رها تحت حمایت قانون قرار گرفت


رها تحت حمایت قانون قرار گرفت

ایلام - ایرنا - رها دختر بچه یازده ساله اهل هلیلان شهرستان چرداول به عنوان قربانی پدیده کودک همسری با مداخله بهزیستی و دادستان ایلام تحت حمایت قانون قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: بعد از مراجعه و بررسی موضوع توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی و با حکم دادستان ایلام این دختر بچه ازقید شوهر بزرگسال خارج و تحویل بهزیستی شد.
زهرا همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به دستور دادستان استان مبنی بر بررسی ویژه وضعیت ازدواج رها کودک 11ساله هلیلانی با مرد بزرگسال این موضوع صبح امروز در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی تیم کارشناسی اعزامی این اداره کل به منزل رها و شوهرش مشخص شد که صیغه ازدواج این کودک در خارج استان انجام شده است .
وی با ذکر اینکه رها متولد فروردین ماه سال 85است ادامه داد:نتیجه بررسی کارشناسان اعزامی که رها نیز ان را تاییدکرده نشان می دهد که این ازدواج بخاطر و به ازای بدهی پدر به مرد 44 ساله انجام شده هر چند شوهر رها این موضوع را انکار کرده است. .
مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: بعد از گزارش تیم کارشناسی اعزامی به منزل رها و شوهرش دادستان ایلام با توجه به غیرقانونی بودن ازدواج کودکان کمتر از 13 سال حکم سلب سرپرستی این کودک را صادر کرد و رها در اختیار بهزیستی قرار گرفت.
وی گفت: رها اکنون به اداره کل بهزیستی ایلام تحویل و مورد حمایت قرار گرفته و پدرو شوهر رها نیز به علت این اقدام غیر قانونی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
7171/6034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا