دارابی گفت: با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، تحولات چشمگیر و قابل توجهی در بخش بهداشت و درمان اتفاق افتاده که شهرستان نهاوند نیز از این قاعده مهم مستثنی نیست

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: قبل از انقلاب اسلامی سه درصد از جمعیت این شهرستان زیرپوشش بیمه‌ای قرار داشتند که با پیروزی انقلاب و گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب در حال حاضر 96 درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و با اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان 26 درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه‌ ای قرار گرفتند.

دارابی گفت: با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، تحولات چشمگیر و قابل توجهی در بخش بهداشت و درمان اتفاق افتاده که شهرستان نهاوند نیز از این قاعده مهم مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط دو بیمارستان در شهرستان نهاوند وجود داشت، ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه بیمارستان به بیمارستان‌های این شهرستان اضافه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: قبل از انقلاب تعداد تخت‌های بیمارستانی در شهرستان 50 تخت بوده درحالیکه بعد از انقلاب و با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب تعداد تخت‌های بیمارستانی در شهرستان به 313 تخت افزایش یافته است.

دارابی با بیان اینکه قبل از انقلاب در شهرستان نهاوند حتی یک خانه‌ بهداشت هم وجود نداشت، اظهار داشت: ولی با پیروزی انقلاب و با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب 78 خانه بهداشت در سطح شهرستان احداث شده است.

وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ پایگاه‌ فوریت‌های پزشکی در این شهرستان وجود نداشته است ولی امروز 6 پایگاه فوریت پزشکی در این شهرستان تاسیس شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با اشاره به افزایش آمار پزشکان در شهرستان نهاوند، ابراز کرد: قبل از انقلاب 12 پزشک عمومی و چهار پزشک متخصص در این شهرستان وجود داشته ولی اکنون 50 پزشک عمومی و 46 پزشک متخصص در شهرستان وجود دارد.

دارابی افزود: تعداد داروخانه‌های بخش خصوصی در شهرستان نیز قبل از پیروزی انقلاب چهار داروخانه بوده و در شهرستان آزمایشگاه وجود نداشته است ولی اکنون 29 داروخانه دولتی و خصوصی و 12 آزمایشگاه در بخش دولتی و خصوصی در شهرستان فعالیت می‌کنند.