هیچ تیمی پرسپولیس آماده را متوقف نمی کند / باخت به فولاد ربطی به داور نداشت


پیشکسوت پرسپولیس گفت: نباید باخت پرسپولیس را به داوری و پنالتی ربط داد بلکه باید امید داشت که تیم هر چه سریعتر به شرایط آرمانی اش برسد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ برای اولین بار در لیگ برتر هجدهم در مصاف با فولاد خوزستان تن به شکست دادند. فارغ از حواشی که قبل از بازی برای کاروان تیم پرسپولیس رخ داد درباره مسایل فنی و اینکه چه اتفاقی باعث شد نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در دیدار برابر تیم افشین قطبی شکست بخورد با مدافع اسبق پرسپولیس صحبت کردیم.

هیچ تیمی پرسپولیس آماده را متوقف نمی کند / باخت به فولاد ربطی به داور نداشت

اسماعیل حلالی در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار پرسپولیس مقابل فولاد اظهار داشت: باخت پرسپولیس به فولاد تاحدودی طبیعی بود. بازیکنان پرسپولیس تمرینات سفت و سخت بدنسازی را در دوحه انجام دادند که دلیلش هم اضافه شدن تعدادی بازیکن جدید به این تیم بود. نیاز بود که آمادگی را داشته باشند که در سه جام با پرسپولیس شرکت کنند و از این رو تاحدودی می شد انتظار این باخت را داشت.

بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: ضمن اینکه بازی قبلی که برابر پدیده بازی کردیم شکل همیشگی پرسپولیس را نداشتیم که آن هم طبیعی بود. چون بچه ها یک هفته قبل از این بازی بدنسازی شان تمام شده بود و تعدادی هم تازه وارد هستند و عدم هماهنگی و عدم شناخت از یکدیگر باعث شد تا این موضوع رقم بخود. زمان لازم است که بازیکنان یکدیگر را درک کنند.

وی افزود: از طرفی باشگاه فولاد با به خدمت گرفتن افشین قطبی وضعیت روحی و روانی بازیکنان تیم شان را بالاتر آورده است. این موضوع کار را برای پرسپولیس سخت کرده بود. دلیل دیگر هم این بود که در زمین حریف بازی می کردیم. البته نباید فراموش کرد انگیزه بازیکنان پرسپولیس در این دیدار یک مقدار کمتر از بازیکنان فولاد بود و باعث شد نتیجه لازم را نگیرند. هرچند که در کنارش موقعیتهای خوبی بدست آوردیم و می توانستیم بازی را مساوی کنیم و حتی آنها را ببریم.

حلالی درباره داوری بازی و صحنه پنالتی فولاد خاطر نشان کرد: درباره آن خطایی که گرفته شد هم من خیلی آن را پنالتی ندیدم. درست است که تا به حال نسبت به داوری هیچ حرفی نزده ام ولی یک مقدار در این شرایط و در قیاس با دیگر اتفاقات مشابه برای تیم های دیگر کمی باعث شد به فکر فرو بروم.

هیچ تیمی پرسپولیس آماده را متوقف نمی کند / باخت به فولاد ربطی به داور نداشت

وی یادآور شد: بطور مثال وقتی یک پنالتی اشتباه به ضرر تیم سپاهان گرفته شد مسئولان باشگاه اصفهانی زمین و زمان را به هم دوختند ولی من باز هم می گویم که پنالتی هم جزئی از فوتبال است. حتی اگر داور باز هم اشتباه کرده باشد جزئی از فوتبال است و ما نباید آن را بزرگنمایی کنیم.

بازیکن اسبق پرسپولیس تأکید کرد: نمی گویم باخت پرسپولیس به آن پنالتی ربط دارد. به هیچ عنوان این را قبول ندارم. فولاد در روزی که تمرکز بیشتری داشت پرسپولیس را برد و باید سعی شود که پرسپولیس هر چه سریعتر مشکلات را برطرف کرده و به دیدارهای بعدی فکر کند.

حلالی گفت: این اولین باخت پرسپولیس پس از ۱۷ هفته بود. ما نفر نداشتیم و با این حال نیم فصل اول را فوق العاده سپری کردیم و الان هم تیم بدی نداریم. پرسپولیس اگر به فرم ایده آلش برسد هیچ تیمی نمی تواند مانع پیروزی اش شود.

مدافع اسبق تیم پرسپولیس در این باره که آیا نبود خلیل زاده باعث شده بود سازمان دفاعی پرسپولیس متزلزل شود تصریح کرد: در توانمندی، جنگندگی و ذکاوت شجاع خلیل زاده در مباحث شکی نیست. کمتر بازیکنانی داریم که اینگونه با تمام وجودشان بازی کنند. اما این بازیکن هم ایراداتی دارد که در دیدار خودم با شجاع شفاف صحبت هایم را به او گفتم.

هیچ تیمی پرسپولیس آماده را متوقف نمی کند / باخت به فولاد ربطی به داور نداشت

حلالی توضیح داد: شجاع در کنار تمام محسناتش، ایرادهایی هم دارد که باید آنها را برطرف کند. اینکه برخی اوقات با تمام شدت می رود تا دفاع کند یا توپ را از حریف بگیرد یا خطا می کند یا به خودش آسیب می زند یا جریمه تیمی را شامل پرسپولیس می کند یا اخطار می گیرد و باید کمی روی این مسایل کار کند. سریع عصبی نشود و به هیچ وجه خودش را درگیر مسایل احساسی نکند. در تایمینگ خودش باید دقت داشته باشد چون پرفشار و با سرعت بالا برای دفاع می آید و وقتی توپ را از دست می دهد مجبور می شود بازیکن حریف را بزند و بعد اخطار می گیرد و گاهی اخطار دوم را می گیرد و اخراج می شود! فکر می کنم اگر این مسایل را رعایت کند یک فوتبالیست کامل است.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره بازی هفته هجدهم پرسپولیس برابر استقلال خوزستان نیز اظهار داشت: اتفاقاً بازی استقلال خوزستان روبروی پدیده را دیدم و مشخص بود که با نیم فصل اولشان تفاوت هایی دارند. بازیکنان شان در هر بازی هر چه دارند رو می کنند و این برای تیم مقابل کمی سخت است.

وی افزود: چون آنها چیزی برای از دست دادن ندارند و با تمام وجود می آیند که یا ببرند و یا ببازند. چون تک امتیاز هیچ کمکی به آنها نمی کند. البته استقلال خوزستان تیم قابل احترامی است ولی به نظرم اگر بازیکنان پرسپولیس رفته رفته به شرایط خودشان برگردند و به هماهنگی لازم برسند همانطور که قبلاً هم گفتم هیچ تیمی نمی تواند مانع حرکت شان شود.

منبع: مشرق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته