همه چیز درباره قارچ جاودانگی (گانودرما) و خواص دارویی آن


همه چیز درباره قارچ جاودانگی (گانودرما) و خواص دارویی آن گانودرما لوسیدم مصونیت بدن را بالا برده و موجب عدم تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود   محبوبیت قارچ گانودرما  در طب چینی به بیش از 2 هزار سال می‌رسد و اغلب با نام قارچ “جاودانگی” نامگذاری شده و به دلیل خواص زیادی که دارد به آن … نوشته همه چیز درباره قارچ جاودانگی (گانودرما) و خواص دارویی آن...


همه چیز درباره قارچ جاودانگی (گانودرما) و خواص دارویی آن

گانودرما لوسیدم مصونیت بدن را بالا برده و موجب عدم تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود
محبوبیت قارچ گانودرما در طب چینی به بیش از ۲ هزار سال می‌رسد و اغلب با نام قارچ “جاودانگی” نامگذاری شده و به دلیل خواص زیادی که دارد به آن “شاهِ گیاهان دارویی” نیز می‌گویند.

قارچ جاودانگی (قارچ گانودرما)

قارچ گانودرما (نام علمی: Ganoderma lucidum) قارچی یک‌ساله از تیره تابان‌پوستان (Ganodermataceae) است. نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ری‌شی و در کره، یونگ زهی می‌باشد.

محبوبیت این قارچ در طب چینی به بیش از ۲ هزار سال می‌رسد و اغلب با نام قارچ “جاودانگی” نامگذاری شده و به دلیل خواص زیادی که دارد به آن “شاهِ گیاهان دارویی” می‌گویند.

زیستگاه قارچ جاودانگی در کشور فرانسه است، ولی در حال حاضر کشورهایی چون هلند، انگلستان، مالزی و چین و ژاپن مطالعات وسیعی را در زمینه تولید و پرورش آن اجرایی کرده‌اند.

این قارچ بو و طعم دل‌پذیری ندارد و خام آن قابل خورده شدن نیست. در کشورهای مختلف به غیر از چین ژاپن و کره این قارچ به صورت ترکیب با خوردنی‌ها یا دمی‌های مختلف به خصوص قهوه است.

قارچ گانودرما لوسیدم، کبد را وادار به کنترل آنزیم‌های خود می‌کند

خواص دارویی قارچ جاودانگی (قارچ گانودرما)

چینی‌ها معتقدند قارچ جاودانگی (قارچ گانودرما) نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی و طول عمر و حتی جاودانگی است. طی چند دهه اخیر تحقیقاتی بر روی اثرات درمانی و شناسایی ترکیبات شیمیایی این قارچ دارویی صورت گرفته‌است، در مقاله ای که توسط مؤسسه کاکرین منتشرشده و حاصل تحقیق متخصصانی از دانشگاه لیورپول بر روی خواص درمانی این قارچ بوده، تأثیرات مثبتی در اثر استفاده از این قارچ به صورت جانبی برای کمک به روش‌های معمول درمان سرطان دیده شده‌است.

مطالعات انجام شده بر روی این گیاه نشان داد که “گانودرما لوسیدم” مصونیت بدن را بالا برده و موجب عدم تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود.

قارچ جاودانگی آنزیم‌های کبدی را متعادل و کبد را سم‌زادیی می‌کند، ضمن آنکه برای درمان بیمارهای قلبی و عروقی موثر است.

قارچ گانودرما لوسیدم، کبد را وادار به کنترل آنزیم‌های خود می‌کند که در نتیجه آن کلسترول را کاهش می‌دهد.

خاصیت کلاژن سازی از دیگر خواص این گیاه دارویی است که برای پوست و مو مفید است.

این قارچ دارای خاصیت آنتی باکتریایی است و قارچ اثرات مستقیم بر باکتری‌هایی چون آسپرژیلوس (Aspergillus)، باسیلوس سرئوس (Bacillus cereus)، قارچ کاندیدا آلبیکانس (Candida_albicans) و باکتری اشریشیا کولای (Escherichia coli) دارد.

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

منابع:

fa.wikipedia.org

behdasht.news

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت زنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید