ضریب نفوذ تلفن همراه در استان زنجان بیش از 97 درصد است


ضریب نفوذ تلفن همراه در استان زنجان بیش از 97 درصد است

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، به مناسبت ایام الله دهه فجر وحید فرخی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این اداره کل گفت : با توسعه تکنولوژی و ارتباطات جمعی شاهد تغییرات عمده در زندگی جوامع مختلف هستیم و امروزه با وجود ابزارهای ارتباط جمعی وارد عصر جدید و...

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، به مناسبت ایام الله دهه فجر وحید فرخی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این اداره کل گفت : با توسعه تکنولوژی و ارتباطات جمعی شاهد تغییرات عمده در زندگی جوامع مختلف هستیم و امروزه با وجود ابزارهای ارتباط جمعی وارد عصر جدید و پیچده ای از زندگی انسان شده ایم که به عصر ارتباطات و اطلاعات معروف شده است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران شاخص های مختلف ارتباطات در کشور رو به توسعه بوده و به بلوغ بالایی رسیده است و استان زنجان نیز متناسب با شرایط کشور مسیر توسعه خود را در حوزه ارتباطات طی کرده و شاهدیم که ضریب نفوذ تلفن همراه، اینترنت و تلفن ثابت در استان بسیار فزونی یافته است.

فرخی تصریح کرد: تعداد تلفن‌های ثابت مشغول به کار در سال 57 به میزان 6 هزار و 300 خط بوده که در سال 92 به 345 هزار و 183 خط و در سال 97 مطابق با آخرین اطلاعات به 421 هزار و 160 خط رسیده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد نقاط روستایی دارای ارتباط تلفنی در سال 57 تنها یک روستا بوده که در سال 92 به میزان 849 روستا رسیده و در سال 97 نیز به 878 روستا ارتقا یافته است.

وی در ادامه افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در سال 57 با توجه به نبود زیرساخت های تلفن همراه در استان صفر بوده که این میزان در سال 92 به میزان 75.2 درصد رسیده و در سال 95 به میزان 87 درصد افزایش یافته است. همچنین در سال 1397 ضریب نفوذ همراه استان به 6/97 درصد رسیده است و ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال 57 به میزان 8.61 درصد در استان بوده که این میزان در سال 92 به میزان 31 درصد رسیده و در سال 97 به میزان 33درصد افزایش یافته است.

فرخی اضافه کرد :در سال 92 جمعیت استفاده کننده از رایانه 272 هزار و 481 نفر بوده که این مقدار در سال 96 به تعداد 404 هزار و 364 نفر رسیده است و اینترنت در سال 92 کاربرانی حدود 239 هزار و 989 نفر داشته که در سال 96 به 516 هزار و 788 نفر ارتقا یافته است.

فرخی در پایان گفت : تمامی شاخص های ارتباطی استان نسبت به ابتدای سال پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز با رشدهای قابل توجه همراه بوده و همگام با شرایط جهانی استان زنجان نیز گام های مهمی در توسعه زیرساخت های ارتباطی برداشته است. این گام های مهم موجب شده زمینه لازم برای تحقق اهداف توسعه ای در حوزه ارتباطی استان با روند مناسبی محقق شده و به نقطه مطلوب برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها