تسهیل ورود مواد اولیه به کشور با بهره مندی از فرصت انتقال بدون ارز


تسهیل ورود مواد اولیه به کشور با بهره مندی از فرصت انتقال بدون ارز

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت با تشریح و تبیین سیاست های حمایتی وزارت صنعت از تولید از اعمال مصوباتی برای ‌تسهیل فرآیند ورود مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان به کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، فرشاد مقیمی در همایش معاونان امور صنایع که با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت برگزارشد، گفت: تشکیل مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته تامین مواد اولیه در همه استان ها از برنامه های اجرایی وزارت صنعت در راستای صیانت و حفظ اشتغال موجود بوده و همه استان ها باید با نگاه ملی رفع مشکلات صنعتگران را در اولویت قرار دهند.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در این نشست تسهیل در اجرای سیاست انتقال بدون ارز در استان ها را مورد تاکید قرار داد و از استان ها خواست که این سیاست را برای صنعتگران تبیین نموده و شرایط را برای تولیدکنندگان جهت بهره مندی از این فرصت فراهم نمایند.

به گفته وی صنعتگران با استفاده از سیاست انتقال بدون ارز با سرعت بیشتری مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین خواهند کرد.

مقیمی با اشاره به ضرورت پایش وضعیت واحدهای صنعتی بزرگ و تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان تاکید‌کرد: در شرایط کنونی همکاری و همراهی مسئولان استانی در بهبود و مدیریت شرایط اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد.

مقیمی تشکیل کمیته پایش صنایع در استان ها را از برنامه های این معاونت عنوان کرد و گفت: استان ها با تشکیل این کمیته علاوه بر هم اندیشی با صاحبان صنایع ، از موانع و مشکلات این صنعت مطلع خواهند شدکه این موضوع در ترسیم برنامه های آینده صنعت و شناسایی چالش های آتی موثر خواهد بود.

به اعتقاد معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت با کمک و همراهی بازوهای اجرایی که در سراسر کشور وجود دارند به خوبی از این شرایط عبور خواهیم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه بر اتخاذ تدابیر لازم جهت ورود اطلاعات واحدها در سامانه بهین یاب و بروز رسانی اطلاعات پروانه های بهره برداری واحدهای تولیدی براساس ظرفیت های واقعی اعمال در سامانه بهین یاب تاکید کرد و گفت:با توجه به ایجاد بستر لازم برای گزارشگیری روزانه از وضعیت واحدهای مهم ،لازم است واحدهای تولیدکننده نسبت به درج اطلاعات مهم روزانه خود در سامانه اقدام نمایند.

تسهیل ورود مواد اولیه به کشور با واگذاری ثبت سفارش به استان ها

وی در ادامه واگذاری ثبت سفارش به استان ها را در تسریع ورود مواد اولیه به کشور موثر برشمرد وگفت: استان ها با شناسایی وضعیت واقعی واحدهای صنعتی مستقر در استان با دقت بیشتری می توانند ، اقدام به ثبت سفارش نمایند. البته وزارت صنعت نیز با نظارت بر روند ثبت سفارش ها ، نحوه ورود مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات صنعتی به کشور را رصد می کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه خاطر نشان کرد: همه ما باید نسبت به وضعیت صنعت کشور حساس بوده و فضای کسب و کار را برای حفظ و توسعه اشتغال صنعتی فراهم نماییم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در پایان بر استفاده از ظرفیت مرزنشینان برای تامین کالاهای مورد نیاز و استفاده از ظرفیت های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران را در پیشبرد اهداف و فعالیت ها تاکید کرد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا