بازتاب شکوه 40 سالگی انقلاب اسلامی (2)


راهپیمایی گسترده مردم ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب داشت

بازتاب شکوه 40 سالگی انقلاب اسلامی (2)
چهلمین ۲۲؛ از نگاه خبرنگاران ۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ | ۶
ایرانِ تماشایی در ۴۰ سالگی انقلاب ۱ | ۲ | ۳ | ۴
بازتاب شکوه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی (۱)


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه های تلویزیونی و رسانه های خارجی حضور میلیونی مردم را در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازتاب دادند...

شکوه ۴۰ سالگی | الاخباریه سوریه: راهپیمایی میلیونی ایرانی ها تأکیدی بر پایداری آنان در برابر غرب
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد راهپیمایی میلیونی ایرانی ها تأکیدی بر پایداری آنان در برابر غرب و برنامه های خصمانه آنان و عاملی برای نومیدی توطئه هایی است که دشمنان در طول سال های گذشته به اجرا گذاشته اند.
در گزارش این شبکه آمده است: مردم ایران با هدف گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر اساس آداب و رسوم خود از پشت بام منازلشان مواد آتشزا به آسمان پرتاب می کردند. راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شعار اساسی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آغاز شد. این راهپیمایی با عنوان یوم الله 22 بهمن از بیش از هزار شهر و ده هزار روستا و با مشارکت انبوه مردم ایران و صدها میهمان خارجی از دهها کشور جهان، آغاز شد.
رئیس جمهوری ایران سخنران مراسم راهپیمایی تهران بود، رئیس جمهور ایران در سخنانش تأکید کرد حضور مردم ایران و احیای چنین مراسمی سیلی محکمی است که دشمنان را به لرزه می اندازد.
وی گفت:« قدرت جمهوری اسلامی ایران بیشتر از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است، امروز نیروهای مسلح ما قادر به ساخت انواع مختلف سلاح و تجهیزات جنگی هستند، اگر در نظام سابق پنج درصد مهمات ما در داخل تولید می شد و 95 درصد دیگر از خارج وارد می شد امروز 85 درصد مهمات و تجهیزات نظامی در داخل و به دست جوانان ما ساخته می شود.»
راهپیمایی میلیونی ایران تأکیدی بر پایداری ملت ایران در برابر غرب و برنامه های خصمانه آنان و عاملی برای نومیدی توطئه هایی است که دشمنان در طول سال های گذشته به اجرا گذاشته اند.

شکوه ۴۰ سالگی | کیودو: مردم سراسر ایران سالروز پیروزی انقلاب 1979 را جشن گرفتند

خبرگزاری کیودو در گزارشی از تهران نوشت: ایران روز دوشنبه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب 1979 را که منجر به تشکیل جمهوری اسلامی در این کشور شد، جشن گرفت. در بحبوحه بحران اقتصادی فزاینده ناشی از اعمال مجدد تحریم های آمریکا، مردم در جشن های سالگرد پیروزی انقلاب که در سراسر این کشور برگزار شد شرکت کردند.
کیودو در ادامه نوشت: در تهران پایتخت این کشور، صدها هزار تن میدان آزادی و خیابانهای اطراف آن را پر کردند و بسیاری از آنها تصاویر آیت الله روح الله خمینی (ره) رهبر انقلابی این کشور و نیز تصاویر آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را در دست داشتند. شعارهای ضد آمریکایی از جمله «مرگ بر آمریکا» از بلندگوها پخش می شد و همزمان راهپیمایان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها این شعار نوشته شده بود.
حمید کماری سی و یک ساله که فروشنده ابزار آلات است و به همراه همسر خود در این راهپیمایی شرکت کرده است می گوید آمده است وفاداری خود به آیت الله خامنه ای را نشان دهد.
وی می گوید در حال حاضر قیمتها در حال افزایش است و زندگی دشوار شده است اما حمایت ما از انقلاب همچنان استوار است.
خسرو جهدی هفتاد و شش ساله که هر سال در راهپیمایی شرکت می کند می گوید آمریکای استکباری، احترامی برای ایران قائل نیست و هیچ راهی برای بهبود مناسبات وجود ندارد.

شکوه ۴۰ سالگی | بازتاب شکوه چهل سالگی انقلاب اسلامی در کانال آ.اِر.دِ آلمان
کانال اول تلویزیون آلمان، «آ.اِر.دِ» با اشاره به اینکه ایران، امروز، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت، گزارش داد: برآوردها از حضور میلیونی مردم ایران در تجمعاتی که از سوی حکومت ایران در سراسر این کشور به همین منظور سازماندهی شده است، حکایت داشت.
رئیس جمهور روحانی نیز در تهران، خطاب به مردم ایران، سخنانی را ایراد کرد.
یازدهم فوریه سال 1979 میلادی حکومت شاهنشاهی در ایران سرنگون شد و و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. آیت الله خمینی (ره) به عنوان پایه گذار حکومت شیعه مدار ایران مطرح است.
شکوه ۴۰ سالگی | المیادین: فرمانده سپاه پاسداران حضور مردم در راهپیمایی را خاری در چشم آمریکا توصیف کرد
شبکه المیادین گزارش داد: فرمانده کل سپاه پاسداران ایران حضور گسترده مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را خارجی در چشم آمریکا و دشمنان ایران توصیف کرد.
احمد البحرانی خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در تهران گفت: توانستیم به طور اختصاصی با سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ایران مصاحبه کنیم. وی تاکید کرد این حضور گسترده شهروندان ایرانی در خیابان های تهران، خاری در چشم آمریکا و دشمنان ایران است. با وجود آنکه شهروندان ایرانی در طول چند ماه گذشته متحمل مشکلاتی شدند و با اینکه، اوضاع معیشتی آنها به علت تحریم های اقتصادی آمریکا شاهد تحول بزرگی بوده است، اما این حضور مستمر است. فرمانده سپاه در این مورد گفت این حضور خاری در چشم آمریکاست.
خبرنگار این شبکه افزود: اما درباره اینکه چرا همچنان شاهد حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی هستیم باید بگویم، زمانی که از شهروندان ایران در این باره سوال می کنیم، می گویند انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی در چهار دهه گذشته داشته است. هر چند که در بعضی جنبه های مشخص، کاستی هایی داشته است. مهمترین این دستاوردها، قطع وابستگی به آمریکا و ابرقدرت ها و نیز تامین امنیت برای مردم ایران با وجود همه کشمکش ها و جنگ ها در منطقه است.
شکوه ۴۰ سالگی | فرانس 24 انگلیسی: انقلاب ایران زلزله‎ای بود که تا به امروز منطقه را می‎لرزاند
شبکه فرانس 24 انگلیسی زبان فرانسه اعلام کرد: انقلاب ایران زلزله ای سیاسی بود که تا به امروز کماکان منطقه را می لرزاند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب (اسلامی) سال 1979 (1357) ایران در سراسر این کشور در حال برگزاری است.
مجری شبکه فرانس 24 انگلیسی افزود: انقلاب (اسلامی) ایران واقعاً زلزله ای سیاسی بود که همچنان منطقه را حتی تا به امروز می لرزاند. ما در حال پخش تصاویر زنده از تظاهرات (22 بهمن) در تهران هستیم. در همین حال، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در حال سخنرانی در این مراسم در پایتخت این کشور است. روحانی در بخشی از اظهارات خود در این مراسم تأکید کرد: «ایران ارتش (توان نظامی) خود را گسترده تر خواهد کرد.»
شکوه ۴۰ سالگی | بازتاب راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در شبکه‌های ترکیه
حضور حماسی مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن در بیشتر شبکه‌های خبری ترکیه بازتاب داشت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، از نخستین ساعات راهپیمایی میلیونی مردم ایران، در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، شبکه های خبری ترکیه در چند نوبت، مراسم راهپیمایی را در فواصل برنامه‌های خود پخش کردند. شبکه ان تی وی ترکیه، همزمان با پخش راهپیمایی مردم تهران، مستندی در مورد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران به روی آنتن برد.
شکوه ۴۰ سالگی | الجزیره: مردم ایران نشان دادند که همچنان ارتباط شان را با انقلاب خود حفظ کرده اند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: راهپیمایی امروز مردم ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، حامل این پیام برای طرف های خارجی بود که حمایت مردم از نظام همچنان ادامه دارد و مردم نشان دادند که همچنان ارتباط شان را با انقلاب خود حفظ کرده اند.
نورالدین الدغیر خبرنگار شبکه الجزیره در تهران گفت: شاید عدد چهلمین سالگرد، چالشی برای برگزاری این مراسم سالگرد و نیز مسیر این انقلاب باشد. ایران در این مدت با تهدیدات متعدد خارجی به ویژه از سوی بعضی سیاستمداران کاخ سفید روبرو بود که گفتند ایران نخواهد توانست چهلمین سالگرد انقلاب خود را جشن بگیرد. به همین علت عدد چهل برای مسئولان ایرانی چالش برانگیز شده بود. به همین علت، پیش از این روز شاهد تلاش گسترده برای بسیج مردم بودیم تا در این راهپیمایی شرکت کنند زیرا مسئولان ایرانی معتقدند حضور گسترده مردم، پاسخی به تهدیدات علیه این کشور است.
وی افزود: حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در سخنرانی امروز خود به این مسئله اشاره کرد. به ویژه آنکه بعضی طرف ها می خواستند درباره پایان دوره جمهوری اسلامی ایران سخن بگویند. هدف از بسیج مردم برای حضور گسترده در این راهپیمایی ارسال این پیام به طرف های خارجی بود که نظام ایران همچنان پابرجاست و حمایت مردمی همچنان ادامه دارد. می توان گفت مشارکت مردم در راهپیمایی امروز تا حدودی خوب بود و شاید بتوان گفت پاسخی به این پیام ها بود که ایران با تهدیدات و خطراتی روبروست و باید مردم در این راهپیمایی شرکت کنند.
خبرنگار این شبکه ادامه داد: حسن روحانی در سخنرانی خود به مسائل متعدد پرداخت که می توان گفت مهمترین و اساسی ترین نکته در سخنان او که به معنای رویارویی مستقیم با آمریکا و حتی اتحادیه اروپاست، برنامه موشکی و برنامه دفاعی ایران است. روحانی با صراحت در این باره سخن گفت و تأکید کرد این برنامه قابل مذاکره نیست و ایران به توسعه برنامه موشکی اش ادامه خواهد داد. شاید ایران از مراسم سالگرد انقلاب استفاده کرد تا این پیام را به آمریکا و اروپا بدهد که مذاکره درباره برنامه موشکی امکان پذیر نیست و تهران با وجود تهدیدات علیه خود، به حرکت در مسیر مورد نظرش ادامه خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: سخن از برنامه موشکی و توسعه قدرت دفاعی ایران به ویژه در چهلمین سال پیروزی انقلاب، حامل پیام برای طرف های متعدد است. می دانیم که اتحادیه اروپا اکنون تلاش می کند ایران را درباره برنامه موشکی این کشور و نیز سیاست های تهران در منطقه، پای میز مذاکره بکشاند. روحانی در سخنان خود در تجمع مردمی بر موضع پایدار ایران تأکید کرد که فقط بیانگر موضع دولت یعنی موضع سیاسی این کشور نیست، بلکه دیدگاه نیروهای مسلح را هم شامل می شود که برنامه موشکی و برنامه دفاعی قابل مذاکره نیست و باقی ماندن در توافقنامه هسته ای مستلزم آن است که طرف مقابل یعنی آمریکا و اتحادیه اروپا باید برنامه موشکی را از محاسبات خود خارج کنند. شاید هدف روحانی آن بود که در چهلمین سالگرد انقلاب، به پایه های قدرت ایران اشاره کند.
روحانی با اشاره به تاریخ انقلاب و رنج های آن به ویژه در زمان جنگ ایران و عراق، بر دفاعی بودن برنامه موشکی تهران و ضرورت حفظ آن تأکید کرد. ایران در چهلمین سالگرد انقلاب خود نشان داد که همچنان پابرجاست. با حضور امروز مردم، دعوت ها برای مشارکت مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب، عملی شد و مردم نشان دادند که همچنان ارتباط شان را با انقلاب خود حفظ کرده اند.
شکوه ۴۰ سالگی | سرود زیبای «خمینی ای امام» به زبان عربی با زیرنویس فارسی
شکوه ۴۰ سالگی | سرود زیبای «به مستضعفان وطن لبیک گفتیم» به زبان عربی با زیرنویس فارسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی