سناتور آمریکایی: دلیلی برای حضور نظامی در افغانستان نداریم


سناتور آمریکایی: دلیلی برای حضور نظامی در افغانستان نداریم

سناتور ارشد جمهوریخواه اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی باید هرچه سریعتر از افغانستان خارج شوند، زیرا آمریکا دلیلی برای حضور نظامی در این کشور ندارد.

خبرگزاری تسنیم: «رندپال» نماینده ایالت کنتاکی و عضو حزب جمهوری خواه آمریکا بار دیگر خواستار خروج فوری نیرو‌های آمریکایی از افغانستان شد.

وی خاطرنشان کرد که هدف آمریکا سرکوب القاعده در افغانستان بود، حالا که القاعده سرکوب شده است ما دیگر دلیلی برای حضور در افغانستان نداریم.

رندپال اظهار داشت: نیازی نیست که نیرو‌های آمریکایی بیشتر از این در افغانستان حضور داشته باشند، آمریکا نباید سالانه میلیارد‌ها دلار برای جنگ در این کشور هزینه کند.

وی افزود: آمریکا بجای هزینه میلیارد‌ها دلار در جنگ نامعلوم افغانستان باید به فکر تامین امنیت آمریکا و توسعه این کشور تمرکز کند.

رندپال در حالی خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان شده است که اکثریت سنای آمریکا با تصویب لایحه با خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان مخالفت کرده است.

پس از دور اخیر مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر مقامات آمریکایی بار‌ها اظهارات ضدو نقیضی را درباره خروج احتمالی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان عنوان کردند.

اخیرا ترامپ نیز گفته بود که اگر به توافق نسبی با طالبان برسد نیرو‌های آمریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند