اعتراف نظامیان انگلیسی به کشتن کودکان عراقی و افغانستانی


اعتراف نظامیان انگلیسی به کشتن کودکان عراقی و افغانستانی

برخی نظامیان انگلیسی در گفت‌وگویی اعتراف کردند که در جریان حضور در عراق و افغانستان به غیرنظامیان به ویژه کودکان و نوجوانان شلیک کرده و باعث کشته شدن آن‌ها شده‌اند.

به گزارش مشرق، برخی پرسنل ارتش انگلیس مستقر در عراق و افغانستان اعتراف کرده‌اند که در جریان بازجویی از ساکنان منطقه، در چندین مورد به سوی کودکان و نوجوانان شلیک کردند.

به نوشته وبگاه «میدل ایست آی» برخی نظامیان انگلیسی به تازگی در مصاحبه رسانه‌ای گفتند که به آن‌ها مجوز شلیک به غیرنظامیان و هرکسی که «تلفن همراه» یا حتی «بیل» به همراه داشت و یا مشکوک بود، داده شد.

یکی از نظامیان انگلیسی در این زمینه می‌گوید: «شما هرکسی که فکر می‌کنید تروریست است، به سویش شلیک می‌کنید، اما چگونه می‌توانستیم بفهمیم که آن‌ها تهدید هستند؟ همه آن‌ها تهدید نبودند و حتی برخی فقط تلفن همراه داشتند.»

این نظامی انگلیسی ادامه داد: «ما پیرمردان و جوانان را کشتیم. این موردی است که خود شاهد بودم. من هرگز چنین بی‌قانونی را ندیدم.»

یک نظامی سابق نیروی دریایی انگلیس نیز به یاد می‌آورد که یکی از افسرانش به یک پسر هشت ساله افغانی زمانی که پدر این بچه در حال حمل جسد دیگر پسر مرده خویش بود، شلیک کرد. یکی دیگر از نظامیان سابق انگلیسی نیز گفت: «فرماندهان ما می‌گفتند که اگر تحقیقاتی در این زمینه منتشر شود، از شما محافظت می‌کنیم. آن‌ها فقط در کلام می‌گفتند شما واقعاً زندگی خود را در معرض خطر قرار دادید.»

انگلیس در زمان حمله به عراق ۹ هزار سرباز در این کشور مستقر کرد. این کشور در جریان حمله آمریکا به افغانستان نیز تعدادی از نظامیان خود را برای کمک به نیروهای آمریکایی به این کشور گسیل داشت. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیراً از خارج کردن نظامیان آمریکا از سوریه و کاهش تعداد نظامیان کشورش در افغانستان خبر داد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی