اجرای 18 نمایش در دومین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر


اجرای 18 نمایش در دومین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر

تهران- ایرنا- 18 اثر نمایشی شامل 11 نمایش صحنه‌ای، چهار نمایش خیابانی و سه نمایش بخش دیگرگونه‌های اجرایی در دومین روز جشنواره سی‌وهفتم تئاتر فجر، میزبان مخاطبان تئاتر هستند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بیست و سوم بهمن ماه به عنوان دومین روز از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای ۹ نمایش صحنه‌ای در تالار وحدت ، تالار های چهارسو، سایه و قشقایی مجموعه تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تالارهای دکتر ناظزاده و استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
در دومین روز جشنواره تئاتر فجر تالار، وحدت دومین اجرای نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی علی رفیعی را پشت سر خواهد گذاشت. این نمایش ساعت 19.30 و به مدت 140 دقیقه به صحنه می رود.
در این روز مجموعه تئاتر شهر میزبان سه نمایش است. «زندگی در تئاتر» به کارگردانی محمد برهمنی در نوبت‌های 18.30 و 20.30 در تالار چهارسو اجرا می‌شود. «چکامه‌های که حباب می شوند» به کارگردانی کمیل جعفری از قشم در دو نوبت 17 و 19 در تالار سایه با مدت زمان یک ساعت به صحنه می رود.
اولین نمایشی که از بخش ملل جشنواره سی و هفتم اجرا می‌شود «سوآرم» نمایشی از کشور مجارستان است که «گابور گودا» آن را کارگردانی کرده و قرار است در نوبت های 17.30 و 19.30 در تالار قشقایی به صحنه برود.
تئاتر مولوی نیز در این روز میزبان «از خط زرد فاصله بگیرید» به کارگردانی رضا رشادت خواهد بود که در دو نوبت 17 و 19 و با مدت 60 دقیقه اجرا می شود.
تالار حافظ به اجرای نمایش «استیو جابز» اختصاص دارد. این نمایش با کارگردانی مهران رنجبر در نوبت های 18 و 20.30 و با مدت 70 دقیقه به صحنه می‌رود.
تماشاخانه ایرانشهر در دومین روز جشنواره میزبان دو نمایش خواهد بود. «شازده کوچولو» به کارگردانی مصطفی قربان‌پور در نوبت‌های 17 و 20 و با مدت زمان 70 دقیقه در تالار دکتر ناظرزاده و نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند» به کارگردانی علی شمس در نوبت های 18 و 21 با مدت زمان 75 دقیقه در تالار استاد سمندریان به صحنه می‌روند.
تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران نیز در دومین روز جشنواره به اجرای نمایش «گم و گور» به کارگردان امین ابراهیمی اختصاص دارد، این نمایش با مدت زمان 65 دقیقه در نوبت های 16 و 18 روی صحنه می رود.
تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» حوزه هنری نیز دومین روز اجرای نمایش‌های «سقوط اضطراری» به کارگردانی سیدعلی موسویان و «دلآرام نا آرام» به کارگردانی نرگس صابری را پشت سر خواهند گذاشت.
دومین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با آغاز اجرای سه نمایش بخش دیگرگونه‌های اجرایی همراه خواهد بود. «زمان در حبس قصر» نوشته و کارگردانی میلاد جباری مولانا روز های 23 تا 25 بهمن ماه در دو نوبت 18 و 19.30 در باغ موزه قصر به اجرا درمی‌آید.
«رکوئیمی بر وزن صندلی با بوی تهران و احوالات دیگر» نوشته و کارگردانی شایان فیروزی نیز در روزهای 23 تا 25 بهمن ماه ساعت 19 در پلتفرم عمارت روبرو اجرا خواهد شد.
«اپرای شماره 01# تهران» نیز که نوشته و کارگردانی مرتضی زارعی است در دو نوبت 18 و 20 در کارگاه دکور تالار وحدت اجرا می‌شود این نمایش از 23 تا 28 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
نمایش‌های بخش خیابانی دومین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در محوطه مجموعه تئاتر شهر، محوطه خانه هنرمندان ایران و مترو میدان ولیعصر(ع) به اجرا در خواهند آمد.
نمایش «دوال کشی» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام در ساعت 16.30 و «خرس های پاندا» به کارگردانی رضا ملکی ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایران به اجرا درمی‌آیند ونمایش «اهم» به کارگردانی مسعود براهیمی ساعت 10.30 صبح و «هشتک لاکچری» کار میثم رکن‌آبادی ساعت 11 صبح در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.
سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با سکان‌داری نادر برهانی مرند در 11 بخش مسابقه‌ای و جنبی که از بیست و دوم بهمن ماه آغاز شده تا چهارم اسفندماه در تهران ادامه خواهد داشت.
فراهنگ**9266** 9053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!