تولیت آستان قدس رضوی گفت: چرا باید FATF را در حالی که مشکلات اقتصادی ما را حل نمی کند، بپذیریم؟

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز همزمان با سراسر کشور در شهر مقدس مشهد مرکز استان خراسان رضوی با سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رییسی برگزار شد.

آیت الله رییسی در جمع راهپیمایان طی سخنانی اظهار داشت: روزی در تاریخ تبدیل به یوم الله می‌شود، چرا که جلوه پروردگار به صورت معجزه‌ آسا آن را روز حق قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: حقیقتا روز 22 بهمن سال 57 روز نابودی دشمن و روز حق است، روز بعثت نبی مکرم اسلام هم که روز پیروزی بر دشمنان بوده، این‌ها همه جلوه قدرت لایزال الهی است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: چگونه است که در این سال‌ها جنگ 8 ساله به پیروزی برسد، این رویش‌ها بر اثر پرتو ولی، رویش گرفتند و مدافعان حرم شدند که حماسه‌ای جاودان را رقم زدند، قرار نیست این افراد دچار سستی شوند.

رییسی افزود: ملت پیروز ایران نه تنها دچار سستی، رخوت و تسلیم نشد، بلکه به عالم نشان داد، چهل سالگی انقلاب دوره پیری نیست، دوره عقب‌گرد نیست، دوره نشاط و دوره‌ای برای انقلاب و دوره امیدآفرینی است که این دوره تاریخ‌ساز و زمانه‌ساز با شعارهایی بلند و ملکوتی رقم خورد؛ این دوره، دوره پختگی انقلاب است.

وی با بیان اینکه امروز ما باید برای این انقلاب سپاس‌گذار باشیم و نتیجه اتکا به خدا و اعتماد به نفس را ببینیم، تاکید کرد: امروز همه دوستان و دشمنان این نظام معترف‌اند که ایران اسلامی کشوری مستقل است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور جهان اسلام بوده و آزادی قلم، آزادی بیان و خودباوری مردم از دستاوردهای انقلاب است.

رئیسی ادامه داد: توسعه هوافضا، توسعه علم و خودباوری ملی از دیگر برکات انقلاب اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شعار انقلاب اسلامی اجرای احکام شریعت بود، گفت: در این 40 سال اجازه داده نشد دشمن جلوی این کار را بگیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز فعالیت‌هایی که بعد از انقلاب صورت گرفته را هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند، چراکه چهره شهر و روستای ما با قبل انقلاب بسیار متفاوت است.

رئیسی با بیان اینکه انقلاب ما نوعی جهاد بود، یادآور شد: باید بدانیم مشکل ما با یک جهاد علمی و اقتصادی حل می‌شود و بیگانه نه مشکلی را از کسی حل کرده و نه حل می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: ما تجربه داریم که در این 40 سال فعالیت‌های بسیاری توسط جوانان رقم خورده است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «جوانان مشکل نیستند، بلکه راه حل مشکل هستند»، گفت: ما امروز راه حل این مشکلات را در دست جوانان می‌دانیم.

رئیسی تاکید کرد: هیچ‌کس در منطقه و جهان وجود ندارد که عزت و اقتدار ایران اسلامی را منکر شود، ایران عزتمندترین کشور است و باید با تمام وجود این عزت و سرمایه را حفظ کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی و سخت هیچ عایدی برای دشمن نداشت، جنگ نرم هم عایدی برای دشمن نداشت و امروز جنگ دیگری را آغاز کردند و می‌خواهند با فشار بر مردم توطئه خود را عملی کنند، خاطرنشان کرد: دشمن ما دشمنی است که هرگز دست از دشمنی بر نخواهد داشت، چون قرآن می‌گوید اینها به عهد خود پایبند نیستند و راه ما فقط ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن است.

وی یادآور شد: برخی می‌گویند در این جنگ‌ها باید برای عدم بهانه به دشمن پیمان‌ها و کنوانسیون‌های آنها را عملی کنیم، چه کسی تضمین می‌کند که دشمن همچنان به دشمنی ادامه ندهد؟

رئیسی اضافه کرد: می‌گویند ما تضمین نمی‌کنیم با امضای این کنوانسیون مشکل اقتصادی حل شود، سوال ما این است در خصوص FATF ما قانون داخلی تنظیم کرده بودیم و گفته بودیم مردمی که برای رهایی خود از مشکلات به پاخیزند، از دایره تروریسم مستثنی هستند که این را مجلس پذیرفت، اما FATF بیانیه صادر کرد و گفت، نباید هیچ قید و شرطی وجود داشته باشد! این چگونه است که آنها برای قانون داخلی ما بیانیه صادر می‌کنند؟

تولیت آستان قس رضوی با اشاره به اینکه حفظ موضع اقتدار و ایستادگی تنها راه شکست دشمن است، بیان کرد: دشمن فکر می‌کرد نسل سوم و چهارم پشت نظام نیستند، اما آنها امروز نشان دادند همیشه پیرو این نظام اسلامی هستند.