درخواست پلیس فتا از کرمانشاهی ها / اگر مانند این 35 زن و مرد جیب تان خالی شده مراجعه کنید


درخواست پلیس فتا از کرمانشاهی ها / اگر مانند این 35 زن و مرد جیب تان خالی شده مراجعه کنید

رکنا: رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از شهروندان خواست تا مراقب کپی شدن کارت‌های اعتباری خود توسط کلاهبرداران باشند تا حسابشان خالی نشود.

به گزارش رکنا، سرهنگ علی کریمی با بیان اینکه اخیراً افراد کلاهبردار در قالب فروشندگان دوره گرد به صورت حرفه‌ای و با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی همشهریان می‌کنند، اظهار کرد: اخیراً ۳۵ نفر به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و عنوان کرده‌اند که مبالغی از حساب بانکی آنها توسط افراد ناشناس کسر شده که البته اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده و دستگیری مجرمان آغاز شده است.

کریمی ادامه داد: کلاهبرداران با ترفندهایی کارت بانکی را از مردم دریافت می‌کنند و سپس به بهانه کشیدن کارت در محلی دور از چشم خریدار، دستگاه اسکیمر را در کنار کارتخوان اصلی قرار می‌دادند و کارت را یک بار بر روی اسکیمر برای کپی شدن کارت و بار دیگر بر روی دستگاه کارتخوان به منظور انجام تراکنش می‌کشیدند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: افراد کلاهبردار سپس با دریافت رمز کارت خریدار، کارت اعتباری جدیدی از روی همان کارت کپی کرده و سپس نسبت به خالی کردن حساب بانکی مالباختگان اقدام می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اعتماد بیش از حد مردم به فروشندگان و در اختیار قرار دادن رمز کارت‌های اعتباری، افزود: بهتر است شهروندان برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده، خودشان اقدام به وارد کردن رمز در دستگاه‌های کارت خوان کنند.

کریمی گفت: مالباختگانی که حساب بانکی آنها خالی و یا کسر شده می‌توانند روز یکشنبه (۲۱ بهمن) به پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان