چرا رهبر انقلاب گفتند سعی کنید فرزندانم در جنگ اسیر نشوند؟ +فیلم


چرا رهبر انقلاب گفتند سعی کنید فرزندانم در جنگ اسیر نشوند؟ +فیلم

ویدئویی از خاطره شنیدنی سردار کوثری درباره حضور فرزندان رهبر معظم انقلاب در جبهه‌های جنگ تحمیلی را مشاهده می‌کنید.

چرا رهبر انقلاب گفتند سعی کنید فرزندانم در جنگ اسیر نشوند؟ +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،، سردار محمداسماعیل کوثری فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول اللّه(ص) در عملیات کربلای ۵ در جمعی خاطره‌‌ای شنیدنی از دفاع مقدس تعریف کرد و علت دستوری که رهبر انقلاب در آن دوران دادند مبنی بر اینکه نگذارید فرزندانم در جنگ اسیر شوند را فاش کرد. سردار کوثری گفت:

«هم فرزندان حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای و هم فرزندان آیت‌اللّه هاشمی رفسنجانی و مسئولان دیگر در جنگ تحمیلی حضور داشتند ولی فرزندان امام خامنه‌ای زمانی که در جبهه حضور پیدا کردند، با یک فامیلی دیگری آمدند که کسی آن‌ها را نشناسند، از سوی دیگر نیز آن زمان امام خامنه‌ای پیغام داند که اگر فرزندانشان شهید یا جانباز شدند، ایرادی ندارد فقط سعی کنید که اسیر نشوند.

در سال ۷۵ بعد از اینکه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) خاطرات جنگ را خواندند، از گروهی خواسته شد تا توضیحی در مورد خاطرات داده شود و گروهی خدمتشان رفتیم. یکی از دوستان از رهبر معظم انقلاب بعد از چند سال پرسید که چرا گفتید فرزندانم اسیر نشوند؟

رهبر معظم انقلاب نیز پاسخ دادند: اگر شهید یا جانباز می‌شدند من پدر شهید یا جانباز می‌شدم و مشکلی نبود ولی اگر اسیر می‌شدند دشمنان از من خواسته‌ای داشتند و بر روی من فشار می‌گذاشتند که من هم امتیازده، نبوده، نیسته و نخواهم بود.

در ادامه ویدئوی این خاطره‌ شنیدنی سردار کوثری را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار