جمالی: دولت و مجلس برای کنترل الکترونیکی در مرز‌ها اقدام کنند


جمالی: دولت و مجلس برای کنترل الکترونیکی در مرز‌ها اقدام کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی گفت: دولت پاکستان باید با پاسگاه‌های مرزی بیشتر هماهنگ باشد و دولت و مجلس هم برای پیشرفت نیروی انسانی و اپتیکی همه مرز‌ها اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران: محمد جواد جمالی نوبندگانی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی درباره ناامنی‌های پی‌در‌پی مرز‌های جنوب شرقی کشور گفت: جمهوری اسلامی با ۱۵ کشور جهان مرز‌های آبی و خاکی دارد، مرز‌ها به دو وجه سرزمین داخلی و همسایه تقسیم می‌شوند و عدم همکاری و اقدام مشترک، مشکلات امنیتی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: کشور با مناطقی همسایه است که دولت مرکزی در آن جا حاکمیت ندارد و کشور‌هایی مانند عراق، افغانستان و پاکستان در این زمینه چنین مشکلاتی دارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی تصریح کرد: طی چند روز گذشته یکی از فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی به نقل از یک فرمانده نظامی پاکستان بیان کرد که در مرز‌های غربی این کشور، مردم گرسنه و فقیری با هر گونه کمک‌رسانی مالی، دست به هر اقدامی می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه پاکستانی‌ها برای جلوگیری از ناامنی، در مرز‌های افغانستان دیوارکشی می‌کنند، بیان کرد: امیدوار هستیم که دولت و مجلس برای پیشرفت نیروی انسانی و اپتیکی همه مرز‌ها اقدام کنند؛ زیرا امروزه بسیاری از مرز‌ها با سیستم‌های الکترونیکی کنترل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی تأکید کرد: مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه باید در موضوع امنیت کمک کنند، نمایندگان دیگر هم مانند کمیسیون امنیت ملی از مرز‌ها بازدید کنند. مرزبان‌های جنوب شرقی و شمال غربی کشور با زحمت بسیار در شرایط سختی قرار دارند و دولت پاکستان هم باید با پاسگاه‌های مرزی بیشتر هماهنگ باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن