بخش تراکهای وظیفه سنگین آمریکایی از همیشه رقابتیتر و داغتر شده است زیرا هر سه خودروساز بزرگ دیترویت تقریباً بهطور همزمان نسل جدید یا نسخهٔ بروز شده از تراکهای سنگین خود را معرفی کردهاند. پس از معرفی نسل جدید شورلت سیلورادو HD، دوج رم HD و جیامسی سییرا HD حالا فورد هم با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ سری F سوپر دیوتی به این جمع پیوسته است. این پیکاپ سنگین با ارتقاءها و بهروزرسانیهایی برای مدل 2020 آماده شده است.
البته برخلاف رقبا، این سوپر دیوتی خودروی کاملاً جدیدی نیست بلکه در اصل نسخهای بروز شده از مدل کنونی محسوب میشود که با دماغهای بازطراحی شده شامل جلوپنجرهٔ برجستهتر و نمای جدید چراغهای LED جلو معرفی شده است. به گفتهٔ فورد، با تغییرات کوچکی که در سپر جلوی سوپر دیوتی صورت گرفته، آئرودینامیک و خنککنندگی پیشرانهٔ آن بهتر شده است. در بخش عقبی خودرو نیز چراغهایی با گرافیک جدید، سپر جدید و تغییراتی در درب قسمت بار دیده میشود.
اما مهمترین بهروزرسانی سوپر دیوتی جدید در زیر کاپوت آن صورت گرفته یعنی جایی که در کنار پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 بنزینی قبلی یک موتور کاملاً جدید 7.3 لیتری V8 بنزینی هم ارائه شده است. فورد فعلاً هیچ اطلاعاتی از قدرت، گشتاور و ظرفیت یدک کشی این موتور جدید منتشر نکرده اما گفته است که این قدرتمندترین پیشرانهٔ V8 بنزینی در این کلاس خواهد بود و توانایی حمل بار و بکسل کافی را فراهم خواهد کرد. در این موتور از طرح میل بادامک درون بلوک سیلندر، معماری سوپاپ OHV، بلوک چدنی و میللنگ فولادی فورجکاری شده استفاده شده است.
علاوه بر ارائهٔ این پیشرانهٔ بنزینی جدید، موتور 6.7 لیتری V8 دیزلی سوپر دیوتی هم ارتقاء پیدا کرده است. این موتور دیزلی بهمنظور بهینهسازی فرایند احتراق و همینطور کاهش سروصدا، به سیستم تزریق سوخت جدیدی مجهز شده و ارتقاءهای دیگری مثل طراحی مجدد هندسهٔ توربوشارژ نیز در آن انجام گرفته است. این ارتقاءها موجب افزایش قدرت و گشتاور پیشرانه خواهند شد اما فورد فعلاً این اعداد را اعلام نکرده است. پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 بنزینی نیز همچنان بهعنوان موتور پایهٔ سوپر دیوتی باقیمانده است که به گفتهٔ فورد، قابلیتهای اثباتشدهای را با قیمت مناسب ارائه میکند.
علاوه بر بهروزرسانی پیشرانهها، فورد گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدیدی را هم برای سوپر دیوتی مدل 2020 ارائه کرده است. این گیربکس جدید تنها 1.6 کیلوگرم از نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی سنگینتر است و با طراحی جمعوجور خود، بهراحتی در همان فضای گیربکس قبلی جای میگیرد. این گیربکس 10 سرعته ضریب دندههای گستردهتری نسبت به نمونهٔ شش سرعته دارد و از پنج حالت مختلف شامل معمولی، یدک کشی، اقتصادی، لغزنده، شنوماسه و برفی برخوردار است. این گیربکس جدید برای موتورهای 7.3 لیتری V8 بنزینی و 6.7 لیتری V8 دیزلی قابل سفارش خواهد بود.
فورد نسخهٔ جدید پیکاپهای سوپر دیوتی خود را به سیستم کمکی جدیدی بنام Pro Trailer Backup هم مجهز کرده که مانور دهی با تریلرهای بزرگ در مکانهای تنگ را سادهتر از قبل میکند. این سیستم همراه با سیستم «راهنمایی دندهعقب با تریلر» ارائه شده است که با ترسیم خطوط راهنمای تریلر و راهنمایی در حرکت فرمان، با کارآمدترین شیوهٔ ممکن هنگام دندهعقب رفتن، تریلر را هدایت میکند. علاوه بر این، تمامی مدلهای سوپر دیوتی جدید به مودم اینترنت 4G LTE وای فای با قابلیت اتصال 10 دستگاه و شارژ بیسیم مجهز شدهاند درحالیکه آپشنهای فراوانی هم برای آنها قابل سفارش است.
در بخش ایمنی نیز فورد سیستمهای مختلفی همچون هشدار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم اطلاعرسانی نقاط کور، سیستم مانیتورینگ تریلر و سیستم کمکی پیش از برخورد با ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده را برای پیکاپهای سنگین خود در نظر گرفته است. سوپر دیوتی 2020 بیشترین آزمایشها را در تاریخ پیکاپهای خود تجربه کرده بهگونهای که بیش از 11 میلیون کیلومتر مورد آزمایشهای مختلفی قرار گرفت است. احتمالاً فورد سری F سوپر دیوتی جدید در نمایشگاه شیکاگو رسماً به نمایش عمومی درخواهد آمد اما از اواخر پاییز آینده راهی نمایندگیهای فروش در سراسر آمریکای شمالی خواهد شد.