فیلم| مصر، رئیس آفریقا شد


فیلم| مصر، رئیس آفریقا شد

مصر برای اولین بار ریاست سران اتحادیه آفریقا را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شبکه الحدث اعلام کرد مصر ریاست دوره‌ای اجلاس سران اتحادیه آفریقا را که شعار این دوره آن ”پناهجویان، آوارگان و حل مشکل کوچ اجباری“ است، برعهده گرفت. این نخستین بار از زمان تاسیس اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۰۲ است که مصر به عنوان رئیس این اتحادیه اعلام می‌شود.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا گفت:”موفقیت ما در تحقق هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی، تا حد زیادی مشروط به قدرت ما برای رویارویی با چالش هاست. به همین علت، باید با یکدیگر برای از بین بردن موانع همکاری‌ها بین کشورهای آفریقایی همکاری کنیم. “ وی افزود: موفقیت ما در تحقق هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی، تا حد زیادی مشروط به قدرت ما برای رویارویی با چالش هاست.

در دستور کار این دوره اجلاس اتحادیه آفریقا، توسعه، صلح، امنیت، پیگیری ایجاد منطقه تجارت آزاد در قاره آفریقا و تقویت همکاری با سازمان‌های بین المللی تامین مالی و شرکای راهبردی آفریقاست.
در حاشیه این اجلاس، نشست سه جانبه بین روسای جمهور مصر، سودان و اتیوپی به منظور بررسی آخرین تحولات مربوط به احداث سد النهضه برگزار شد.

5252

کد خبر 1230806

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد