شرح حال شهیدی که مجسمه شاه را پایین کشید + فیلم


شرح حال شهیدی که مجسمه شاه را پایین کشید + فیلم

فرزند شهید شهبازی ماجرای پایین کشیدن مجسمه شاه توسط پدرش را بازگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهرانٰ، شهید محسن شهبازی متولد ۱۳۴۰ در منطقه آب موتور (آهنگ) تهران دیده به جهان گشود؛ وی یکی از فرزندان راستین و حقیقی انقلاب اسلامی بود که بی‌تکلف و صادقانه در زندگی کارگری خویش با امام و انقلاب پیمان بسته و در این مسیر همیشه تلاش خستگی‌ناپذیر داشت.

تقی بنی مصطفی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس درباره ویژگی‌های رفتاری شهید می‌گوید: یک جوش و خروشی در وجود او همیشه احساس می‌شد که باید برای انقلاب فعالیت کند، هیچ وقت از کار خسته نمی‌شد، به طور جهادی برای انقلاب خدمت می‌کرد.

شهید، در یک خانواده اصیل و مذهبی متولد شد و در کنار تحصیل همواره با پدر به شغل بنایی مشغول و در بین جوانان محل از روحیه انقلابی برخوردار بود و همیشه در کنار جوانان و بزرگان انقلابی حضور داشت.

خستگی و ناتوانی برایش معنا نداشت، به رغم فعالیت‌های خسته کننده روزانه، شبها به همراه بچه‌های مسجد و پاسداران کمیته انقلاب اسلامی با موتورسیکلت شخصی در حال گشت‌زنی، پاسداری و اجرای ماموریت‌ها بود.

فیلمی که در تاریخ انقلاب ثبت شد

محمد فرزند بزرگ شهید محسن شهبازی درباره فیلمی که از رسانه‌ها درباره پدرش زمان پایین کشیدن مجسمه شاه پخش می‌شود، گفت: پدرم همیشه در تظاهرات حضور داشت او با دوستانش برای شرکت در جشن پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ در میدان بهارستان حاضر شد و با کمک همدیگر مجسمه شاه را پایین انداخته و خود به جای مجسمه می‌ایستد و عکس امام(ره) را روی سر بالا می‌برد در این زمان بود که عکس و فیلم پدر در تاریخ انقلاب ثبت شد.

شرح حال شهیدی که مجسمه شاه را پایین کشید + فیلم

محمد درباره نحوه شهادت پدرش می‌گوید: روزهای آغازین جنگ تحمیلی که پدر خود را برای حضور در جبهه‌های نبرد حاضر می‌کرد، در یکی از شب‌های خاموشی در حال ماموریت بر اثر سانحه تصادف به شهادت رسید.

برادر کوچکم در اربعین شهادت پدر به دنیا آمد که برای زنده نگه داشتن نام پدر، اسم او را محسن گذاشتیم.

من و برادرم تنها وارث پدر هستیم شهادت پدر برای ما افتخار است و امیدواریم با دعای او و عنایات خداوند متعال، بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی