جای خالی پیوست‌های انتظامی در اجرای پروژه‌های مختلف


جای خالی پیوست‌های انتظامی در اجرای پروژه‌های مختلف

رئیس پلیس پایتخت: امروزه انضباط اجتماعی و نظم عمومی از الزامات زندگی شهری و روستایی است، متأسفانه کم کاری یا کج کار کردی برخی از سازمان‌ها به پلیس تحمیل می‌شود

جای خالی پیوست‌های انتظامی در اجرای پروژه‌های مختلفبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار " حسین رحیمی" در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری پلیس در پاسخ به این سوال که آیا همزمان با راه اندازی مراکز آموزشی، تجاری، تفریحی و ... در مناطق مختلف تهران از پلیس اظهار نظری گرفته می‌شود و طرح‌های مختلف، پیوست انتظامی دارد یا خیر؟، اظهار داشت: متأسفانه در بیش از ۸۰ درصد از پروژه‌های این چنینی، از پلیس اظهار نظری خواسته نمی‌شود در واقع باید بگویم جای خالی "پیوست‌های انتظامی" در ایجاد و راه اندازی مراکز مختلف شهری، آموزشی، دانشگاهی، تجاری، فرهنگی، تفریحی و ... به وضوح دیده می‌شود.
وی تأکید کرد: امروزه انضباط اجتماعی و نظم عمومی از الزامات زندگی شهری و روستایی است، متأسفانه کم کاری یا کج کار کردی عده‌ای و برخی از سازمان‌ها به پلیس تحمیل می‌شود و در نهایت، مطالبات معطوف به پلیس می‌شود.
رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: بنده بسیار قانونمند هستم و معتقدم مر قانون باید رعایت و اجرایی شود، بنابراین تلاش داریم در هر حوزه‌ای که مطابق قانون جزء مأموریت‌های ذاتی پلیس است، عملکردمان مطلوب باشد و به هیچ وجه "سهل انگاری" و "اهمال کاری" در انجام وظایف ذاتی، قانونی و شرعی را نمی‌پذیرم.

کشف ۷.۵ تن گوشت قاچاق در پایتخت

سردار " علی ذوالقدر" در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری پلیس، یکی از ماموریت‌های پلیس امنیت را نظارت بر توزیع مناسب ارزاق عمومی برشمرد و اظهار داشت: با به دست آمدن گزارش‌های منابع اطلاعاتی، یک انبار حاوی گوشت‌های خارجی که در حوزه پایگاه دوم احتکار شده بود، شناسایی شد.
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه این گوشت‌ها، جهت توزیع ارزاق عمومی در نظر گرفته شده بود ادامه داد: متهم با تغییر در بسته بندی‌ها، گوشت‌ها را به رستوران‌ها و یا به صورت آزاد به فروش می‌رساند.
سردار ذوالقدر خاطرنشان کرد: با اقدامات لازم و صدور حکم دادستانی قریب به ۷.۵ تن از این گوشت‌ها کشف و به تعاونی‌ها تحویل داده شد که در اختیار شهروندان قرار گیرد.
متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

تجار؛ قربانی اصلی ایمیل‌های جعلی

سرهنگ "حسین رمضانی" در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در شگرد مجرمانه ایمیل‌های جعلی (fake mail) عدم توجه به آدرس ایمیل دریافتی و عدم دریافت تایید ایمیل در پی تماس تلفنی یا ارسال فکس باعث می‌شود تا فرد، قربانی هکر‌ها و مجرمان سایبری شود و به راحتی در دام آن‌ها بیفتد.
وی با اشاره به پرونده ۷۸ هزار یورویی یک شرکت تجاری ایرانی که قربانی ایمیل جعلی شده است، افزود: متاسفانه مسئولان این شرکت بدون توجه به ایمیل دریافتی از شرکت سوئدی که اعلام کرده بود "شماره حساب آن‌ها تغییر کرده وجهه واریزی را به شماره حساب جدید واریز کنید" بدون تحقیق و بررسی اقدام به واریز کردند که مبلغ واریزی نه به حساب شرکت بلکه به حساب مجرمان سایبری واریز شده است.
سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اضافه کرد: هر چند در این پرونده مجرمان شناسایی شدند، اما با توجه به اینکه در خارج از مرز‌های ایران این امر اتفاق افتاده، احقاق حق شاکی زمان‌بر بود و اخذ وجه واریزی قوانین خاص خود را دارد و این موضوع می‌تواند روند کاری این شرکت را با توجه به رقم واریزی به حساب مجرم با مشکل مواجه کند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: شرکت‌های تجاری که در زمینه واردات و صادرات فعال هستند و با شرکت‌های مختلف در سراسر جهان مراودات مالی دارند حتما باید دقت کنند که ایمیل دریافتی آن‌ها جعلی یا (fake mail) نباشد و حتما برای واریز در پی تماس تلفنی و ارسال فکس تاییده دریافت کنند که آیا شماره حساب اعلامی آن‌ها همین شماره حساب است یا خیر.
سرهنگ رمضانی در خصوص کلاهبرداری با ارسال ایمیل‌های جعلی، گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری با تغییر یک یا چند حرف از ایمیل‌ها و یا نام دامنه اصلی (به عنوان مثال sorti@tazhanweb.com به جای sorti@tajanweb.com)، ایمیل‌های جعلی برای کاربران ارسال می‌کنند و در این ایمیل‌های جعلی مثلا از آن‌ها می‌خواهند که مبلغ را به جای واریز به شماره حساب‌های اصلی شرکت، به حساب مشخص شده در ایمیل جعلی واریز نمایند و یا با کلیک بر روی لینک آلوده رمز عبور اکانت را مجدد تغییر دهید.
وی تاکید کرد: حتی در معاملات داخلی در صورتی که ایمیلی برای پرداخت صورت حساب دریافت کردید، حتما از طریق تلفن و فاکس تایید شماره حساب بگیرید چرا که امکان ارسال ایمیل‌های جعلی در معاملات داخلی نیز وجود دارد و شماره حساب اعلام شده امکان دارد برای یک کلاهبردار سایبری باشد که این ایمیل را برای شما ارسال کرده است.
این مقام انتظامی یادآور شد: ارسال ایمیل جعلی صرفاً برای کلاهبرداری نیست و در مواردی مشاهده شده افراد برای سرکار گذاشتن، تهدید و… نیز از این روش استفاده می‌کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه احتمال دارد شما هم از این دست ایمیل‌ها دریافت کنید، افزود: اول فرستنده ایمیل را بررسی کنید، اگر با یک نام فرستنده عجیب و غریبی روبه رو شدید، روی لینک کلیک نکرده و ایمیل را باز نکنید، همچنین در یک ایمیل مشکوک به بدافزار یا هر ایمیل ناشناخته دیگری فایل‌های ضمیمه (Attachments) را باز نکنید.
سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: هموطنان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدار‌های سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن که درصورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

عامل شعار نویسی دستگیر شد

­مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات نیروی انتظامی اعلام کرد: فردی که در ملاء عام بر روی دیوار در حال شعارنویسی بر علیه مسئولان نظام و اقدام به توهین علنی بود بلافاصله توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد.
در بررسی سوابق مشخص شد، وی دارای چندین سابقه نزاع و درگیری، شرارت و تعرض به اموال عمومی بوده و همچنین به واسطه شکایت های مردمی دستگیر شده است.
متهم به دلیل عدم تعادل رفتاری به روانشناس معرفی شد و در ادامه در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!