‌سعی می‌کنیم تا سال 1400 مشکل 340 شهر دارای تنش آبی مرتفع شود


‌سعی می‌کنیم تا سال 1400 مشکل 340 شهر دارای تنش آبی مرتفع شود

وزیر نیرو از 21 پروژه آب و برق در دست اجرا در استان همدان خبر داد.

‌سعی می‌کنیم تا سال 1400 مشکل 340 شهر دارای تنش آبی مرتفع شود اتاق خبر 24:

بعد از ظهر امروز اردکانی در حاشیه بازدید از ۲ طرح مطالعاتی سد تغذیه مصنوعی رودخانههلور و آجین شهرستان اسدآباد، اظهار کرد :۲۱ پروژه حوزه آب و برق در استان همدان در دست اجراست که هر یک از این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی ٨٠ درصد هستند که برای این پروژه‌ها اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

اردکانی با بیان اینکه بحث تغذیه مصنوعی جز برنامه‌های وزارت نیرو بویژه جهاد کشاورزی بوده و طرح‌های متعددی را در این راستا وزارت جهاد کشاورزی دارد افزود: ما نیز سعی خواهیم کرد با قید اولویت به مأموریت‌های داخلی وزارت نیرو که تأمین آب شرب در بخش آب بوده و طرح‌هایی که هدف اصلی آن تأمین آب شرب است، بپردازیم و یا با روش‌های دیگر در برنامه‌ای ۳ ساله پرونده شهرهای تحت تنش را ببندیم، به نحوی که تا سال ۱۴۰۰ مشکل ۳۴۰ شهر دارای تنش آبی مرتفع شود.

وی با اشاره به بازدید از شرایط خوب آب و خاک منطقه اسدآباد و بازدید از ۲ بند خاکی این منطقه اظهار کرد: ۲ بند خاکی در این منطقه در اسدآباد در دست مطالعه بوده که کار اجرایی آن هر چه زودتر انجام خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه این دو بند خاکی برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و توسعه کشاورزی شهرستان از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود اضافه کرد: امیدواریم چنین طرح‌هایی که نیاز به اعتبار چندانی ندارند کمک مؤثری برای استقرار کشاورزان، امنیت غذایی و تأمین معیشت غذایی مورد پشتیبانی قرار گیرند.

اردکانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرا شده وزارت نیرو در استان همدان خاطر نشان کرد: نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۵ مگاوات با اعتبار ٢‌۵٠ میلیارد تومان امروز در استان همدان به بهره برداری رسید.

اردکانی گفت: آغاز پروژه‌های متعدد آبرسانی، افتتاح پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت اسدآباد و بازدید از سدهای در دست اجرا از جمله سد گرین نهاوند از برنامه‌ها وزارت نیرو در سفر امروز به استان همدان بود

هدف‌گذاری وزارت نیرو رسیدن به صادرات ۲۰ میلیون دلاری است

پست برق ۶۳.۲۰ کیلو وات شهرستان اسدآباد امروز با حضور معاون وزیر نیرو افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حقی فام در حاشیه افتتاح این طرح اظهار کرد: هدف گذاری وزارت نیرو رسیدن به صادرات ۲۰ میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی برق در دنیا است.

وی افزود: در حال حاضر وزارت نیرو سالانه یک میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه چون عراق، پاکستان، تاجیکستان صادر می‌کند و کشور ایران این قابلیت را دارد که صادرات را افزایش دهد که این امر به زودی محقق خواهد شد.

وی صنعت برق ایران را در جهان پیشرو دانست و تصریح کرد: ایران جز کشورهای برتر در ساخت نیروگاه برق در منطقه است و بر اساس تفاهم نامه‌های جدید با کشورهای همسایه از این پس بازسازی شبکه‌های برق این کشورها توسط مهندسین برق ایران انجام خواهد شد.

حقی فام از انعقاد قرارداد با کشور عراق برای کاهش تلفات برق از ۵۰ درصد به ۲۰ درصد خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر تلفات برق عراق ۵۰ درصد است که برآنیم این تلفات را به ۲۰ درصد کاهش دهیم.

حقی فام خاطرنشان کرد: ایران در خصوص تلفات برق کمترین درصد در دنیا را داراست.

در پایان گفتنی است افتتاح پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلووات اسدآباد کاهش تلفات برق، کاهش خاموشی و اتصالات شبکه برق منطقه را به همراه داشته و ضمن افزایش کیفیت برق، نوسازی شبکه‌های برق نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس