خیز آفریقا برای ایجاد بزرگترین منطقه تجارت آزاد جهان


بانک توسعه آفریقا اعلام کرد ایجاد منطقه آزاد تجاری قاره آفریقا، تجارت بین کشورهای این قاره را افزایش 15 درصد خواهد داد.

خیز آفریقا برای ایجاد بزرگترین منطقه تجارت آزاد جهانپول‌نیوز - بانک توسعه آفریقااعلام کرد ایجاد منطقه آزاد تجاری قاره آفریقا تجارت بین کشورهای این قاره را ۱۵ درصد افزایش خواهد داد.

بانک توسعه آفریقا اعلام کرد ایجاد منطقه آزاد تجاری قاره آفریقا، تجارت بین کشورهای این قاره را افزایش ۱۵ درصد خواهد داد.

هنان مرسی، رییس دپارتمان سیاست‌گذاری اقتصاد کلانِ بانک توسعه آفریقا، در پایتخت اتیوپی، آدیس‌آبابا به شین‌هوا گفت: پیاده‌سازی منطقه آزاد تجاری قاره آفریقا می‌تواند منجر به افزایش درآمد واقعی آفریقایی‌ها تا ۲.۸ میلیارد دلار شود.

کشورهای آفریقایی می‌توانند از طریق وضع قوانین داخلی که تعرفه‌های دوجانبه را از میان برمی‌دارد، رفع موانع غیرتجاری بر سر راه تبادل کالاها و خدمات و باز کردن آسمان‌های خود به روی شرکت‌های هواپیمایی آفریقایی و همچنین اجازه دادن به جابه‌جایی آزادانه افراد بین مرزهای آفریقا، به پیاده‌سازی توافق تجارت آزاد قاره آفریقا کمک کنند.

روز پنج‌شنبه، اتحادیه آفریقا و ۶ کشور دیگر، توافق تجارت آزاد قاره آفریقا را تصویب خواهند کرد و به این ترتیب، تعداد کل کشورهایی که این توافق را تصویب کرده‌اند به ۱۷ عدد خواهد رسید.

اتحادیه آفریقا اعلام کرده است که برای اجرایی شدن، حداقل تعداد ۲۲ کشور باید این توافق را تصویب کنند تا بزرگترین منطقه تجارت آزاد جهان شکل بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403