سال 1398 بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه است.
وی بیان کرد: همچنین ایجاد زمینه مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در شهرستان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی دنبال می‌شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود :زمان اجرای طرح نظارتی نوروز از اول بهمن تا 15 فروردین سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی گفت: برای جلوگیری از تخلف های فروش غیر قانونی مکمل های غذایی و دارویی در واحدهای مشاوره دارویی، عطاری ها و سایر واحدهای مرتبط به غیر از داروخانه ها توسط اکیپ مشترک بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه بازرسان معاونت غذا و دارویی مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد می شود.
وی اظهار داشت: در بخش کالایی در طرح نوروز سال 1398، عرصه فعالیت در بخش کالایی شامل نان، لبنیات مثل شیر، ماست و پنیر، البسه و پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات، لبنیات، گوشت‌قرمز، گوشت ‌مرغ، ماهی، قند و شکر، روغن‌ نباتی، برنج و نیز میوه مثل سیب و پرتقال است.
به گزارش ایرنا، رسیدگی به قیمت ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال و به ویژه ایام نوروز، از وظایف سازمان صنعت و معدن وتعزیرات حکومتی است.
8135/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان