انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر و حضور نامزدهای فراوان


انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر و حضور نامزدهای فراوان

رسانه‌های خارجی از ثبت‌نام تعدادی زیادی نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: شمار زیادی نامزد تلاش می‌کنند در انتخابات ریاست جمهوری الجزائر که قرار است در آوریل آینده برگزار شود، به‌عنوان نامزد نهایی شرکت کنند که یک رکورد به‌شمار می‌رود.

این انتخابات در حالی برگزار خواهد شد که بی‌اعتمادی و عدم اطمینان در مورد عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور کنونی که از بیماری رنج می‌برد و اینکه آیا قادر به تصدی پنجمین دوره ریاست جمهوری خواهد بود یا خیر، افزایش یافته است.

از زمان آغاز روند انتخاباتی در ماه گذشته تا کنون 186 نفر با ارائه مدارک خود، برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده‌اند که این رقم دو برابر تعداد نامزدهای دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری الجزائر در سال 2014 اعلام شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، احتمال می‌رود اغلب شرکت کنندگان امضاهای لازم برای حضور نهایی در انتخابات ریاست جمهوری در هجدهم آوریل (پنجشنبه 29 فروردین) را به دست نیاورند و نامشان به‌عنوان نامزد نهایی این رویداد اعلام نشود.

بوتفلیقه رئیس جمهور 84ساله کنونی، به‌مدت 20 سال است که ریاست جمهوری کشور الجزائر را به‌عهده دارد . وی در سال 2013 دچار سکته مغزی شد که این امر سخن گفتن و حرکت کردن را برای وی مشکل کرده است و به‌ندرت در مجامع عمومی ظاهر می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403