ادامه بارش برف در بجنورد/ بدون زنجیر چرخ به گردنه های خراسان شمالی نروید


ادامه بارش برف در بجنورد/ بدون زنجیر چرخ به گردنه های خراسان شمالی نروید

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی تاکید کرد: رانندگان از سفرهای غیر ضروری طی امشب در گردنه‌های کوهستانی این استان خودداری کنند.

مشتری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در حال حاضر تردد در گردنه‌های امین الله در بجنورد و اسدلی در اسفراین فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است. رانندگان در صورت نداشتن زنجیر چرخ نمی‌توانند از این گردنه‌ها عبور کنند.

مشتری با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان بارش برف تا اواخر امشب و صبح فردا ادامه خواهد یافت، توصیه کرد: با توجه به نامساعد بودن وضعیت جوی هوا، افراد از رانندگی در گردنه‌های مذکور طی امشب خودداری کنند.

وی ادامه داد: تردد در سایر محورها در حال حاضر انجام پذیر است اما محورهای مواصلاتی لغزنده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بجنورد گفت: از صبح امروز تاکنون به ۱۰۰ خودرو به علت بارش برف در گردنه امین الله بجنورد امدادرسانی شده است.

ابراهیم پرفند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه سه تیم امداد رسانی در گردنه امین الله مستقر بودند، اضافه کرد: سه تیم پنج نفره در گردنه امین الله در حال امداد رسانی بودند که یکی از تیم‌ها به گردنه اسدلی منتقل شد و تاکنون هیچ‌گونه مصدومی برای امداد رسانی وجود نداشته است.

به گفته این مقام مسئول، یکی از مشکلات اصلی رانندگان در جاده، به همراه نداشتن زنجیر چرخ است در حالی که با توجه به شرایط آب و هوایی داشتن تجهیزات برای رانندگان ضروری است.

پرفند عنوان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم که قبل از سفر وسایل گرمایشی و بسته‌های تغذیه را در خودرو آماده کنند و همراه خود داشته باشند.

فرمانده پلیس راه خراسان شمالی نیز گفت: تردد خودروها در گردنه‌های کوهستانی استان فقط با زنجیر چرخ مقدور است.

سرهنگ حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت گردنه اسدلی در اسفراین از سایر مناطق بدتر است، افزود: هم اکنون در این گردنه یخ زدگی وجود دارد و تردد خودروها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه تردد خودروها گردنه امین الله در بجنورد نیز با زنجیر چرخ انجام می‌شود، ادامه داد: اما وضعیت جوی در این محور در حال بهبود است و تا یکی دو ساعت آینده تردد در این محور آسان‌تر انجام می‌شود.

حسین زاده اظهار کرد: تردد در سایر محورها بدون زنجیر چرخ انجام می‌شود اما از آنجایی که باران و برف در بیشتر محورها در حال بارش است رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز از تعطیلی برخی مدارس استان در نوبت عصر خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، به علت بارش برف و برودت هوا، روز سه شنبه ۲۳ بهمن سال برخی از مدارس تعطیل شد و در پی آن تمام مدارس ابتدایی و متوسط اول در شهر و روستا در نوبت عصر شهرستان شیروان نیز تعطیل شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نیز از بارش ۳۴.۵ میلی متری باران در منطقه بدرانلوی بجنورد طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

هادی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه بارش‌های شدید از روز گذشته در این استان آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، گفت: میزان بارش باران در روستای چهار بید از توابع جاجرم ۳۵.۱، طبر ۳۰.۷، روستای استاد در فاروج ۳۲.۸ میلی متر بوده است.

وی، میزان بارش باران در اسفراین را ۱۰.۸، بجنورد ۲۸.۹، جاجرم ۱۵.۶، شیروان ۱۴.۴، فاروج ۹، آشخانه ۱۸.۳ و گرمه ۷.۶ میلی متر اعلام کرد.

به گفته هادی زاده، ارتفاع برف در بجنورد به هفت و در شیروان به یک سانتی متر رسید.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا صبح فردا ادامه خواهد یافت، افزود: این سامانه بارشی از فردا از استان خارج خواهد شد و دمای هوا نیز از امروز تا فردا به تدریج کاهش می‌یابد. دمای هوا از فردا تا پایان هفته در لحظات صبحگاهی به زیر صفر خواهد رسید. از فردا تا اوایل هفته آینده نیز دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...