متخصص مهار ضربات پنالتی در سری آ؛ این دروازه‌بان با انگیزه!


متخصص مهار ضربات پنالتی در سری آ؛ این دروازه‌بان با انگیزه!

سالواتوره سیریگو رکورد جالبی در مهار ضربات پنالتی داشته است.

سالواتوره سیریگو رکورد جالبی در مهار ضربات پنالتی داشته است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از فوتبال ایتالیا، سالواتوره سیریگو دروازه بان تورینو کم کم نام خود را به عنوان یک دروازه بان پنالتی گیر در ذهن ها جا می‌اندازد. از 7 ضربه پنالتی آخری که به سمت دروازه او شلیک شده، سیریگو 5 ضربه را مهار کرده است.

آخرین پرده از نمایش های سیریگو در جریان پیروزی 1-0 تورینو مقابل اودینزه در بازی روز یکشنبه دو تیم به چشم آمد. سیریگو در دقیقه 75 این مسابقه پنالتی رودریگو دی‌پائول را مهار کرد تا نقش بی بدیلی در کسب این 3 امتیاز برای شاگردان والتر ماتزاری داشته باشد.

این دروازه بان با تجربه که در ژانویه 32 سالگی را جشن گرفت. از 7 ضربه پنالتی آخری که به سمت دروازه سیریگو آمده، او توانسته ضربات اریک پولگار (بولونیا)، جوردن ورتو (فیورنتینا)، لوئیز آلبرتو (لاتزیو)، فابیو کوالیارلا (سمپدوریا) و رودریگو دی‌پائول (اودینزه) را مهار کند و در این مسیر تنها در مهار ضربات سیریل تریو (فیورنتینا) در مارچ 2018 و آلکساندر کولاروف (رم) در ماه گذشته ناکام بوده است.

سیریگو که برای 4 فصل دروازه بان ثابت پاریسن‌ژرمن بود، با ورود کوین تراپ جایگاه خود را از دست داد و در نهایت بعد از یک فصل حضور قرضی در سویا و اوساسونا، در تابستان 2017 با انتقالی دائمی به ایتالیا بازگشت و سنگربان تیم دوم تورین شد. او اکنون و در 32 سالگی، انگیزه های فراوانی برای ثابت کردن خود به مدیران متمول تیم پاریسی دارد.

در تمام دوران حرفه ای، سیریگو موفق به مهار 11 ضربه پنالتی شده است. اولین مهار پنالتی او در اکتبر 2010 رقم خورد؛ زمانی که سیریگو سنگربان پالرمو بود و توانست ضربه آدام لیاییچ (فیورنتینا) را مهار کند.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان