ریاض المالکی از توطئه آمریکا برای توقف حمایت مالی کشورهای عربی از فلسطینیان خبر داد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir)، ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت : آمریکا کشورهای عربی را به اشکال مختلف تحت فشار قرار می دهد تا حمایت مالی از ملت فلسطین را متوقف کنند.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی نوشت، المالکی در گفتگو با رادیو صدای فلسطین افزود: رهبران فلسطینی این تلاش های جدید آمریکا برای اعمال تحریم مالی علیه ملت فلسطین را زیر نظر دارند و به دنبال اقدامات حقوقی برای شکایت علیه آمریکا به علت این اقدامات غیرقانونی از یک سو و ادامه تلاش برای یافتن جایگزین های مالی مناسب برای واکنش نشان دادن به مجازات ها از سوی دیگر هستند.
در مورد قصد و نیت اشغالگران در سرقت بخشی از اموال ناشی از مالیات فلسطینی ها با ادعای این که حقوق اسرا و خانواده شهدا از آن منبع پرداخته می شود, مالکی از رویکرد رهبران فلسطینی برای طرح موضوع این سرقت نزد مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نهادهای حقوقی بین المللی برای مجازات اسرائیل به سبب سرقت این اموال خبر داد.
وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی نشست ورشو را توطئه ای با هدف نادیده گرفتن مسئله فلسطین و عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل برشمرد و بر موضع مخالف فلسطینی ها در قبال این کنفرانس و نتایج آن تاکید کرد و از عدم مشارکت فلسطینی ها در آن خبر داد.
المالکی درباره مشارکت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در نشست سران آفریقا در ادیس آبابا ضمن تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین نزد سران آفریقایی و تمایل آنها برای حضور این قضیه در جدول اولویت هایشان, این امر را نشانه پشتیبانی آنها از فلسطین در همه محافل بین المللی دانست .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق