مشخصات EOS RP، فول فریم بدون آینه و کامپکت کانن فاش شد


مشخصات EOS RP، فول فریم بدون آینه و کامپکت کانن فاش شد

درحالی‌که کمتر از یک هفته با رونمایی دوربین بدون‌آینه‌ی جدید کانن فاصله داریم، مشخصات و تصاویری از این محصول منتشر شده است.

شایعات در خصوص کانن EOS RP بالا گرفته است و جدیدترین اطلاعات درز پیدا کرده از این محصول، تقریبا تمامی اطلاعات مهم را در مورد دوربین بدون‌آینه، کامپکت و فول‌فریم کانن به دست می‌دهد.

تصاویری از اولین بدون‌آینه‌ی فول‌فریم و کامپکت کانن توسط خبرگزاری ژاپنی Nokishita انتشار یافته است که ماهیت این دوربین را افشا می‌کند. براساس این تصاویر و مشخصات فاش‌شده، EOS RP کوچک‌تر و سبک‌تر از نسخه‌ی پیشین خود خواهد بود و ابعادی برابر با ۱۳۲.۵ در ۸۵.۰ در ۷۰.۰ میلی‌متر و وزنی ۴۸۵.۳ گرمی دارد که مشخصا در مقایسه با ابعاد ۱۳۶ در ۹۸ در ۸۴ میلی‌متری و و‌زن ۶۵۷.۷ گرمی EOS R دستخوش کاهش اندازه و وزن قابل‌توجهی شده است.

متأسفانه، کاهش چشم‌گیر اندازه در این محصول باعث حذف نمایشگر فوقانی شده است. نمایشگری که برای بررسی سریع تنظیمات در EOS R بسیار کارآمد بود. در عوض، خبر خوش این است که دوربین جدید به‌نوعی نمایشگر مجهز شده است که قابلیت بیرون آمدن و چرخش ۱۸۰ درجه دارد.

مشخصات EOS RP، فول فریم بدون آینه و کامپکت کانن فاش شد

مشخصات EOS RP

به گزارش نوکیشیتا، کانن EOS RP به حسگر CMOS فول‌فریم ۲۶.۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که ظاهرا همان سنسوری است که در کانن 6D Mark II مورد استفاده قرار گرفته است.

در صورتی که این موضوع حقیقت داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که دوربین جدید کانن بسیاری از ویژگی‌های 6D Mark II از جمله سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل، پردازنده‌ی تصویر Digic 8، حالت عکسبرداری مداوم با سرعت پنج فریم بر ثانیه و بازه‌ی ایزوی ۱۰۰ تا ۴۰ هزار داشته باشد.

براساس گزارشی دیگر از CanonRumors، بدون‌آینه‌ی EOS RP با قیمتی در حدود ۱,۴۹۹ دلار تا ۱,۵۹۹ دلار عرضه خواهد شد که اگر چنین باشد، این دوربین در جایگاه رقیب برای نیکون Z6 و سونی آلفا A7 III با قیمت ۱,۹۹۹ دلار قرار خواهد گرفت و لقب ارزان‌ترین بدون‌آینه‌ی فول‌فریم را به خود اختصاص خواهد داد.

علاوه‌بر این، کانن‌رومرز عنوان داشته است که کانن پنج لنز مانت RF را نیز درکنار EOS RP معرفی خواهد کرد که عناوین آن‌ها به شرح زیر است:

کانن RF 85mm f/1.2L USM کانن RF 15-35mm f/2.8L IS USM کانن RF 24-70mm f/2.8L IS USM کانن RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM کانن RF 70-200mm f/2.8L IS USM

در هر حال، تا روز جمعه ۲۶ بهمن، ۶ روز بیشتر باقی نمانده است و با رونمایی رسمی از این محصول متوجه خواهیم شد که شایعات موجود حقیقت داشته‌اند یا خیر. چیزی که مشخص است، این است که به‌زودی بهترین فول‌فریم‌های دنیا بدون‌آینه خواهند بود؛ نظر شما کاربر محترم زومیت چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم