نیازمند شخصیت‌های اجماع‌ ساز هستیم/استاد جوادی آملی سرمایه نسل‌های بعد است


نیازمند شخصیت‌های اجماع‌ ساز هستیم/استاد جوادی آملی سرمایه نسل‌های بعد است

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه آیت الله العظمی جوادی آملی نه فقط سرمایه امروز بلکه سرمایه نسل‌های بعد است، گفت: نیازمند شخصیت‌های اجماع‌ ساز هستیم و بدون شک ایشان یک شخصیت اجماع‌ آفرین است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی «عبدالله جوادی آملی» عصر امروز (چهارشنبه، ۱۷ بهمن ماه) با حضور شخصیت هایی همچون دکتر «سیدعباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله «علیرضا اعرافی»، مدیر حوزه های علمیه کشور در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

بنابر این گزارش، «سید رضا صالحی امیری» در این آیین اظهار کرد: آیت‌الله العظمی جوادی آملی نیاز امروز و ضرورت فردای جامعه ایران است و اگر امروز در جامعه با پدیده‌ای به نام شکاف نسلی مواجه شده‌ایم که نسل جدید آن گونه که باید نتوانسته با نسل گذشته ارتباط داشته باشد، وجود آیت‌الله جوادی آملی می‌تواند این شکاف را پر کند زیرا ایشان هویت آفرین و هویت بخش است لذاجوان امروز ما نیازمند بازشناسی شخصیتی مثل ایشان است.

رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: بنیان‌های معرفتی، فرهنگی، اخلاقی و فرقه‌ای جامعه چیزی است که نظام سیاسی و اقتصادی بر آن بنا شده و بدون شک یکی از بنیان‌های این جامعه آیت‌الله جوادی آملی است لذا ایشان حق حیات بر گردن جامعه دارد.

صالحی امیری با بیان اینکه دومین ویژگی ایشان، انسجام‌بخشی و انسجام‌آفرینی است، افزود: در جامعه‌ای که با نحله‌های متفاوت مواجهیم ، نیازمند شخصیت‌های اجماع‌ ساز هستیم و بدون شک ایشان یک شخصیت اجماع‌ آفرین است و می‌تواند به‌عنوان محور انسجام ملی، دینی و معرفتی در جامعه مطرح باشد.

رئیس ملی کمیته المپیک افزود: در جامعه‌ای که نحله‌های مختلف با هم مناقشه دارند نیازمند انسان‌های بزرگی هستیم که همه دور وی جمع شوند که در جامعه کنونی بعد از مقام معظم رهبری، آیت‌الله جوادی آملی چنین ویژگی‌ را دارد و می‌تواند در تنگناها به‌عنوان منجی وارد صحنه شود.

وی با بیان اینکه سرمایه نمادین یک ملت، دیگر ویژگی است که می‌توان برای آیت‌الله جوادی آملی نام برد، گفت: ایشان نه فقط سرمایه امروز بلکه سرمایه نسل‌های بعد است و سرمایه‌ نمادین عامل اعتماد آفرینی است و ملت به این سرمایه اعتماد می‌کند و این سرمایه نمادین به اسطوره تبدیل می‌شود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه دیگر ویژگی شاخص ایشان، خلاقیت و نوآوری در عرصه‌های مختلف فقهی، دینی، تفسیری و اخلاقی استف تصریح کرد: ما نیازمند چنین شخصیت‌هایی هستیم که از حوزه، خلاقیت و نوآوری تراوش کند، آیت‌الله جوادی آملی چشمه جوشانی است که اگر به خوبی به نسل جدید معرفی شود، همه می‌توانند از معرفت دینی و فکری ایشان سیراب شوند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پنجمین ویژگی ایشان، نگرش تشکیلاتی و سیستمی است ایشان از یک مرکز پژوهشی و علمی برخوردار است که اندیشه و قدرت فکری‌ اش را در اقصی‌نقاط دنیا منعکس می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم در سال آتی تجلیل ملی با حضور چهره های حوزوی و سیاسی کشور به منظور شناسایی هرچه بیشتر این عالم بزرگ در سطح کشور برگزار شود.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول