شرکت نایک مجبور به عذرخواهی از مسلمانان شد


شرکت نایک مجبور به عذرخواهی از مسلمانان شد

شرکت نایک گفت: نایک به تمام مذاهب احترام می گذارد. ما ماهیت این نگرانی ها را جدی می گیریم. این علامت تنها قصد منعکس کردن برَند اِیرمَکس را دارد. هر معنی و مفهوم درک شده دیگر کاملا غیرعمدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ شرکت آمریکایی نایک در پی تقاضای آنلاین مبنی بر حذف "الله" زیر کفش های ورزشی این شرکت که با بیش از 34000 امضا به ثبت رسیده است، با خشم بسیاری از مشتریان مسلمان خود مواجه شد.

مسلمانان ادعا می کنند که لوگوی زیر کفش های ورزشی شرکت نایک به دلیل وجود نام الله، کفرآمیز بوده و توهین به مقدسات آنها است.
به گزارش اسپوتنیک؛ بزرگترین سازنده محصولات ورزشی جهان اعلام کرد که این کلمه شباهتی غیرعمدی است و به معنای رنجاندن احساسات مذهبی نیست.
شرکت نایک طی بیانیه ای گفت: "نایک به تمام مذاهب احترام می گذارد. ما ماهیت این نگرانی ها را جدی می گیریم. لوگوی اِیرمَکس (Air Max) برای اینکه نماینده شرکت نایک باشد این علامت تجاری را طراحی کرده بود. این علامت تنها قصد منعکس کردن برَند اِیرمَکس را دارد. هر معنی و مفهوم درک شده دیگر کاملا غیرعمدی است."
شرکت نایک چنین جنجال مشابهی را در سال 1997 تجربه کرد و به دلیل وجود کلمه ای مشابه "الله" زیر کفش های خود از سوی شورای روابط آمریکایی - اسلامی مجبور به توقف فروش محصولاتش شد.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»