مایکل شوماخر ؛ راننده، رهبر و مرد واقعی


فرمول یک ایران – راس براون طی مصاحبه ای به توصیف همکاری با مایکل شوماخر قبل از ورودش به فرمول یک پرداخته است. برخورد مایکل با دریک وارویک و نابودی پیت لین نوربرگرینگ که باعث شد دریک به قصد مشت زدن به سر راننده جوان آلمانی- که به طور عمد ماشین مرسدس خود را به جگوار وی کوبیده بود- به سمت وی برود اما این راه جالبی برای جلب توجه راس براون نبود. در...

فرمول یک ایران – راس براون طی مصاحبه ای به توصیف همکاری با مایکل شوماخر قبل از ورودش به فرمول یک پرداخته است. برخورد مایکل با دریک وارویک و نابودی پیت لین نوربرگرینگ که باعث شد دریک به قصد مشت زدن به سر راننده جوان آلمانی- که به طور عمد ماشین مرسدس خود را به جگوار وی کوبیده بود- به سمت وی برود اما این راه جالبی برای جلب توجه راس براون نبود.

در واقع مایکل برای تیم جگوار مشکلاتی را ایجاد کرده بود که براون در سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ مسئول طراحی آنها در مسابقات اسپورت کار قهرمانی جهان بود. راننده خیلی سریع و با استعداد مرسدس داستان فرمول یک خود را در ابتدا و قبل از ورود به آن با کارل وندینگلر و هِینز هارالد هرنتزن سپری کرد.

راس براون طی مصاحبه ای درباره ی سال های قبل فرمول یک گفت:

در سال ۱۹۹۱، ماشین جگوار ما توانایی پیروزی در مسابقات را داشت ولی اگر بخواهم صادقانه با شما سخن بگویم تنها رقیب ما مایکل در تیم مرسدس بود چون بقیه رانندگان حتی نزدیک به خوب هم نبودند‌.

ماشین های اسپورت سریع هستند اما مصرف سوخت بالایی نیز دارند و برای رساندن ماشین تا پایان باید مصرف سوخت را مدیریت کرد اما مایکل با سوخت حتی کمتری از بقیه رانندگی می کرد اما با فاصله یک مایل آنها را شکست می داد.

ما نیز مقداری سوخت ذخیره می کردیم، بخاطر اینکه ماشین های مرسدس با مدیریت سوخت به هر دو ماشین آنها توانایی یکسانی می داد و او می توانست به ما انواع و اقسام ناراحتی ها را تحمیل کند.

درباره حادثه با دریو وارویک نیز باید بگویم اگر بین آن دو قرار نمی گرفتم دریک به سختی او را می زد.

مایکل شوماخر ؛ راننده، رهبر و مرد واقعیمایکل شوماخر ؛ راننده، رهبر و مرد واقعی مایکل شوماخر

دقیقا یک هفته بعد از درگیری شوماخر با وارویک، وی لباس تیم جردن را پوشید و اولین گرندپری خود در فرمول یک را در پیست اسپا بلژیک تجربه کرد و در عملکردی شگفت انگیز توانست هفتم شود.

دو هفته بعد و طی قراردادی مشکوک شوماخر و براون برای اولین بار در تیم بنتون در گرندپری ایتالیا ۱۹۹۱ هم تیمی شدند. یکی از موفق ترین همکاری ها در تاریخ شروع شد. دو قهرمانی برای تیم بنتون، بازسازی تیم فراری که چندین قهرمانی به آنها اعطا کرد.

دانش و توانایی فنی راس براون به نوشته شدن نام مایکل شوماخر در تاریخ فرمول یک کمک شایانی کرد. وی معتقد بود شوماخر مردی است که در پیست تقریبا از همه بهتر است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا