15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم


رسانه کلیک – فکر می‌کنید کدام دسته از ایده‌های سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order باعث خواهد شد که شما یک Star Wars واقعی را تجربه کنید؟ در ادامه به 15 انتظار از سازندگان این بازی اشاره داریم که می‌تواند این محصول را حتی به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ تبدیل کند! متاسفانه چند سالی […] نوشته 15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars...

رسانه کلیک – فکر می‌کنید کدام دسته از ایده‌های سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order باعث خواهد شد که شما یک Star Wars واقعی را تجربه کنید؟ در ادامه به ۱۵ انتظار از سازندگان این بازی اشاره داریم که می‌تواند این محصول را حتی به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ تبدیل کند!

متاسفانه چند سالی می‌شود هیچ ایده‌ی جذابی نتوانسته یک تجربه خوب و بی‌نقص از سری بازی‌های Star Wars را به ما هدیه کند. روزی روزگاری، فرانچایز Star Wars محبوبیت عجیب و غریبی بین علاقه مندان به دنیای سینما و بازی‌های ویدیویی داشت. البته نمی‌توان منکر این مسئله شد که هنوز هم با شنیدن نام Star Wars خیلی‌ها، از جمله خود من هیجان زده می‌شوند و امید است بالاخره با بازی روبرو شویم که به بهترین شکل ممکن ما را در دنیای فوق العاده جنگ ستارگان غرق کند و خواب شب را از ما بگیرد. شاید در نسخه‌های قدیمی این بازی تا حدی این اتفاق رخ می‌داد اما متاسفانه در سال‌های اخیر، هیچ یک از نسخه‌های Star Wars در حد و اندازه‌های نام این فرانچایز ظاهر نشدند.

شش هفت سال پیش بود که به موجب قراردادی که بین الکترونیک آرتز (EA) و والت دیزنی (Walt Disney) منعقد شد، توسعه چند نسخه از سری بازی‌های Star Wars به مدت 10 سال، به الکترونیک آرتز سپرده شد تا اسم و رسم این شرکت بازیسازی، ضمانت موفقیت دوباره‌ی این فرانچایز در صنعت بازی‌های ویدیویی باشد. البته پیش از این، الکترونیک آرتز و استودیو‌های زیرمجموعه‌اش، سعادت این که نام‌شان تحت عنوان سازندگان بازی Star Wars مطرح شود، نصیب‌شان شده بود و به موفقیت‌های زیادی در این زمینه دست پیدا کردند؛ اما در سال‌های اخیر، خیلی چیزها تغییر کرد؛ مثل این که دیگر هیچ کسی به الکترونیک ارتز اعتماد ندارد!

به محض این که رسانه‌های خبری این خبر که شرکت الکترونیک آرتز و استودیو‌های آن، به مدت 10 سال سازندگان سری بازی Star Wars خواهند بود، شک و تردید‌های زیادی را حول این فرانچایز به وجود آورد. خیلی‌ از تحلیل‌گران، به صراحت هر چه تمام‌تر فاتحه Star Wars را خواندند. خیلی‌ها هم هیجان زده بودند از این که استودیو دایس (DICE) که سابقه ساخت سری بازی Battlefield را در کارنامه خود دارد، می‌تواند صحنه‌های اکشن بی‌نظیری را در بازی‌های جدید Star Wars خلق کند. غافل از این که خواسته طرفداران این بازی، فقط صحنه‌های اکشن نیست!

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

با این وجود، کمتر کسی انتظار داشت که Star Wars جدید هم بتواند به یک شاهکار به یاد ماندنی تبدیل شود اما متاسفانه، نتیجه تلاش‌های الکترونیک آرتز روی فرانچایز Star Wars از آن چیزی که انتظارش را داشتیم هم، بد تر شد. اولین بازی، تحت عنوان Star Wars Battlefront در سال 2015 میلادی عرضه شد. از دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران، این بازی کیفیت چندانی مطلوبی نداشت و اما با این وجود، نقاط قوت زیادی وجود داشت که باعث می‌شد ما همچنان به آینده‌ی این بازی، امیدوار باشیم.

در کمال امیدواری، دومین بازی نام فرانچایز Star Wars را در بهت کامل فرو برد. بازی Star Wars Battlefront II در سال 2017 میلادی عرضه شد و تنها کاری که کرد این بود که حیثیت چندین و چند ساله سری بازی Star Wars را به خطر انداخت. بیش از هر چیزی، تصمیم‌های عجیب الکترونیک آرتز باعث شد تا این بود برای بسیاری از بازیکنان، جایگاه منفورترین بازی سال را از آن خود کند. از طرفی چیزی که این بازی ارائه می‌داد، نزدیک به 180 درجه با انتظارات مغایر بود و از طرفی دیگر، وجود مکانیک لوت باکس، باعث شد که تیر خلاصی به محبوبیت Battlefront II زده شود و استقبال مردم از این بازی به حداقل برسد.

متاسفانه در طول 10 سال اخیر، ساخت بازی‌های زیادی از فرانچایز Star Wars آغاز شد که نیمه تمام ماند و در نهایت توسعه‌ی آن‌ها، به کلی لغو شد. شاید اگر این بازی‌ها عرضه می‌شدند، امروز شاهد اتفاقات تلخ سری بازی Star Wars نبودیم و این فرانچایز در مسیر درست‌تری قرار می‌گرفت. بسیاری از تحلیل‌گرانی که از روند ساخت این بازی‌ها مطلع بودند، لغو ساخت این بازی‌ها را اشتباهی بزرگ و تلخ از جانب دیزنی دانستند. از طرفی دیگر هم مدیرعامل والت دیزنی رسما اعلام کرد که از اوضاع سری بازی Star Wars رضایت کامل دارد و مایل است به همکاری با الکترونیک آرتز در مدت زمانی بیشتری، ادامه دهد. با این تفاسیر می‌توان گفت که هنوز ابهامات زیادی حول این فرانچایز در زهن بسیاری از ما باقی مانده است.

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

جدیدترین نسخه‌ی بازی Star Wars توسط استودیو رسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) در حال ساخت است. استودیویی که با ساخت بازی Titanfall و Apex Legends توانسته در طول عمر کوتاهش، کارنامه قوی و جالب توجهی را از خودش به جا بگذارد. اعتبار رسپاون و احتمال این که الکترونیک آرتز درس عبرت گرفته باشد، باعث شده است که به نسخه‌ی جدید Star Wars امید زیادی داشته باشیم. این بازی که تحت عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order در حال توسعه است، قرار است یک بازی اکشن ماجرایی باشد. به غیر از این، ما هنوز هیچ اطلاعات دیگری از این بازی نداریم.

همچنین از سوی سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order اظهار شده است که وقایع این بازی، بین قسمت‌های سوم و چهارم Star Wars رخ خواهد داد؛ همچنین قرار است که بازی Star Wars Jedi: Fallen Order تا اواخر سال جاری میلادی، به بازار عرضه شود بنابراین انتظار می‌رود که تا چند ماه آینده، اطلاعات رسمی از این بازی، منتشر شود.

ما در اینجا، 15 چیزی که انتظار داریم در این بازی ببینیم را برای شما به نگارش درآورده ایم. 15 چیزی که اگر سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order آن را رعایت کنند، به احتمال زیاد می‌توانیم یک بار دیگر نام این بازی را روی قله کیفیت ببینیم.

۱- شخصیت‌های جدید

با توجه به این که وقایع بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در بین قسمت‌های سوم و چهارم جنگ ستارگان تنظیم شده است، قاعدتا باید در مقطع زمانی وارد جریان بازی شویم که جدای به اسارت درآمده است. بنابراین می‌توانیم انتظار یک داستان درام و فوق العاده جذاب و احساسی را از این بازی داشته باشیم. امیدواریم که رسپاون از این فرصت استفاده کند و در کنار برخی از شخصیت‌های نام آشنا و محبوب فرانچایز Star Wars، ما را با چند شخصیت‌ جدید (به همراه شخصیت‌سازی قوی) آشنا کند و در روند داستان بازی، توجه زیادی به آن‌ها داشته باشد.

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

2. شخصیت‌های سرشناس

اگر چه در انتظار شماره‌ی اول خواستار این شدیم که رسپاون تا حدی شخصیت‌های اصلی قسمت‌های قبلی فرانچایز را فراموش کند و شخصیت‌های جدیدی را در روند داستان بازی موثر کند، اما واقعیت این است که تصور نام Star Wars بدون برخی از شخصیت‌ها، تا حد زیادی غیرممکن است. اگر شخصیت‌های جدید بازی در کنار شخصیت‌های مثل لوک اسکای‌واکر (Luke Skywalker) و دارت ویدر (Darth Vader) رشد کنند، احتمالا بیش از حد انتظار می‌توانیم از روند داستانی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order لذت ببریم. البته امیدواریم چنین اتفاقی نه تنها در بازی‌های Star Wars، بلکه در فیلم‌های آن هم اتفاق بیافتد.

انتظاری نیست که تمام شخصیت‌های سرشناس و محبوب دنیای جنگ ستارگان در این بازی ببینیم اما با توجه به مقطع زمانی اتفاقات بازی Star Wars Jedi: Fallen Order، پتانسیل استفاده از چند نام مطرح این دنیای جذاب، وجود دارد و رسپاون می‌تواند از این فرصت بی‌نظیر، بهترین استفاده را داشته باشد.

3. تلفیق محیط‌های جدید با محیط‌های قدیمی

دیدن مناطق و همچنین معماری‌های عجیب و غریب و صد البته خیره کننده در نقاط دیگری از کهکشان یکی از جذاب‌ترین رویاهای هر کسی است. از مهم‌ترین نقاط قوت دنیای جنگ ستارگان، وجود مکان‌های جذاب در سراسر کهکشان است و با توجه به پیشرفت قابل توجه صنعت بازیسازی و توانمندی‌های بازیسازان، این انتظار وجود دارد که به محیط‌های بازی Star Wars Jedi: Fallen Order توجه زیادی شود. توقع ما این است که در طول مراحل بازی، به خصوص در صحنه‌های مربوط به مبارزات، مناطق و معماری‌های فوق العاده از دنیای جنگ ستارگان به تصویر کشیده شود و ضمن حفظ برخی از مناطق جذابی که در گذشته با آن‌ها روبرو شده ایم، چند منطقه و محیط جدید توسط رسپاون خلق شود تا در بازی Fallen Order، تلفیق مناسبی از محیط‌های جدید با محیط‌های قدیمی دنیای جنگ ستارگان را شاهد باشیم. با توجه به توانمندی که استودیو رسپاون در بازی‌های Titanfall، و همچنین کارنامه نفرات بخش طراحی این استودیو در آثار گذشته‌شان، نشان داده اند، می‌توان امیدوار بود که محیط‌های فوق العاده و خلاقانه‌ای در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order ما را در خود غرق خواهد کرد.

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

4. داستان بازی

نمی‌دانم بازی Star Wars: Battlefront II را تجربه کرده اید یا خیر اما یک واقعیت ناراحت کننده‌ در مورد این بازی وجود دارد؛ این که کمتر کسی از بخش داستانی تک نفره این بازی لذت برد. نه این که این بخش بد باشد، اما متاسفانه داستان بازی آن طور که شاید و باید درگیرکننده نبود و با شناختی که همه ما از دنیای جنگ ستارگان داریم، انتظار می‌رفت سازندگان این بازی از پتانسیل موجود استفاده بیشتری کنند و روایت داستانی پخته‌تر و عمیق‌تر را از بازی Battlefront II می‌دیدیم. امیدواریم که در نسخه‌ی جدید این فرانچایز، دوباره با داستان تکراری، سطحی و ناامیدکننده روبرو نشویم.

اگر بخواهیم انتظارات‌مان از داستان بازی Fallen Order را به صورت خیلی خلاصه بگوییم، این است که نگارش خوبی داشته باشد و روند روایت آن، کاملا بالانس شده باشد. همچنین این توقع وجود دارد که داستان بازی سطحی نباشد و عمق آن در حدی باشد که حسابی درگیر شخصیت‌های آن شویم. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که خط اصلی داستان بازی به شخصیت‌های آن گره خورده باشد؛ چیزی که پیش از این، کمتر در سری بازی Star Wars دیدیم و چند سالی است که عطش چنین داستانی را در فرانچایز Star Wars داریم. امیدوارم این دقیقا همان کاری باشد که رسپاون با داستان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order قرار است انجام دهد و حسابی ما را هیجان زده کند.

‍5. Inquisitor‌ها

پیش از این چند مرتبه‌ای به دوره زمانی که وقایع بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در آن رخ خواهد داد، اشاره کرده ایم. دلیل تکرار این مسئله این است که چنین دوره زمانی دست رسپاون را برای توسعه بازی Fallen Order بسیار باز گذاشته است و این استودیو می‌تواند از پتانسیل‌های بیشتری برای ساخت این بازی استفاده کند. به عنوان یک بازی ویدیویی و با توجه به اسم آن، به احتمال زیاد بخش‌های زیادی از بازی متمرکز بر کشمکش‌ها و مبارزات (Jedi) خواهد بود؛ در حالی که بازی در دوره زمانی روایت می‌شود که جدای تحت اسارت امپراطوری درآمده است و اینجاست که رسپاون می‌تواند نقش پررنگ‌تری را روی دوش Inquisitor‌ها بگذارد. البته اگر [در دیگر مدیا‌ها] Star Wars Rebels را دنبال کرده باشید، قطعا با Inquisitor‌ها آشنایی لازم را دارید.

Inquisitor‌ها یکی از شرور‌ترین امپراطوری‌های دنیای جنگ ستارگان را دارند و حضور پررنگ آن‌ها در بازی Fallen Order می‌تواند به جذابیت‌های این بازی اضافه کند. Inquisitor‌ها مهارت‌های فوق العاده‌ای دارند و خلق صحنه‌های مبارزه چالش برانگیز و جذاب در برابر آن‌ها، می‌تواند در بهبود گیم پلی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order نقش به سزایی داشته باشد. با این اوصاف، یکی فرصت بی‌نظیر دیگر هم پیش روی رسپاون قرار گرفته است تا بازی به یاد ماندنی را توسعه دهد.

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

6. باس‌فایت (غولآخر)

همان طور که اشاره کردیم، ممکن است رسپاون از Inquisitor‌ها استفاده زیادی بکند و میدان‌های نبرد فوق العاده زیبا، جذاب، چالش برانگیز و حماسی را پیش روی ما قرار دهد؛ اما نمی‌توان منکر این شد که که پتانسیل دنیای جنگ ستارگان، بیش از این‌هاست. موجودات و نژاد‌هایی که قدرت‌های خاصی دارند، می‌توانند روند بازی تحت تاثیر خود قرار دهند و تنوع مبارزه در بازی Fallen Order را به حد اعلا برسانند. با توجه به ذات داستان Star Wars و پتانسیل آن، یکی از انتظاراتی که داریم این است که صحنه‌ها و نبرد‌های حماسی زیادی را در بازی ببینیم و هیچ چیزی بهتر از چند باس‌فایت فوق العاده جذاب، نمی‌تواند این حماسه را به مرحله انجام برساند. رسپاون برای قرار دادن باس‌فایت در روند مراحل بازی، فرصت‌ها و انتخاب‌های زیادی دارد که امیدواریم از آن نهایت بهره را ببرد. البته کسی نمی‌داند! شاید در پایان بازی قرار است با پالپاتین یا یکی از رهبران سیت (Sith) یک مبارزه به یاد ماندنی و تاریخی داشته باشیم. خوشبختانه در دنیای جنگ ستارگان، هر چیزی ممکن است.

7. انتخاب‌ها

این که می‌گوییم انتخاب‌ها در روند بازی Star Wars Jedi: Fallen Order تاثیر زیادی داشته باشد، منظورمان این نیست که رسپاون یک بازی نقش آفرینی (RPG) را به ما تحویل دهد. به عبارتی ابراز امیدواری می‌کنیم که رسپاون به ذات جنگ ستارگان احترام بگذارد و همان طور که پیش از این چند مرتبه گفته شد، از پتانسیل‌های موجود استفاده زیادی کند. ماهیت بازی Star Wars و دنیای آن، این است که باید انتخاب‌های زیادی در روند بازی پیش روی بازیکن قرار می‌گیرد و ما انتظار داریم که این انتخاب‌ها، بازی را تحت تاثیر خودش قرار دهد. حتی در بخش‌های زیادی از بازی انتخاب‌های بازیکنان می‌تواند روی داستان بازی تاثیر بگذارد. چنین چیزی به خلق داستانی حماسی و درام کمک زیادی خواهد کرد و بدون شک باعث می‌شود بیش از پیش از روند داستانی بازی Fallen Order لذت ببریم.

از طرفی دیگر، بدون شک مکانیک‌های زیادی در گیم پلی بازی، در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد. انتخاب به موقع این مکانیک‌ها و استفاده از آن‌ها می‌تواند روند بازی برای هر بازیکنی لذت‌بخش‌تر یا حتی چالش‌برانگیزتر کند.

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

8. چند پایان مختلف

اگر قرار باشد که رسپاون مورد قبلی که راجع به آن توضیح دادیم را در بازی مراعات کند، به احتمال زیاد شاهد چند پایان مختلف در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order خواهیم بود. البته حتی اگر این طور هم نباشد، سازندگان بازی Fallen Order می‌توانند با قراردادن چند پایان مختلف در انتهای بازی، هیجان بیشتری را به بازی‌شان تزریق کند. خیلی زیباتر می‌شود که همه چیز بر اساس انتظارات ما باشد؛ یعنی امکان انتخاب چند مکانیک مختلف برای بازیکن وجود داشته باشد و در نهایت، بر اساس انتخاب‌های بازیکن، داستان تغییر کند و پایان آن توسط خود بازیکن رقم بخورد. هر چند با توجه به این که ممکن رسپاون بخواهد داستان بازی Fallen Order را در جریان روند اصلی خط داستانی جنگ ستارگان روایت کند، وجود چند پایان مختلف کمی سخت خواهد شد؛ به خصوص اگر قرار باشد از شخصیت‌های محوری، مهم و سرشناس دنیای جنگ ستارگان هم در جریان بازی استفاده شود.

به هر حال با وجود تمامی موانع، رسپاون می‌تواند کمی هنر به خرج دهد و بدون این که خط اصلی داستان جنگ ستارگان نقض شود، چند پایان مختلف و کاملا حماسی را برای بازی Fallen Order در نظر بگیرد.

9. Open Wolrd نباشد!

لطفا نگویید که دارم اشتباه می‌کنم! باور کنید که من هم عاشق بازی‌های Open World (دنیای باز) هستم و خیلی از این دسته بازی‌ها (مانند سری GTA) بهترین بازی‌هایی هستند که در تمام عمرم انجام داده ام و مطمئن هستم که چنین چیزی در بسیاری از شماها هم صدق می‌کند؛ اما چیزی که باعث شده تا کمی نسبت به Open World بودن بازی Fallen Order دلسرد شوم، فلسفه این بازی‌ها در چند سال اخیر است که محبوبیت این نوع بازی‌ها را تا حد و حدود زیادی به خطر انداخته است. من امیدوارم که داستان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order روایت مختصر و مفیدی داشته باشد؛ به عبارتی دیگر، باید به دنبال داستانی صریح، بدون شاخ و برگ‌های اضافی و بیهود و جذاب از جنگ ستارگان باشیم و برای چنین چیزی، لازم است که این بازی از محیط Open World دوری کند. چرا که معمولا این دسته از بازی‌ها باعث می‌شوند که تا در برخی از مواقع از روند اصلی داستان بازی دور شویم و چنین چیزی را در بازی‌های اخیر، بارها و بارها مشاهده کرده ایم. هر چند این احتمال هم وجود دارم که رسپاون به رغم استفاده از محیط Open World بتواند در جریان بازی ما را روی محو خط اصلی داستان بازی حرکت دهد اما رخ دادن چنین اتفاقی، تا حدی بعید است.

با توجه به این که هنوز هیچ اطلاعاتی از بازی Star Wars Jedi: Fallen Order وجود ندارد، ابهام در رابطه با این مسئله بسیار زیاد است. به طور کلی، ابراز امیدواری می‌کنم که با یک بازی داستان محور روبرو شویم.

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

10. سیستم مبارزات

قطعا ما باید در رابطه با مبارزات بازی هم صحبت‌های انجام دهیم و انتظار بالایی در این بخش از بازی Fallen Order داشته باشیم. قطعا سیستم مبارزات بازی بر پایه تفنگ‌ها و جنگ‌افزارهای انفجاری زیادی بنا خواهد شد اما چیزی که ما توقع داریم، این است که با شمشیر‌های نوری (Lightsaber) حسابی دلی از عزا دربیاوریم. از دیدگاه بسیاری از مردم، شمشیر‌های نوری نماد جنگ ستارگان است. این شمشیر‌ها که هر رنگ آن مختص به یک فرقه در دنیای عظیم جنگ ستارگان است، قدرت بسیار بالایی دارد و می‌تواند اتفاقات خوبی را در یک بازی ویدیویی رقم بزند.

این که رسپاون از چنین پتانسیلی چگونه در روند بازی و کهکشان بدون جدای استفاده خواهد کرد، هنوز مشخص نیست اما همه ما عاشق مبارزه با این شمشیرهای رنگی هستیم. امیدوارم که رسپاون حسرت مبارزه با شمشیر‌های نوری را روی دل ما نگذارد و امکان استفاده از آن را در روند بازی، به نحو احسن فراهم کند.

11. نیرو‌های قدرتمند منحصر به فرد

احتمال این که نیروهای منحصر به فرد شخصیت‌های دنیای جنگ ستارگان در این بازی هم وجود داشته باشد، بسیار زیاد است اما مهم این است که این مکانیک به نحو احسن در بازی Fallen Order پیاده شود. در نسخه‌های قبلی بازی Star Wars مانند سری بازی‌های Force Unleashed یا Knights of the Old Republic و حتی سری بازی‌های Battlefront موفق به تجربه نیرو‌های قدرتمند منحصر به فرد شخصیت‌ها شده ایم و معمولا هم اجرای این نیروها به بهترین شکل ممکن در این بازی صورت می‌گرفت و لحظات جذابی را برای ما رقم می‌زد. بنابراین امیدوارم که رسپاون در بازی Fallen Order از همین روند خوب گذشته بازی Star Wars پیروی کند.

نیرو‌های زیادی وجود دارد که رسپاون می‌تواند آن‌ها را در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order پیاده کند اما با توجه به مهارت این تیم توسعه دهنده، امیدواریم سورپرایز‌های زیاد و دیوانه کننده‌ای در این بخش از بازی جدید آن‌ها ببینیم.

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

12. سفارشی سازی سلاح‌ها

نیازی به گفتن نیست که انتظار داریم یکی از مکانیک‌های بازی، قابلیت سفارشی سازی سلاح‌ها باشد چرا که به احتمال خیلی زیاد، این قابلیت در بازی Fallen Order وجود خواهد داشت. دغدغه‌ی اصلی من نوع این سفارشی سازی‌هاست. به عبارتی دیگر، باید دید که سفارشی سازی سلاح‌ها مانند بسیاری دیگر از بازی‌ها سطح متوسطی خواهد داشت یا رسپاون یک سرگرمی فوق العاده لذت بخش و البته، کاربردی را در بازی پیاده خواهد کرد.

اگر نگاهی به کارنامه رسپاون، سازنده بازی Star Wars Jedi: Fallen Order بیاندازیم، به راحتی پی خواهیم برد که آن‌ها در طراحی سلاح‌ها مهارت بالایی دارند و مصداق آن را در بازی Titanfall و Apex Legends مشاهده کرده ایم. بنابراین به احتمال زیاد رسپاون می‌تواند این بخش از بازی را چند سر و گردن بهتر از نسخه‌های قبلی بازی Star Wars طراحی کند و مهم‌تر از همه این که قابلیت سفارشی سازی شمشیر‌های نوری را هم به بازی اضافه کند تا دنیای رنگارنگ ما در جنگ ستارگان جدید، دوست داشتنی‌تر از گذشته باشد. در دنیای جنگ ستارگان، از کایلو رن (Kylo Ren) گرفته تا اینکویزیتر‌ها (Inquisitor‌) و دارت ماول (Darth Maul)، هر کدام از آن‌ها طراحی‌های منحصر به فرد خودشان از شمشیر‌های نوری داشته اند. تقریبا در بازی Fallen Order خواستار چنین چیزی هستم. به عبارتی دیگر، امیدوارم قابلیت سفارشی سازی شمشیر‌های نوری در این بازی به حدی باشد که بتوانم شمشیر نوری (Lightsaber) منحصر به فرد خودم را داشته باشم.

13. یک مجموعه فوق العاده

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order این توانایی را دارد که قطعات پازل خودش را به بهترین شکل ممکن، کنار یکدیگر قرار دهد و به موفقیت برسد. امیدوارم که در توسعه‌ی این بازی، کمی تقلید از راه موفقیت سایر بازی‌ها چاشنی کار تیم سازنده بازی Fallen Order شود. به رغم این که هنوز اطلاعات خاصی از این بازی در دسترس نیست و حتی یک تصویر هم از بازی Star Wars Jedi: Fallen Order منتشر نشده است، اما تا به امروز، این بازی امیدوار کننده‌ترین بازی سال 2019 میلادی است. می‌پرسید چرا؟ دلیلش واضح است! از پتانسیل‌های بی‌نظیر و فوق العاده دنیای جنگ ستارگان که بگذریم، می‌رسیم به کسی که رهبری تیم سازنده بازی Fallen Order را برعهده دارد. استیگ اسموسن (Stig Asmussen) چند سالی است که به رسپاون ملحق شده است و حدود 5 سال است که روی پروژه‌ی مبهمی کار می‌کند. احتمالا بازی Fallen Order همان بازی است که دلیل جذب اسموسن از سانتا مونیکا شده است. او پیش از این در بازی God of War 3 توانایی‌های خودش را ثابت کرده است و در کنار تمامی مواردی که پیش از این به آن اشاره کردیم، از نقاط قوت این بازی و دلایل امیدواری به آن است.

حالا نگاه دقیق‌تری به صحنه به صحنه‌ی بازی God of War 3 داشته باشید و سعی کنید آن را به یاد بیاورید. توانایی‌های اسموسن در این بازی باعث شد که God of War 3 به یکی از بهترین بازی‌های نسل گذشته تبدیل شود و اگر او بتواند از مهارت‌های خود در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order استفاده بهینه‌ای داشته باشد (که احتمالا هم همینطور خواهد بود) متوجه می‌شوید که چرا بازی Fallen Order را یکی از امیدوار کننده‌ترین بازی‌های سال جاری میلادی می‌دانم.

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

14. بخش چندنفره (Multiplayer)

داستان‌های بسیاری در دنیای جنگ ستارگان وجود دارد و به همین دلیل است که انتظار زیادی بابت یک داستان قوی در بازی Fallen Order داریم. هر چند که محتوای داستانی این بازی اهمیت بسیار زیادی دارد، اما نمی‌توان این انتظار را داشت که تمرکز سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order فقط و فقط روی بخش تک نفره و داستانی بازی باشد و از بخش چندنفره‌ی آن، غافل شود. نه تنها به این دلیل که ممکن است خیلی از ما به بازی‌های چند نفره علاقه مند باشیم؛ نه به این دلیل که این بازی متعلق به الکترونیک ارتز است؛ بلکه دلیل اصلی، تیم توسعه دهنده این بازی یعنی رسپاون است.

هر چند که سیاست‌های اخیر الکترونیک ارتز ممکن است در رابطه با موفقیت این بخش کمی شک و تردید به وجود آورد، اما امیدوار هستم به قدر کافی آزادی عمل به رسپاون داده شود. باید اعتراف کرد که این استودیو در ساخت بازی‌های چندنفره مهارت بسیار زیادی دارد و نمونه‌ی آن را در دو نسخه‌ی ابتدایی Titanfall و بازی جدیدشان یعنی Apex Legends دیدیم. به زعم بسیاری از بازیکنان، این بازی‌ها، بهترین بازی‌های چندنفره‌ی نسل هشتم کنسول‌های بازی هستند و بی‌صبرانه در انتظار نسخه سوم Titanfall نشسته اند. اما دنیای جنگ ستارگان هم می‌تواند میزبان خیلی خوبی برای یک بازی چندنفره باشد. به همین دلیل امیدواریم رسپاون باز هم توانایی‌هایش را در بخش چندنفره، به رخ بکشد.

15 چیز هیجان انگیز که از سازندگان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار داریم

15. نه به لوت باکس!

مطمئن هستم که از لحظه‌ای که تیتر این مقاله را خواندید، اولین انتظارتان نبودن لوت باکس‌ها در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order بود. آیا تجربه مکانیک لوت باکس را دارید؟ من فکر می‌کنم که همه ما با مکانیک لوت باکس و سیستم میکروترنسکشن (یا همان خرید درون بازی) در بازی‌های AAA آشنایی داریم و به قدر کافی از این اتفاق ناراحت و البته، متنفر هستیم. در چند سال اخیر شرکت الکترونیک ارتز علاقه خاصی به لوت باکس‌ها نشان داده است و با قراردادن این مکانیک در برخی از بازی‌ها، سند شکست آن بازی را امضا کرده است! متاسفانه این مکانیک به سری بازی Star Wars هم راه پیدا کرد. بازی Star Wars Battlefront II از سیستم میکروترنسکشن بهره می‌برد و همین عامل، یکی از مهم‌ترین دلایل شکست این بازی شد.

بازی‌های AAA زیادی به دلیل این مکانیک شکست خوردند اما امیدواریم که الکترونیک ارتز از این اشتباه خیلی بزرگ، درس عبرت گرفته باشد و بیش از این‌ها با حیثیت Star Wars بازی نکند. خوشبختانه بازی‌های اخیر این شرکت یعنی Battlefield V و Anthem فاقد مکانیک لوت باکس هستند و همین مسئله ما را امیدوار می‌کند که نه تنها در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order، بلکه در هیچ بازی AAA دیگری شاهد لوت باکس نباشیم. امیدواریم که الکترونیک آرتز به همین روند ادامه بدهد و لوت باکس‌ها در بازی Fallen Order هم هیچ جایی نداشته باشند.

Source: Gamingbolt

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403