زنگ خطر دموکرات ها برای آپارتاید صهیونیستی به صدا در می آید


زنگ خطر دموکرات ها  برای آپارتاید صهیونیستی به صدا در می آید

حمایت از تحریم رژیم صهونیستی از سوی اولین زنان مسلمان کنگره آمریکا شکافی را در حزب دموکرات به وجود آورده و همچنین می تواند شکافی را در ائتلاف محکمی که میان آمریکا و اسرائیل هست به وجود بیاورد.

خبرگزاری شبستان،گروه بین الملل:حمایت از تحریم رژیم صهونیستی از سوی اولین زنان مسلمان کنگره آمریکا شکافی را در حزب دموکرات به وجود آورده و همچنین می تواند شکافی را در ائتلاف محکمی که میان آمریکا و اسرائیل هست به وجود بیاورد.

«ایلهان عمر» و «رشیده طالب» در ماه ژانویه حمایت خود از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی به رهبری فلسطینی ها را اعلام کردند.

این جنبش بیش از یک دهه پیش و با الگوبرداری از جنبش دهه 1960 برای تحت فشار قرار دادن آفریقای جنوبی در مورد آپارتاید ،تشکیل شد و از همه مردم و گروه های مختلف خواست تا روابط اقتصادی،فرهنگی و آکادمیک خود با رژیم صهیونیستی را کاهش داده و از تحریم های ضد اسرائیلی حمایت کنند.

اما برای جمهوری خواهان و دموکرات ها در کنگره آمریکا،جنبش تحریم رژیم صهیونیستی یک اقدام ضد یهودی تلقی شده که تهدیدی برای اسرائیل به شمار می رود.

«بیزنس استاندارد» در گزارشی در این زمینه نوشت : «رشیده طالب» می گوید که جنبش تحریم رژیم صهیونیستی توجه ها را معطوف به مسائلی مانند نژادپرستی و نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل در حال حاضر می کند.

«ایلهان عمر» هم رژیم صهیونیستی را متهم به تبعیض علیه فلسطینی ها در سیستم آپارتایدی کرده و خواستار حمایت از تحریم این رژیم در کنگره آمریکا است.

صحبت های او موجب عصبانیت بسیاری از هواداران رژیم صهیونیستی در کنگره و جامعه یهودی دموکراتیک آمریکا شده است که جنبش تحریم رژیم صهیونیستی را یک تهدید ملی می دانند.

جنجال بر سر جنبش تحریم رژم صهیونیستی از سوی دو زن مسلمان کنگره در حالی بر پا شده است که دولت «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا محکم ترین روابط را با تل آویو برقرار کرده و کمک به فلسطینی ها را قطع کرده است.

همچنین بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی «سماء» ، جمهوری خواهان می گویند که مواضع ضد اسرائیلی به اعضای جدید کنگره آمریکا محدود نمی شود و این موضع جمعی حزب دموکراتیک کنونی است.

از سوی دیگر دموکرات ها در این زمینه دو گروه شده اند؛گروهی که مخالفت با جنبش تحریم رژیم صهیونیستی را مغایر با حق قانونی آزادی بیان می دانند و گروهی که مخالفت با این جنبش را به طور قاطعانه اعلام کرده اند.

اما شکافی که میان دموکرات ها در این زمینه به وجود آمده است،می تواند راه را برای توسعه جنبش تحریم رژیم صهیوینستی و قانونی شدن آن هموار کند.

این در حالی است که مجلس سنای آمریکا که اکثریت آن را جمهوری خواهان تشکیل می دهند به شدت در پی حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر تحریم هایی هستند که علیه این رژیم اعمال شده است.

بر اساس گزارش «راشاتودی» مجلس سنا در اولین لایحه خود در سال 2019 میلادی به دولت آمریکا اجازه داد تا روابط خود را با شرکت هایی که تحریم رژیم صهیونیستی را انتخاب می کنند،قطع کند.

بر اساس این لایحه دولت های محلی و ایالتی این اختیار را دارند تا از تجارت با شرکت های آمریکایی که در جنبش تحریم رژیم صهیونیستی شرکت دارند،امتناع کنند.

گفتنی است،مجازات شرکت هایی که از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی حمایت می کنند یکی از اولویت های قانونی «آیپک» (لابی قدرتمند حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا) است.

در این شرایط ،سخن گفتن از تحریم رژیم صهیونیستی از سوی دو نماینده زن و مسلمان کنگره آمریکا یک اقدام شجاعانه است که می تواند منادی خبرهای خوب دیگر برای فلسطینی ها و مسلمانان باشد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟