مولوی های مبلغ داعش در کابل


امنیت ملی حدود یک ماه پیش شیخ ابوعبیدالله متوکل، مسوول جلب و جذب داعش در کابل را گرفتار کرد. اکنون پس از یک ماه، اطلاعات تکان دهنده و بخشی از اعترافات وی به رسانه ها داده شده است. نهادهای امنیتی در خبرنامه ای به رسانه ها اعلام...

امنیت ملی حدود یک ماه پیش شیخ ابوعبیدالله متوکل، مسوول جلب و جذب داعش در کابل را گرفتار کرد. اکنون پس از یک ماه، اطلاعات تکان دهنده و بخشی از اعترافات وی به رسانه ها داده شده است.

نهادهای امنیتی در خبرنامه ای به رسانه ها اعلام کردند: آنان به تاریخ ١٤/١٠/١٣٩٧ شیخ ابو عبیدالله متوکل فرزند کشمیر خان مسکونه اصلی دهن ذاب ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان و خطیب برحال مسجد شیخ محمدی ( روحانی ) کابل را از ساحه حوزه پنجم شهر کابل گرفتار کرده اند. اتهام وی، جلب و جذب جوانان به گروه داعش است.

ابو عبیدالله متوکل در پهلوی تبلیغ، ترویج و گسترش روش سلفیت، صدها جوان را به ولایت ننگرهار جهت بیعت و پیوستن به گروه داعش و انجام عملیات تروریستی اعزام کرده است.
براساس این خبرنامه، دستگیری مولوی متوکل براساس اطلاعاتی که از اعضای دستگیر شده داعش به دست آمده صورت گرفته است. ١٦ تن از شاگردان وی که عضو داعش شده بودند و قبلا گرفتار شده اند، گفته اند که به وسیله وی جذب شده بودند و از یکسال پیش مصروف فعالیت های تخریبی بودند.

پسر دوم شیخ ابوعبیدالله متوکل به اسم احمد الله نیز در برج ثور سال جاری با گروه داعش بیعت کرده و اکنون در کتیبه اشپال علیه نیروهای امنیتی افغان مصروف جنگ میباشد.
پسر بزرگ مولوی متوکل نیز به اتهام عضویت در داعش در توقیف است. برادر زاده متوکل به اسم اسدالله و نام مستعار عبدالغفور نیز با گروه داعش بیعت کرده بوده. مولوی متوکل و پسرش عبیدالله، در اعترافات خود گفته اند که اسدالله، برادرزاده مولوی متوکل دو ماه قبل در شهر کابل انتحار کرده است.

شجاع محسنی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)