آغاز رایزنی زلمای خلیل زاد برای رسیدن به صلح در افغانستان


وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد زلمای خلیل زاد، فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان سفر خود را به کشور‌های بلژیک، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان برای دستیابی به صلح در افغانستان آغاز کرده است.

آغاز رایزنی زلمای خلیل زاد برای رسیدن به صلح در افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد زلمای خلیل زاد، فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان روز یکشنبه سفر خود را به کشور‌های بلژیک، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان برای ادامه تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در افغانستان آغاز کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «زلمای خلیل زاد از دهم تا ۲۸ فوریه هیئت آمریکایی را هدایت و با دولت افغانستان در همه این سفر‌ها هماهنگی خواهد کرد.»

وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد باتوجه به اینکه مذاکرات میان طالبان و واشنگتن قرار است ۲۵ فوریه از سرگرفته شود، سفر خلیل زاد در راستای تلاش‌ها برای بازکردن مسیر صلح در افغانستان صورت می‌گیرد.

این روند قرار است از امنیت ملی آمریکا محافظت کند و همه احزاب افغانستان را در گفت و گوی بین گروه‌های افغان متعهد کند که براساس آن افغان‌ها می‌توانند راه آینده کشورشان را مشخص کنند.

این بیانیه می‌افزاید: «فرستاده آمریکا قرار است با متحدان و شرکای ما دیدار و تلاش‌ها برای پیشبرد این هدف گفتگو کند.»

واشنگتن و طالبان از تابستان گفتگو‌های مستقیم را آغاز کردند. پس از دور آخر این گفتگو‌ها با نمایندگان طالبان در قطر، خلیل زاد روز جمعه در مورد امکان دستیابی به توافق صلح «پیش از انتخابات ماه ژوئیه افغانستان» ابراز امیدواری کرده بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!