فصل سوم « بچه مهندس » ساخته می شود/ قصه نباید ناقص بماند


فصل سوم « بچه مهندس » ساخته می شود/ قصه نباید ناقص بماند

علی غفاری گفت:از روز اول تصمیم بر این بود که این قصه را در سه مقطع تعریف کنیم بر این باور هستم که فصل درو و میوه چینی فصل سوم است، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته ایم تا در فصل جوانی قصه شکوفا شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، نشست خبری سریال تلویزیونی « بچه مهندس» شب گذشته با حضور کارگردان،‌نویسنده و بازیگران این سریال در مرکز روابط عمومی صداوسیما برگزار شد. عوامل این سریال پیش از حضور در نشست خبری در واحد ارتباط مردمی صداوسیما با مخاطبان این سریال به گفت وگوی تلفنی نشستند.

بنابراین گزارش «علی غفاری» در سخنانی در این نشست گفت: برخوردها گرچه محدود بود و زمان کمی با مردم گفت و گو کردیم اما در همین وقت کم خستگی را از تن به در برد،« بچه مهندس» حاصل تلاش یکسال و نیمه گروه ماست ،62قسمت آماده نمایش شد و دو قسمت نهایی امشب و فردا شب پخش خواهد شد. جمعه و شنبه پشت صحنه کار را خواهیم داشت. با فاصله حدود 5 ماه فاز دوم کار پخش شد و با اتمام فیلمنامه وارد فاز سوم می شویم.

کارگردان سریال« بچه مهندس » افزود: از روز اول تصمیم بر این بود که این قصه را در سه مقطع تعریف کنیم بر این باور هستم که فصل درو و میوه چینی فصل سوم است، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته ایم تا در فصل جوانی قصه شکوفا شود. نویسنده کار آقای وارسته در حال نگارش است. 50 درصد کامل نوشته شده است، تصمیم بر ساخت فاز سه است، اگر ساخته نشود قصه ناقص است. قصه عناصر مختلفی دارد، فاکتورهای مختلف باید کار را دلچسب کند.


او همچنین در پاسخ به این پرسش که باوجود گاف هایی در طراحی صحنه باز هم فصل سوم را خواهید ساخت ،‌بیان کرد: من هم فیلم ساخته ام هم سریال، این کار بلند مدت بود و انتظار بازخورد داشتم. زمان پرداختن به موضوعاتی که کار نشده، باید نقدها صادقانه باشد. فضای مجازی که همه درگیر آن هستیم تبدیل به ابزاری شده که از آن درست استفاده نمی شود . درست کردن کلیپ با هدف خراب کردن سریال کاردرستی نیست. کلیپ درست می کنند و در صفحه خود منتشر می کنند. ما شهرک نداریم و نمی توانیم خیابان ها را ببندیم برای فیلم برداری. در چنین شرایطی امکان خطا وجود دارد و کار بسیار سخت است.



وی افزود: این در حالی است که رساندن کار به پخش مارا اذیت کرد به دلیل محدودیت های زمانی که داشتیم. این محدودیت زمانی هم در فصل یک و هم در فصل دوم وجود داشت،‌فصل اول قرار نبود در ماه رمضان پخش شود و ما به سرعت کار را به رمضان رساندیم.

غفاری توضیح داد: شانس بزرگ کن در «بچه مهندس» گروه خوب بود. از پشت صحنه تا بازیگران صحنه، از پیش کسوت ترین بازیگرمان که پرویز پورحسینی بود تا مانی رحمانی که جوان ترین بود. آرامشی که داشتم حاصل حضور گروه حرفه ای و پر تلاش بود و نفهمیدیم یک سال و نیم چطور گذشت شیرین و خاطره انگیز بود، امیدوارم این گروه دوباره دور هم جمع شوند.

او با ابراز گلایه از اینکه سازمان بهزیستی هیچ کمکی برای نوشتن فیلنامه نکرد و بعد خبرسازی کرد که برای گرفتن مشاوره با ما نیامدند، گفت: سجاد ابوالحسنی که قلم دلچسبی داشت، در فاز اول تلاش کرد با مسئولان بهزیستی صحبت کند همکاری نکردند، ما را راه ندادند ، در این حد که ما را به بخش دفتری بردند و و گفتند فیلنامه را بدهید. می خواهم بگویم درها بسته و دیوارها بلند است . زمانی دیدم بچه های معلول با عشق «بچه مهندس» را می بینند ،‌تلاش کردم صاحب عکس را پیدا کردم و می خواستم بازیگران را پیش آن بچه ها ببرم اما موافقت نکردند، باید صادقانه رفتار کنیم. اگر قرار است مصاحبه کنیم و بکوبیم آماده همکاری هستیم در حالی که صحیح نیست و واقعی نیست ، این رفتار صادقانه نیست.باید صادق و بی غل و غش باشیم.


این کارگردان تاکید کرد: ما در داستان ها به هر طبقهه ای اشاره کنیم صدای کسی در می آید و اگر قرار باشد کار خنثی باشد تماشاگر نخواهد داشت. ما آماده هستیم در هر عرصه ای تحقیق و مطالعه و بحث کنیم در صورتی که شرایط همکاری فراهم باشد و این گفت و گوها پایه فیلم نامه های بعدی باشد.


پایان پیام/298

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !