انقلاب اسلامی ایران ثمره فاطمیه است


انقلاب اسلامی ایران ثمره فاطمیه است

حجت الاسلام علوی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی فرهنگ دین خدا را احیا کرد، گفت: انقلاب اسلامی ثمره بی تابی و اشک‌های فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سید محمود علوی» امروز (22 بهمن) در سخنرانی مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در «بیرجند» مرکز استان خراسان جنوبی اظهار کرد: خدا را شاکرم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم ولایتمدار خراسان جنوبی حضور یافته ام و به خانواده شهدا و جانبازان ادای احترام می کنم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه همدلی و وحدت مردم شیعه و سنی بیرجند نمادی ارزشمند از رهنمون رهبر معظم انقلاب است، گفت: همزمانی فاطمیه و ایام الله دهه فجر معنادار است و انقلاب ما در ادامه فاطمیه قرار دارد و ثمره نهضت حضرت زهرا سلام الله علیها است.

وی با اشاره به اینکه مصیبت از دست دادن پیامبر اسلام برای حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار سخت و جانسوز بود، افزود: اما این تنها مصیبت حضرت زهرا سلام الله علیها نبود بلکه راز و رمز سوز و اشک پیوسته حضرت بود.

وی با بیان اینکه فدک عامل سوز و گداز حضرت زهرا سلام الله علیها نبود، بیان کرد: ریاست در خانواده نبوت بی ارزش بود و امام علی علیه السلام خلافت را از آب دهان بُز بی ارزش تر ارزیابی می کند بنابراین این مسئله هم نمی تواند عامل بی تابی مستمر حضرت فاطمه سلام الله علیها باشد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه نگرانی حضرت زهرا سلام الله علیها از آینده مبهم اسلام برای مسئله امام جامعه است، ادامه داد: با تغییر مسیر امامت به خلافت، وضعیت مبهمی در پیش خواهد بود و با تغییر در مسیر امامت به گفته حضرت زهرا سلام الله علیها شمشیری برنده برگلوی مردم قرار خواهد گرفت و تفرقه بر جامعه حکمفرما می شود.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه بی تفاوتی و سکوت یکی از راز و رمزهای بی تابی حضرت زهرا سلام الله علیها است چرا که حضرت درد دین و آینده آن را داشت، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ثمره بی تابی و اشک‌های فاطمه زهرا سلام الله علیها است و انقلاب اسلامی فرهنگ دین خدا را احیا کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها در تنهایی دست به حمایت از ولایت زد و امام خمینی (ره) نیز به تنهایی دست به قیام زد، گفت: هیچ کسی در آن شرایط باور نمی کرد قیام به نتیجه برسد چرا که شرایط داخلی و خارجی کشور نامساعد بود.

وزیر اطلاعات به وضعیت ایران در قبل از انقلاب اسلامی اشاره و گفت: در این شرایط امام خمینی (ره) با فریادهای خود بازاریان، حوزه های علمیه، هیئات مذهبی و دانشگاهیان را به میدان مبارزه با رژیم پهلوی آورد.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر اینکه بدون فرهنگ شهادت مبارزه به پیروزی نمی رسد و امام خمینی (ره) اول از همه خود را در سخنرانی مدرسه فیضیه آماده کرد و فرهنگ شهادت را در جامعه دمید، افزود: امام راحل با نفس فاطمی خود مبارزه را در ایران فراگیرد کرد و مبارزه امام راحل مستقل بود در زمانی که هیچ حکومتی بدون تکیه بر دو قطب غرب و شرق نمی توانست دوام بیاورد چرا که امام راحل برای اسلام قیام کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان ابتدا هیمنه شاه و پشتوانه خارجی را در هم شکست، بیان کرد: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها تفاوت دارد چرا که امام خمینی (ره) در این مسیر فاز نظامی باز نکرد و نمی خواست مردم را در برابر نیروهای مسلح قرار دهد لذا ارتش را از مردم می دانست.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه امروز رئیس جمهور آمریکا در ایران منفورترین آدم است، افزود: امام خمینی (ره) به ارتش اعتماد داشت و مردم را در مقابل رژیم ستم شاهی و پهلوی قرار داد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه پیوند امام خمینی (ره) با مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، تاکید کرد: حضور ملت ایران در صحنه های مختلف موجب در هم شکستن توطئه های دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با فرهنگ فاطمی و قرآن در این 30 سال میراث امام خمینی (ره) را حفظ کردند، افزود: امروز ایران اسلامی از اقتداری برخوردار است که دشمنان در مقابل آن دچار بهت شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که به عزت مردم می اندیشد، ادامه داد: ایران اسلامی چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را با عزت و باشکوه تر برگزار کرد و حضور باشکوه ملت ایران جوانه های امید را در دل دوستان انقلاب شکوفا می کند و گرد یاس و ناامیدی بر صورت ترامپ و تمثال او خواهد پاشید.

وزیر اطلاعات در پایان بیان کرد: انقلاب اسلامی با به برکت ولایت و مردمی بصیر و هوشیار و صبور مسیر خود را دنبال خواهد کرد تا پرچمش را به دست امام زمان عج الله تعالی شریف سپرده شود.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند