گردش های یک روزه در بهترین مقاصد گردشگری


بسیاری از گردشگران با رزرو تورهای ترکیبی وقت چندانی برای گشت و گذار و تفریح در شهرهای مختلف را ندارند. ار این رو برای شما لیستی تهیه کرده ایم تا بتوانید در بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا یک روز خاطره انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید و اکثر مکان ها و تفریحات را در طول یک روز انجام دهید.

گردش یک روزه در پوکت

صبح : برای شروع سفر، در صبح به عکسان آماتور یا حرفه ای، شهر قدیم پوکت را برای تماشا کردن و عکاسی پیشنهاد می کنیم. محله ای با ساختمانها و مغازه ها و فروشگاهای رنگارنگ به سبک چینی و پرتغالی که این شکل معماری و بناها بر خلاف مکانهایی است که معمولا در تایلند مشاهده می کنید. کافه های سنتی این محله نیز جایی ایده آل برای خوردن یک صبحانه خوش مزه هستند.

پس از بازدید از این محله، به سراغ چینبراچا Chinpracha خانه استعماری چینی بروید.این بنا در سال 1903 توسط Prapitak Chinpracha ساخته شده است. او زمانی که 20 ساله بود، خانه خود را بر اساس معماری چینی و پرتقالی طراحی کرد و ساخت. مبلمان و وسایل خانه او که بسیار قدیمی است چینی بوده و متعلق به اجداد او است. در روز 1 شنبه می توانید از این بنا در تور پوکت بازدید کنید.

ظهر: قبل از ظهر به تماشای یکی از سواحل بی نظیر پوکت بروید. به شما پارک سافان هین Saphan Hin را پیشنهاد می کنیم که در کنار ساحل قرار دارد، با فضایی سرسبز و دیدنی که مکانی عالی برای غذا خوردن، قدم زدن و یا ریلکس کردن است که می توانید تا ساعتها در این پارک بمانید و در فضایی دلنشین رو به دریا نیز یک ناهار تایلندی بخورید.

گردشگران تور پوکت لحظه آخری و مردم تایلندی زیادی را در این پارک مشاهده خواهید کرد که در حال قدم زدن و لذت بردن از چشم انداز پارک و آبهای لاجوردی دریا هستند.

عصر: بازار آخر هفته پوکت یا بازار ناکا Phuket Weekend Market که در روزهای یکشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 9 شب باز است، محلی است که می توانید ساعتها در آن در تور پوکت پاییز گردش کنید. بازاری با انواع مختلف غذاههای تایلندی و اسنکهای جوراجور و جایی که می توانید سوغات نیز تهیه کنید.

بازار نکا متشکل از 2 قسمت است، یک قسمت آن سرپوشیده و قسمت دیگر آن سرباز است که در قسمت سر پوشیده اجناس دست دوم به فروش می رسند ولی در قسمت سر باز انواع اسباب بازی و جواهر و ساعت و لباس و.. را می توانید خریداری کنید.

شب : تفریحات شبانه پوکت را می توانید در خیابان بنگا Bangla Road جستجو کنید. زمان که خورشید غروب می کند جنب و جوش و تفریح در این خیابان آغاز می شود. تعداد زیادی کافه، رستوران، بار و کلوپهای مختلف در این خیابان وجود دارد و نوشیدنی دلخواه خود را نیز می توانید میل کنید و شب به یاد ماندنی را سپری کنید.

مراکز خرید و مغازهای متعددی نیز در خیابان بنگا به چشم می خورند که از تماشای آنها سیر نمی شوید. این خیابان پر طرفدار جزو مکانهای دیدنی پوکت می باشد.

گردش های یک روزه در بهترین مقاصد گردشگری

گردش یک روزه در گوا

صبح: صبح خود را با لذت بردن از یک صبحانه مفصل و خوشمزه با چشم انداز زیبا رو به دریا شروع کنید. برای اینکار به ساحل باگا، ساحل Calangute، ساحل واگتور Vagator Beach یا ساحل Anjuna بروید. اینها سواحلی هستند که علاوه بر مناظر دیدنی، در اطراف آن رستورانها و کافه های مختلف وجود دارد که غذاهای خوشمزه را می توانید امتحان کنید.پس از صرف صبحانه نوبت تفریحات آبی جذاب می رسد. میتوانید قایق سواری کنید، اسکی روی آب هیجان انگیزی داشته باشید و یا حتی غواصی را تجربه کنید.

یکی از جاهای دیدنی گوا به نام قلعه چاپورا Chapora Fort در نزدیکی ساحل واگتور قرار دارد.قلعه ای که برای مشاهده دشمنان از روی آن دیده بانی می کردند از این قلعه در تور گوا زمستان دیدن کنید.کلیساهای قدیمی مشهور قرن 16 و 17 در گوا وجود دارد که جزو میراث جهانی یونسکو هستند. مانند کلیسای بوم ژیزوس Basilica of Bom Jesus یا زاویر مقدس که به خاطر معماری باروک شناخته می شود یا کلیسای سنت فرانسیس آسیسی که کلیسای کاتولیک رومی است که دارای معماری و نقاشیهای شگفت انگیزی است.

ظهر تا عصر: برای ظهر به محله فونتیناس Fontainhas یا محله لاتین هند بروید. محله قدیمی با خیابانهای پیچ در پیچ و خانه های رنگارنگ با سقفهای شیروانی، درهایی با طراحهای هنرمندانه که شما را مجذوب خود می کند. کلیسای سنت سباستین the Chapel of St. Sebastian گالری هنری گیتانجی Gitanjali، چشمه فونیکس Phoenix و نانوایی Confeitaria 31 de Janeiro از جمله نقاط دیدنی هند در گوا هستند که در این محله قرار دارد که تماشای آنها را در تور گوا بهار 98 نباید از دست دهید. حتی اگر فرصت داشتید می توانید از تور راهنمای Panjim Inn نیز استفاده کنید و یک روز کامل این منطقه را بگردید.

برای اینکه یک ناهار خوشمزه بخورید با 5 دقیقه پیاده روی از خیابن 18 ژوئن به سمت رستوران آَشپزخانه مامان Mum’s Kitchen یکی از بهترین رستورانهای گوا بروید. در این رستوران می توانید غذاهای لذیذ گوا مانند نان گوان، prawn curry (میگو با سس و زردچوبه مخصوص هندی) chorizo chil ( نوعی خوراک با ادویه تند) mushroom xacuti ( نوعی خوراک که با قارچ طبخ می شود) را امتحان کنید. برای دسر نیز Bebinca دسر سنتی ( نوعی پودینگ که از کره،شکر، تخم مرغ، شیر نارگیل و.. تهیه می شود) یا کارمل را در تور گوا عید 98 در این رستوران امتحان کنید.

شب: با اینکه گوا مراکز خرید لوکس ندارد و جای ایده آلی برای خرید کردن نیست ولی بخشی از گردش شما می تواند با گشت و گذار در بازارهای خیابانی و خرده فروشها بگذرد. اگر در روز یکشنبه در گوا هستید می توانید به بازار شبانه خیابانی آرپورا Arpora بروید. در این بازار انواع لباس، لوازم جانبی، ادویه جات،ترشیجات و خیلی اجناس جالب و خاص دیگر می توانید در این بازار پیدا کنید.

اگر هم در روز 4 شنبه در گوا هستید در بازار خیابانی آنجونا Anjuna Flea Market گشتی بزنید.در این بازار لباس، سوغات، لوازم الترونیکی، مواد غذایی و سوغات در تور گوا نوروز 98 تهیه کنید. اگر می خواهید سنگ های قیمتی، مروارید، جواهرات و سوغاتی بخرید، سری به بازار Tibetan بزنید.اگر هم قصد خرید ندارید مردم شهر را تماشا کنید، غذاها و اسنکهای خیابانی را امتحان کنید و لذت ببرید.

اگر هم به دنبال تفریحات شبانه هستید به تیتوس لان Titos Lane رفته تا شبی خوبی را در این منطقه مشهور بگذرانید. جایی که می توانید شب آرامی داشته باشید یا نه در یکی از بارها مانند بار تیتو Tito’s Club یا کافه مامبو Cafe Mambo نوشیدنی بنوشید و موسیقی زنده تماشا کنید.

گردش های یک روزه در بهترین مقاصد گردشگری

گردش یک روزه در آنتالیا

صبح: یکی از مهمترین و تاریخی ترین آثار آنتالیا برای بازدید، دروازه هادریان است که یادگار امپراطوری رم در دوران گذشته است. پس از دیدن آن می توانید سری به شهر قدیم آنتالیا، کالیچی بزنید. در این شهر قدم بزنید و خیابانهای سنگی قدیمی،خانه های چوبی،مسجد با مناره آسیب دیده (که قبلا یک معبد رومی در قرن دوم میلادی بوده است) و بناهایی با معماری سبک دوره های مختلف تاریخی از جمله روم ، بیزانس ، سلجوقی ، عثمانی و ... را مشاهده کنید، همچنین در تور آنتالیا نوروز 98 می توانید در مراکز خرید اطراف گشتی بزنید و سوغات تهیه کنید.

بعد از ظهر: اگر از طرفداران غذای لذیذ ترکی بورک (از ترکیب خمیر بسیار نازک که داخل آن از انواع مواد غذایی پر می شود) هستید، حتما آن را در این شهر تست کنید. از سال 1930 این غذا کشف شد که به شکل ماهرانه ای این خمیرهای نازک با موادی مانند پنیر، جعفری، گوشت چرخکرده پر و تهیه می شود. افراد محلی نیز آن را با شکر به طور شیرین میل می کنند.

بعد از صرف ناهار، با دیدن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنتالیا، موزه آنتالیا، کمی بیشتر به تاریخ غنی این شهر پی ببرید. یکی از بزرگترین موزه های ترکیه با سیزده سالن که شامل مجسمه های خیره کننده ای از دوران روم باستان، آثاری از دوره بیزانس و کتیبه های دوره عثمانی و.. است.

غروب: بازدید از آنتالیا بدون خوردن غذاهای دریایی خوشمزه که به سبک ترکی طبخ میشود کامل نخواهد بود.یکی از بهترین رستوانهای دریایی، رستوارن بالیک اوی Balik Evi، است که از مواد غذایی تازه بهترین غذای دریایی را تهیه می کند. رستورانی که همراه با صرف یک غذای دریایی خوش طعم از تماشای دریایی مدیترانه لذت خواهید برد.

یکی از بهترین و محبوب ترین هتل های آنتالیا که به تازگی جزو برترین اقامتگاه های دنیا نیز شناخته شده است، هتل آستریا کرملین پالاس آنتالیا می باشد که با امکانات و خدمات بسیار عالی که به مهمانان خود عرضه می کند، نیازی به تفریح بیرون از هتل فوق العاده 5 ستاره آستریا کرملین پالاس نیست.

گردش های یک روزه در بهترین مقاصد گردشگری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی