تولید سالیانه 8 تا 12 داروی جدید در ایران/ تولید پانسمان‌های نوین در کشور از سال گذشته


تولید سالیانه 8 تا 12 داروی جدید در ایران/ تولید پانسمان‌های نوین در کشور از سال گذشته

رئیس مرکز تحقیقات دارویی علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در کشور ما سالیانه بین 8 تا 12 داروی جدید تولید می‌شود.

تولید سالیانه 8 تا 12 داروی جدید در ایران/ تولید پانسمان‌های نوین در کشور از سال گذشتهسید فرشاد حسینی شیرازی رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ اظهار کرد: برگزاری کنگره‌های مختلف دارویی با هدف به اشتراک گذاشتن دانش و علم دانشمندان حوزه‌های مختلف علوم پزشکی با سایر افراد و به خصوص پزشکان جوان است که هر یک دستاوردهای علمی خود را در محل ظهور گذاشته و جهت استفاده دیگران معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‌ای در حوزه علوم دارویی و در راستای تولید داروهای مورد نیاز داخل انجام می‌شود.

حسینی شیرازی تأکید کرد: مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه دارویی تفاهم‌نامه‌هایی با کشورهای روسیه و قزاقستان منعقد کرده پاست که بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها کارهای علمی و پژوهشی به اشتراک گذاشته می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: کنگره‌های مرکز تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی به وسیله جوامع بین‌المللی علمی مورد تأیید قرار گرفته است و سازمان بین‌المللی داروسازان برای همکاری با ما با در حوزه دارو و حتی اقدامات مؤثره اعلام آمادگی کرده‌ است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه کشورمان از نظر تحصیلات، علم و تخصص در حوزه داروسازی جزو کشورهای مطرح دنیا محسوب می‌شود و ایران در زمینه سلول درمانی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

پیشرفت بالای کشور در زمینه تولید مواد اولیه دارو

حسینی شیرازی افزود: تولید مواد اولیه داروسازی در کشورمان نشان پیشرفت در حوزه داروسازی است به طوری که امروزه 97 درصد از داروهای داخلی در کارخانجات داخلی کشورمان تولید می‌شود و تنها سه درصد از داروهای مورد نیاز از خارج وارد می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: سالیانه بین ۸ تا ۱۲ دارو در کشور تولید می‌شود و ایران در حوزه تولید مواد مؤثره اولیه دارو و تحقیقات در این حوزه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است اما هنوز به جایگاه واقعی فاصله داریم.

وی در خصوص تولید پانسمان‌های نوین در کشور گفت: تولید پانسمان‌های نوین بدون نیاز به بانداژ جهت ترمیم زخم از 8 سال پیش آغاز شده است و در کشورمان این نوع پانسمان‌ها از سال گذشته در بازارها عرضه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پانسمان‌های نوین با تولید موادی هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرد باعث شده جلوی خونریزی گرفته شود.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...