اسباب بازی زیاد، چه ضرری دارد؟


اسباب بازی زیاد، چه ضرری دارد؟

یک روز به اطرافتان نگاه می کنید و با خود می گویید: این همه اسباب بازی از کجا آمده؟

یک روز به اطرافتان نگاه می کنید و با خود می گویید: این همه اسباب بازی از کجا آمده؟
وقتی که یک بچه ی خردسال داشته باشید، اسباب بازی ها دائما بیشتر و بیشتر می شوند. مخصوصا اگر بچه های بزرگتری هم داشته باشید، اسباب بازی های آنها هم به بچه ی کوچکتر می رسد. با اینکه برای تهیه ی آخرین اسباب بازی های فروشگاه ها ذوق زیادی دارید اما باید قبول کنید کمتر بهتر است! در واقع داشتن اسباب بازی زیاد ممکن است بر رشد فرزند شما تأثیر گذار باشد.
طبق تحقیقات دانشگاه Toledo ، کودکانی که اسباب بازی های کمتری دارند، بازی با کیفیت تری را تجربه می کنند.
برای این تحقیق، محققان به هر کدام از کودکان زیر ۳ سال، ۴ یا ۱۶ اسباب بازی دادند. سپس رفتار های آنها حین بازی کردن را ضبط کردند. بچه هایی که به اسباب بازی های کمتری دسترسی داشتند زمان بیشتری با یک وسیله بازی کردند. این کار باعث تمرکز بیشتر آن ها و افزایش خلاقیتشان در هنگام بازی کردن شد.
محققان نتیجه گرفتند عروسک بازی کودک نوپا با تعداد کمتر اسباب بازی ها باعث افزایش رشد و سلامت رفتارهای مرتبط به بازی آن ها می شود. این موضوع، دلیل مانع رشد بودن تعداد زیاد اسباب بازی برای کودک شماست.
اما این به معنی ممنوع کردن اسباب بازی زیاد نیست. زیاد اسباب بازی داشتن، اشکالی ندارد. بالاخره نوپایان گستره ی توجه زیادی دارند و خیلی زود از یک اسباب بازی خسته می شوند. اما بهتر است اسباب بازی های اضافه را در جایی نگه داری کنید و دور از دیدشان باشد. سپس می توانید به طور منظم اسباب بازی هایشان را عوض کنید.
در واقع با این کار، هر ماه کودک می تواند یک سری اسباب بازی خاص را استفاده کند. محققان می گویند: وقتی تعداد اسباب بازی ها فراوان باشد، مجموعه های کوچکی از اسباب بازی هر بار در اختیار او قرار دهید و بیشتر آن ها را در جایی نگهداری کنید. این کار باعث افزایش تازگی و تمرکز می شود.
به علاوه هنگام خرید اسباب بازی ها هوشمندانه عمل کنید. از خرید هر اسباب بازی جدیدی که وارد بازار می شود خودداری کنید و به جای آن اسباب بازی هایی تهیه کنید که تا سال ها قابل استفاده باشد و باعث رشد خلاقیت و تجسم آن ها شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط