آمریکا طرف مورد اعتمادی برای مذاکره نیست


آمریکا طرف مورد اعتمادی برای مذاکره نیست

هانی زاده امکان هرگونه برقراری مذاکره میان تهران و واشنگتن را صفر دانست و گفت: در شرایط فعلی آمریکا طرف قابل اعتمادی برای مذاکره نیست.

«حسن هانی زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان به تحلیل های روزهای اخیر برخی از رسانه های غربی مبنی بر احتمال برگزاری مذاکرات جدید میان ایران و آمریکا همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور و جان بولتن به عنوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده علیه ایران راه هرگونه مذاکره بین تهران و واشنگتن بسته شده است.

کارشناس سیاست خارجی با تصریح این مطلب که هیچ افقی برای انجام مذاکراتی در هر حوزه میان ایران و آمریکا با شرایط فعلی وجود ندارد، افزود: آمریکا در پستوی وجود یک رییس جمهوری غیر منطقی و پرخاشگر ثابت کرده که به هیچ یک از قوانین بین المللی پایبند نیست.

وی به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و اظهار داشت: این مسئله نشان داد که رییس جمهوری آمریکا شیوه تهاجمی و پرخاشگرانه ای نسبت به ایران دارد و پشت کردن به برجام نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی واشنگتن را نشان داد.

هانی زاده خاطرنشان کرد: آمریکا با این رفتار نشان داد که جامعه جهانی بر اساس توافقات بین المللی استوار نیست بلکه آمریکا تلاش دارد تا قانون جنگل را در تعاملات بین المللی برقرار کند و به همین دلیل با توجه به شرایط موجود و تحریم هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده و اینکه آمریکا همواره به دنبال حفظ منابع خودش و استفاده از کشورهای جهان است نمی توان با آن مذاکره داشت.

کارشناس سیاست خارجی با تصریح این مطلب که واشنگتن همواره در دوره اخیر بیش از دوره های گذشته به دنبال دیکته کردن دیدگاه های خود به جهانیان بوده است، عنوان کرد: این کشور طرف قابل اعتمادی برای مذاکره نیست و نه تنها آمریکا بلکه برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس نیز ثابت کرده اند تابعی از اراده آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که آمریکا گام عملی برای نزدیک تر شدن به ایران برندارد و از اتخاذ شیوه های تهاجمی دست برندارد امکان مذاکره با این کشور وجود نخواهد داشت، یادآور شد: به همین دلیل هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بی اطمینانی نسبت به آمریکا و غرب هشدارهای کاملا هوشمندانه و مبتنی بر تجربه های چهل ساله انقلاب اسلامی در تعامل با آمریکا و غرب است.

هانی زاده در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی و تا زمانی که آمریکا تحریم ها را برندارد و به برجام بازنگردد و از ایران عذرخواهی نکند امکان مذاکره وجود نخواهد داشت./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت