انجام125 عمل رایگان برای نیاز مندان در دزفول


انجام125 عمل رایگان برای نیاز مندان در دزفول

کیانی گفت: در سفر تیم درمان خیریه موسسه مرهم به دزفول با ویزیت 850 بیمار، 125 عمل جراحی رایگان برای نیازمندان صورت گرفت که برای 2 روز کاری موفقیت بزرگی محسوب می شود.

خبرگزاری شبستان: مؤسسه ملی مرهم یک تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی است، این تیم طی 10 سال فعالیت و انجام ۲۳ سفر،به مناطق محروم کشور توانسته خدمت‌رسانی در خور تحسینی را به محرومان در کارنامه خود ثبت کند. تاکنون استان‌های خوزستان، مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و ایلام مقصد سفرهای این تیم بوده‌اند. در این سفرها که با هماهنگی و دعوت دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران ارشد مناطق صورت می‌گیرد، تمام ویزیت‌ها و اعمال جراحی به صورت کاملا رایگان برای نیازمندان انجام می‌شود.

با «محمد علی کیانی»، مدیر عامل این موسسه در خصوص سفر بهمن ماه تیم موسسه مرهم به دزفول به گفتگو نشسته ایم.

اصولا شناسایی بیماران برای انجام عمل های شکاف کام و لب چگونه انجام می شود؟

قبل از انجام مسافرت تیم تخصصی جراحی ما، افرادی که نیازمند انجام جراحی هستند در سایت موسسه ثبت نام می کنند و با استقرار نیروهای ما در محل مشخص شده افراد برای انجام ویزیت مراجعه می کنند، مثلا هم اکنون تا روز مسافرت به خراسان رضوی ۹۱ روز فرصت داریم تا نیازمندان در سایت ما ثبت نام کنند.

در مسافرت به دزفول چند متخصص و کادر پزشکی حضور داشتند؟

این سفر ۲ روز کاری بود و ۱۲ جراح پلاستیک، ۴ متخصص بیهوشی، ۵ متخصص و ۲ رزیدنت طب فیزیکی و توانبخشی، ۳پزشک عمومی ۳ مددکار اجتماعی ۹ کارشناس اتاق عمل، هوشبری و پرستاری و ۲ کارشناس گفتار درمانی حضور داشتند.

چه تعداد از بیماران ویزیت شدند و چند نفر نیاز به عمل جراحی داشتند؟

در ۲ روز کاری که تیم ما در دزفول مستقر بود ۲۵۰ بیمار ویزیت شدند که با اجتساب ویزیت الکترونیکی بیش از ۶۰۰ بیمار ثبت نام شده، در مجموع ۸۵۰ بیمار ویزیت، و از این تعداد ۱۲۵ برای جراحی انتخاب شدند.

عمل های جراحی ایا کاملا رایگان است و در صورت نیاز به وسایل برای عمل تهیه آنها چگونه است، یعنی موسسه وسایل عمل را نیز می دهد یا بیماران باید آنرا تهیه نمایند؟

تمام مراحل ما شامل ویزیت و عمل نیز رایگان صورت می گیرد و با توجه به اینکه در بسیاری از سفرها وسایل ما در استانها وجود ندارد قبل از هرعمل این وسایل تهیه شده و همراه تیم به استان فرستاده می شود که این وسایل نیز به صورت رایگان به نیازمندان داده می شود.

با توجه به این که ویزیت و عمل بیماران در ۲ روز کاری صورت گرفت فاصله عمل بیماران چگونه است؟

در این مسافرتها فاصله ویزیت و عمل بیماران بسیار کم است و در این مسافرت فاصله زمانی بین ویزیت و عمل بیماران کمتر از ۲ ساعت بود که رکورد جدیدی در این زمینه محسوب می شود.

سفرهای بعدی موسسه مرهم به چه مناطی می باشد؟

خراسان رضوی، اردبیل، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و جهرم مناطقی هستند که متخصصین ما برای درمان محرومان در آنجا حضور خواهند یافت.

ایا برای مناطق محروم تهران نیز برنامه ای دارید؟ چرا که بیماران بی بضاعت زیادی در این مناطق نیز حضور دارند.

پنج شنبه های نیکوکاری، طرح موسسه برای حضور و ارائه خدمت به نیاز مندان این استان است که یک پنج شنبه در هر ماه ما در مناطق محروم تهران به ارائه خدمت می پردازیم.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا