برف و باران در راه خراسان جنوبی


برف و باران در راه خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از امروز تا چهارشنبه (24 بهمن) بارش برف و باران و تشکیل مه در مناطق سردسیر و کوهستانی پیش بینی می شود.

«سمیه لطفی» در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره اینکه به تقویت امواج ناپایدار جوّی طی عصر امروز (دوشنبه22 بهمن) تا اوایل روز چهارشنبه اظهار کرد: وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی، رگبار شدید و رعد و برق و با توجه به حجم بارش ها وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در این مدت در ارتفاعات بارش تگرگ و با توجه به کاهش محسوس دما از روز سه‌شنبه، برای مناطق کوهستانی و سردسیر و گردنه ها به ویژه طی عصر سه شنبه تا چهارشنبه بارش برف و تشکیل مه پیش بینی می شود.

وی به مردم خراسان جنوبی توصیه کرد از سفرهای غیر ضرور در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب از وسیله نقلیه جلویی در هنگام رانندگی، اجتناب از قرارگیری در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی، همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، سوخت کافی و مواد خوراکی و استفاده از لباس روشن توسط عابرین پیاده در معابر است.

وی توصیه کرد که با توجه به آبگرفتگی سطح معابر رانندگان با احتیاط بیشتر برای جلوگیری از پاشیده شدن آب به عابرین پیاده تردد کنند و از صحت عملکرد برف پاک کن وسایل نقلیه اطمینان یابند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ غمگین یا رب آیا تا کدامین لحظه باید سوخت مهستی