بایدها و نبایدهای بانوان بر اساس نظام ارزشی تعیین می شود


بایدها و نبایدهای بانوان بر اساس نظام ارزشی  تعیین می شود

قزوین - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بایدها و نبایدهای بانوان بر اساس تعریف از زندگی و نظام ارزشی آنا ن تعیین می شود.

به گزارش ایرنا، فهیمه فرهمند روز شنبه در همایش چهار دهه انقلاب چهار نسل فاطمی در قزوین افزود: برخی بانوان زندگی را محلی برای ماندن و برخی دیگر زندگی را محلی برای عبور به دنیای ابدی تعریف می کنند که باعث تفاوت رفتاری آنا نمی شود.
وی با بیان اینکه تعریف ما از زندگی باید به نظام ارزشی مطلوبی منجر شود، اظهار داشت: برخی خانواده ها برای درس و کنکور فرزندانشان تلاش های بسیاری می کنند اما چندان به تربیت معنوی و اخلاقی آنان اهتمام ندارند.
فرهمند با تاکید بر اینکه محبت به فرزندان باید بر اساس نظام ارزشی و متعالی اسلام باشد، افزود: برخی از والدین احساس می کنند که محبت و دوست داشتن فرزند یعنی فرزند ما چه نوع لباسی و خوراکی داشته باشد درحالی که تربیت فرزند باید بر اساس الگوهای آرمانی و متعالی باشد تا آینده خوبی برای فرزندمان شکل بگیرد.
این مدرس تاریخ و تمدن در ادامه به تربیت والدین در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: برخی از مادرها در این دوران فرزندان خودشان را در زیرزمین و پستو پنهان می کردند تا مبادا فرزندشان از دست برود درحالی که برخی مادران لباس سربازی و رزم را برای شهادت بر تن فرزندان کردند که نشان از تفاوت دو نظام ارزشی و تعریف از زندگی است.
فرهمند به غفلت زنان جامعه پرداخت و توضیح داد: افزایش عمل زیبایی و استفاده از لوازم آرایشی در بین زنان به دلیل الگو قرارگرفتن زنان شاخص خارجی است و این درحالی است که زن مسلمان باید زن شاخص خودش را در قالب و قامت حضرت فاطمه زهرا (س) جستجو کند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: زن ایرانی و مسلمان باید مفاهیم خودش را از زندگی بازتعریف کند و ببیند که اهل تجمل و ناسازگاری است یا سادگی و سازگازی در خانواده و بدون این تعاریف هرگز نمی تواند مسیر مشخصی را در زندگی طی کند.
فرهمند تصریح کرد: امروزه جمعیت اندکی از زنان ما به تاسی از فرهنگ غلط اروپایی به دنبال فرهنگ مصرف گرایی، ولخرجی، روابط نامتعارف و مراسم عیر اخلاقی هستند و حتی پای یک حیوان مانند سگ و گربه را به زندگی باز کرده اند و این درحالی است که نمی دانند کشورهای غربی از این موارد تا چه اندازه متضرر شده اند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران در در خصوص « مسیح علینژاد» خبرنگار ضد انقلاب نیز گفت: تعریف این خانم سبک سر از زندگی ترویج چهارشنبه های سفید، آزادی یواشکی، نه به حجاب اجباری است و امروزه با وزرای خارجه آمریکا دیدار می کند و احتمالا فردا سر از اسرائیل در می آورد.
فرهمند با بیان اینکه فرزندان ما باید آرمانگرا و متعالی تربیت شوند، خاطرنشان کرد: زن انقلابی نباید خودش را با زنان غربی مقایسه کند و همواره باید پس از گذشت چهار نسل فاطمی به تبیین الگوهای عفاف و حجاب در خانواده بپردازد.
9925/6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی