300 هزار چاه‌ غیرمجاز در کشور


معاون آب و آبفای وزیر نیرو نوشت: 12 سال قبل تعداد چاه‌های غیرمجاز در کشور حدود 100 هزار حلقه بود...

300 هزار چاه‌ غیرمجاز در کشور

معاون آب و آبفای وزیر نیرو نوشت: 12 سال قبل تعداد چاه‌های غیرمجاز در کشور حدود 100 هزار حلقه بود که تعداد این چاه‌ها اکنون به بیش از 300 هزار حلقه رسیده است.

به گزارش ایرنا، «قاسم تقی‌زاده خامسی» امروز شنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: در این مدت برداشت آب از منابع زیرزمینی رشدی دو برابری داشته و به حدود هشت و نیم میلیارد متر مکعب رسیده است.

وی به سفر هفته گذشته خود به استان همدان – در معیت معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو – اشاره کرد و ادامه داد: «هر کجا باریکه‌ای جاریست، درخواست احداث سد وجود دارد که نهایتا به توسعه اراضی کشاورزی و مصرف غیرمتعارف آب منتهی می‌شود؛ روندی که متاسفانه همچنان ادامه دارد».

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: امروز که تقاضا در حوزه آب از منابع موجود بسیار بیشتر است، شناخت آنچه موجب این افزایش تقاضا است در کنار عوامل طبیعی و عوامل غیرقابل تغییر، اجتناب از اشتباه‌های گذشته و دنبال کردن آنچه به درستی در گذشته انجام شده، قدم اول در حل مساله آب است.

تقی زاده افزود: همسایگان ما بیش از آنکه به دکل‌های نفتی بپردازند، به موضوع آب و بازچرخانی آن فکر می‌کنند، سعی ما نیز بر این خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق