چاک شومر: ترامپ در متحد کردن احزاب شکست خورد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir)، سناتور چاک شومر رییس اقلیت دموکرات سنای آمریکا گفت: ترامپ در متحد کردن احزاب شکست...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، سناتور چاک شومر رییس اقلیت دموکرات سنای آمریکا گفت: ترامپ در متحد کردن احزاب شکست خورد.
شومر گفت: شب گذشته رییس جمهور ترامپ این فرصت را در اختیار داشت که احزاب را با هم متحد کند و برای دو سال آتی به کشور و کنگره دیدگاهی جدید نشان دهد. رئیس جمهور ترامپ این فرصت فراموش نشدنی را هدر داد و سخنان غیرموثری ارایه کرد. گاهی او درباره اتحاد و بدون ارایه جزییات لازم صحبت کرد. در بخش دیگری از سخنرانی خود او از لفاظی های انتخاباتی تفرقه انگیز استفاده کرد. او پیشتر هم بارها از این لفاظی ها استفاده کرده بود.
وی افزود: سخنرانی نود دقیقه ای رییس جمهور همانند فیلمی کمدی بود. او در حال دست و پا زدن در یک نمایش کمدی بود. متاسفانه رییس جمهور ترامپ بسیار هیجان زده بود.
رییس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت: رییس جمهور ترامپ گفت تنها در حالتی که ما از وظایف نظارتی خود دست برداریم و از حیله های قدیمی او حمایت کنیم و به دنبال گروگان گرفتن مردم آمریکا باشیم با کنگره تعامل خواهد کرد. وظیفه کنگره نظارت بر شاخه اجرایی کشور است و این همان چیزی است که در قانون اساسی آمده است. بانیان این موضوع درباره قدرت اجرایی نگرانی هایی داشته اند. آنها از کنگره خواسته اند که ناظر باشد. رییس جمهور ترامپ از چه می ترسد؟
او گفت: اجازه بدهید سخنان ترامپ را با سخنان استیسی آبرامز(Stacey Abrams) مقایسه کنیم. فرق بین سخنان رییس جمهور و استیسی آبرامز قابل توجه است. سخنان رییس جمهور سیاسی؛ تفرقه انگیز و در برخی موارد زشت هستند. اما سخنان خانم آبرامز محبت آمیز، گرم، امیدوار کننده و نشان دهنده دلسوزی واقعی برای جنبه های گوناگون خانواده های متوسط جامعه ما است. سخنان خانم آبرامز نشان دهنده دیدگاه وحدت گرای وی است. این نشان می دهد که او چالش های موجود را درک می کند و اطمینان دارد که ما می توانیم این چالش ها را حل کنیم. این همان موضوعی است که رییس جمهور ترامپ در عمل به آنها شکست خورده است.
شومر گفت: سخنرانی سالانه رییس جمهور ترامپ نشانی از سخنرانی سالانه اتحاد نداشت و تنها نشان داد که تا چه اندازه اتحاد در کشور ما به ترمیم نیازمند است. این نشان داد که تا چه حد کار برای انجام دادن در این راه باقی مانده است. این نشان داد که تا چه اندازه باید برای طبقه کارگر آمریکا کار انجام داد. به نظر می رسد اقتصاد ما تنها برای ثروتمندان و وابستگان به مقامات موثر و مفید است. دولت در فراهم کردن یک سیستم درمانی موثر و ایجاد ثبات ناتوان بوده است. به نظر می رسد دولت مرداب را عمیق تر و بدبوتر کرده است. باید امیدوار باشیم و دعا کنیم که کشور نجات پیدا کند زیرا رییس جمهور ترامپ کاری برای حرکت رو به جلو انجام نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها