کنگره برای تحریم محمد بن سلمان نباید منتظر ترامپ بماند


کنگره برای تحریم محمد بن سلمان نباید منتظر ترامپ بماند

سناتور کریس مورفی :کنگره برای اعمال تحریم هایی درباره مسئولیت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی، نباید منتظر اقدام دولت ترامپ بماند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ؛ عضو دموکرات سنای آمریکا تاکید کرد کنگره برای تحریم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در پرونده ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد، نباید منتظر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بماند.
سناتور کریس مورفی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: کنگره برای اعمال تحریم هایی درباره مسئولیت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی، نباید منتظر اقدام دولت ترامپ بماند.
مورفی افزود: کنگره باید اعمال این تحریم ها را در چارچوب گزینه های متعدد در برابر بی توجهی دولت ترامپ به ضرب الاجل کنگره، پیگیری کند. این مهلت، مربوط به درخواست رسمی کمیته روابط خارجی نیست، بلکه به قانونی ارتباط دارد که تاکید می کند زمانی که رئیس کمیته روابط خارجی سنا از رئیس جمهور می خواهد تا درباره نقض حقوق بشر در خارج کشور تحقیق کند، رئیس جمهور باید پاسخ بدهد. این متن قانون است و رئیس جمهور گزینه دیگری ندارد.
وی خاطر نشان کرد: درک می کنم که چرا رئیس جمهور نمی خواهد چنین اقدامی صورت دهد. به ویژه که دستگاه اطلاعاتی آمریکا به او اعلام کرده است محمد بن سلمان در این پرونده مسئول است. دونالد ترامپ به علت روابط شخصی و منافع مالی اش در روابط با عربستان، حاضر نیست نتایج تحقیقات دستگاه اطلاعاتی را به کنگره اعلام کند، در حالی که از نظر قانونی ملزم به این کار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت